SoundCloud jakanut miljoona dollaria tekijänoikeusmaksuja
Streamauspalvelu SoundCloud ilmoittaa verkkosivuillaan maksaneensa miljoona dollaria (noin 900 000 euroa) muusikoille, artisteille ja levymerkeille elokuusta 2014 lähtien.
Sivujen mukaan puoli vuotta sitten lanseerattuun On SoundCloud -ohjelmaan on lähtenyt mukaan yli 100 ”Premier Partneria”. Joulukuusta lähtien SoundCloudin blogilla on julkaistu näiden eliittikumppanien artistiesittelyjä ja -haastatteluja. SoundCloudin kelkkaan on hypännyt myös muun muassa YouTubesta tuttu Epic Rap Battles of History.
On SoundCloud toimii tällä hetkellä vain Yhdysvalloissa, mutta ohjelman on tarkoitus levitä uusille alueille myöhemmin tänä vuonna.
Viime vuoden lopulla SoundCloudin perustaja ja toimitusjohtaja Alexander Ljung kertoi, että ensimmäinen suuri levymerkki uudessa kumppanuusohjelmassa on Warner Music Group.
Warner Music Groupin mukaan yhtiöiden väliseen sopimukseen sisältyy uudenlaisia lisenssiehtoja. Niillä pyritään luomaan artisteille aiempaa enemmän keinoja hallita sisällön saatavuutta ja samalla tuoda mahdollisia lisätuloja esimerkiksi käyttäjien luomien miksausten ja mash-upien kautta.
Uusista kumppanuuksista huolimatta SoundCloudin talous on vielä miinuksella. Yhtiö teki tappiota lähes 25 miljoonaa euroa vuonna 2013.
Sivujen mukaan puoli vuotta sitten lanseerattuun On SoundCloud -ohjelmaan on lähtenyt mukaan yli 100 ”Premier Partneria”. Joulukuusta lähtien SoundCloudin blogilla on julkaistu näiden eliittikumppanien artistiesittelyjä ja -haastatteluja. SoundCloudin kelkkaan on hypännyt myös muun muassa YouTubesta tuttu Epic Rap Battles of History.
On SoundCloud toimii tällä hetkellä vain Yhdysvalloissa, mutta ohjelman on tarkoitus levitä uusille alueille myöhemmin tänä vuonna.
Viime vuoden lopulla SoundCloudin perustaja ja toimitusjohtaja Alexander Ljung kertoi, että ensimmäinen suuri levymerkki uudessa kumppanuusohjelmassa on Warner Music Group.
Warner Music Groupin mukaan yhtiöiden väliseen sopimukseen sisältyy uudenlaisia lisenssiehtoja. Niillä pyritään luomaan artisteille aiempaa enemmän keinoja hallita sisällön saatavuutta ja samalla tuoda mahdollisia lisätuloja esimerkiksi käyttäjien luomien miksausten ja mash-upien kautta.
Uusista kumppanuuksista huolimatta SoundCloudin talous on vielä miinuksella. Yhtiö teki tappiota lähes 25 miljoonaa euroa vuonna 2013.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti