Spotifyn mainostuotot paranivat yli 50% ensimmäisellä vuosineljänneksellä
Musiikin suoratoistopalvelun Spotifyn tulos parani huomattavasti alkuvuonna 2015. Ruotsalaisyrityksen Spotify For Brands -osaston mukaan Spotifyn ilmaisversion mainostulot kasvoivat vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 53 prosentilla viime vuoteen verrattuna.
Lisäksi Spotify on varmistanut, että vuoden ensimmäisellä neljänneksellä Spotifyn mobiilimainontatulot kasvoivat 380% edelliseen vuoteen verrattuna.
Spotifyn käyttäjämäärä kasvoi viime vuoden toukokuun 40 miljoonasta 60 miljoonaan käyttäjään tammikuuhun mennessä. Myös mainosrahoitteinen, ilmaista palvelua käyttävä yleisö lisääntyi samassa suhteessa 30 miljoonasta 45 miljoonaan.
Vuonna 2013 Spotify nettosi mainostuloilla 68 miljoonaa euroa. Se kuitenkin edusti vain noin 10 prosenttia yrityksen kokonaistuloista. Valtaosa Spotifyn tuloista tulee yhä Premium-käyttäjistä.
Lähde: Music Business Worldwide
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti