Levyale piristää alkuvuoden laiskaa levymyyntiä
Kauppalehden haastatteleman EMI Finlandin toimitusjohtajan Wemppa Koivumäen mukaan levyale on tosiasia. Tavoitteena on vauhdittaa äänitemyyntiä aikana, jolloin myynti muuten on vähäistä. Ruotsissa vastaavia kampanjoita on järjestetty jo vuosia.
Viime vuonna ale alkoi loppiaisen jälkeen. Mukana oli yli 200 kauppaa eri puolilta Suomea, alennukset olivat 30–70 prosenttia. Käytännön järjestelyjä hoitavasta Ääni- ja kuvatallennetuottajista (ÄKT:sta) ei paljasteta kuumana käyvän joulumyynnin aikana tietoja tulevasta alekampanjasta.
Myös uutta julkaisua kannattaa julkaista kampanjan aikana. EMI toi viime vuonna pari tuoretta levyä markkinoille juuri kampanjan aikana ja kokemukset olivat niin hyviä, että myös tänä vuonna uutuuksia on luvassa.
Lähde Kauppalehti
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
21.12.2007 klo 15.51
Moderaattori
Rekisteröitynyt 29.09.2007
21.12.2007 klo 19.26
Näin, ensin kalliilla lahjalevyt ja sitten halvalla ostamaan lisää.
Näin se alekauppa toimii...pääasia että on ale.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
22.12.2007 klo 02.15
Rekisteröitynyt 14.07.2007
23.12.2007 klo 16.13
Kirjoita kommentti