50 Cent tienaa nimellään ja maineellaan
G-Unit-monitoimiyrityksen kautta mies pyörittää rahasampoa. Kun brändi on tarpeeksi vahva, sillä voidaan myydä periaatteessa lähes mitä vain: soittoääniä, videopelejä, vaatteita. 50 Centistä ovat kiinnostuneita myös perinteiset brändit kuten Reebok.
BBC:n analyyseissä on todettu, että 50 Cent on onnistunut paketoimaan rankasta menneisyydestään juuri oikeanlaisen brändin, jossa on tarpeeksi särmää ja katu-uskottavuutta nuorten suuntaan mutta jonka suuryhtiötkin voivat sietää.
Yhteistyökumppaneita löytyy, vaikka välillä isot firmat joutuvat pelkäämään yleisön reaktioita. Esimerkiksi Reebok joutui vetämään 50 Centin tähdittämän lenkkarimainoksensa pois tv:stä Englannissa, koska sitä syytettiin liiasta väkivaltaisuudesta.
Tähden seuraava aluevaltaus saattaa olla lisäravinteet.
– Olen kiinnostunut terveydestä, kun matkustan jatkuvasti ympäri maailmaa ja tutustun eri ruokakulttuureihin. Mielestäni näistä asioista täytyy olla tietoinen.
Lähde Taloussanomat
Keskustelut (3 viestiä)
Rekisteröitynyt 02.06.2007
05.12.2007 klo 18.33
i sense typo.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
05.12.2007 klo 19.19
Rekisteröitynyt 13.10.2007
05.12.2007 klo 23.02
no eipä myynyt äijä edes stadionia täyteen
Eikä kukaan ylläty.
Kirjoita kommentti