Joo, mieki huomasin, että toiselle autolle ei tapahdu mitään vaikka ihan hyvällä vauhdilla paukattaa Subarun perään.
Vaikuttaakohan mahdolliset osumat ja siitä aiheutuvat vauriot auton ajettavuuteen? Muutenkin kuin, että konepelti hyppää silmille, etkä enää nää minne pitää ajaa..
Jukka
20.08.2009 klo 10.27
Ja ilmeisesti pelisarjan suurimmalle puutteelle (olemattomalle tekoälylle) ei ole tehty mitään. Videosta päätellen muut autot ajavat yhä kuin kiskoja pitkin, eivätkä edes yritä väistää jos edessä on jotain.
BillGatesOnMunIdoli kirjoitti: Eli ainakin 80 rataa ja 1000 autoa tulee pelistä löytymään
Näissä tulee aina muistaa se, että noista japanilaisista autoista on kaikenlaisia abcde-spec-versioita, jotka ovat lähes identtisiä keskenään. Jos visuaalisesti selvästi toisistaan eroavia autoja on edes 150 mukana, niin olen kyllä tyytyväinen. Tasan sama koskee Forza 3:a.
jounihat
20.08.2009 klo 10.31
Kuka on milloin viimeksi nähnyt, että WRC-autosta lähtee ovi irti? Ehkä korkeintaan siinä Latvalan mällissä, mutta saa kyllä aika rusinana olla auto ennen kuin ovet lähtevät lentämään.
Itse kiinnitin huomiota siihen, etteivät pellit vääntyneet tai etenkään naarmuuntuneet, ne vain irtosivat kiinnikkeistään. Ja kuten sanottua, ovi irtosi, vaikka kylki oli muuten suora. Ei erityisen realistista, sen verran tukevasti on auton ovet kyllä koriin kiinni pultattu nykyään.
Ei tuosta vauriomallinnuksesta vielä GRIDille vastusta ole.
real_doll
20.08.2009 klo 10.53
Kyllähän siinä ihan selvästi puskuri roikkui ja oli konepeltikin ylhäällä. Ultrarealismia!
Tuo teköäly kyllä kauhistuttaa vieläkin...Lanceri vetää kahtasataa suoraan konttiin. Niin kovin tuttua aikaisemmista GT peleistä. Minua ei niinkään haittaa jos autoihin ei vauriota tule, mutta tekoälyn voisi laittaa kuntoon ettei aja kuin kiskoilla. Ja oikeastihan jos pikkaisen tönäisee toista takakulmaan niin lähtee auto aika herkästi hanskasta...
pelaaja
20.08.2009 klo 11.05
heh, ihan samaa luokkaa kuin forzan vastaava. Ei toisiaankaan ole GRIDille vastusta. Siinä kun pelti vääntyy ja suurinpiirtein puolet autosta voi mennä kasaan. Eikä edes aina samalla tavalla vaan riipuuen vauhdista ja osuma kohdasta... Sille tasolle kun saisivat ja vielä dirtistä se että kaiteet ynnä muut väntyy osumista.
RRR
20.08.2009 klo 11.31
F3:n vauriomallinnus tulee olemaan aivan eri levelillä. Loistaahan tuosta läpi jälkikäteen teipattu mallinnus. Auto kimpoaa kaiteista kuten ennenkin. Kartanlukija ja kaikki :D
fgfg
20.08.2009 klo 12.08
Semi-simu, niinku Forzakin.
marqus
20.08.2009 klo 12.43
no oli aika köyhää ja just luin toisesta paikasta että kaikki autot ei ruttaannu mikäköhän idea siinäkin on :D
Jooh, pikkasen pettynyt.. meinaakohan ne korjata tuota..
vieras
20.08.2009 klo 13.15
Damaged samaa tasoa kuin forza3:messa.
Fireal
20.08.2009 klo 13.50
Vaikea olla mitään mieltä tuosta. Itse pelaan sisäkuvakulmalla, joten ihan sama miltä ne näyttää. Kunhan se sitten ajettavuudessa tuntuis vaan tarpeeks.
Edwqfgh
20.08.2009 klo 13.55
mdtrx kirjoitti: Jooh, pikkasen pettynyt.. meinaakohan ne korjata tuota..
No jos meinaavat julkaista jouluna, niin epäilen että kerkeävät. Veikkaan että peli myy suht. hyvin, mutta arvostelut 70-80 pisteen kohilla.
Näitä pelejähän yleensä pelataan sisä-/puskurikuvakulmasta, joten siinä mielessä ihan sama miltä se damage näyttää, mutta jos sellaisen peliin pistää niin olisi siihen voinut kyllä hivenen enemmän panostaa..
C&VG:n hands-onista selviää, että auton saamat vahingot vaikuttavat auton käyttäytymiseen (tai ainakin nopeuteen) ja auton voi saada mällättyä niinkin pahasti, että kisa jää kesken. http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=22167
gräfenberg
20.08.2009 klo 14.17
damage damage damage. aina sama virsi. minua tuo ei ole ikinä haitannut eikä tule haittaamaan. Pelin idea on ajaa ja tuntea että ajaa. Ihan sama meneekö ruttuun vai ei.
jamppa
20.08.2009 klo 14.52
Voisko olla että wrc ja nascar autot menevät ainostaan ruttuun, mutta tiedä sitten. Aika hölmö ratkaisu olisi, mut jos sitten päivitysten kautta muihinkin tulisi tuo.
hihhihhhiiii
20.08.2009 klo 15.20
Mitä sitten jos dirtissä on parempi vahinkomallinnus, sehän onkin pelkkää arcade-rälliä, joten muuta sisältöähän siinä ei olekaan.
Peli oli jo suurimmalti osin tehty. Ei siihen oikein pysty kuin pientä lisäystä tekemään. Kun nuo kyseiset kappaleet pysyvät staattisina niin niitä on helppo pyöritellä tuolla. Ruttautuminen voisi tuoda hieman resurssiongelmia kun itse peli on jo sunniteltu käyttämään varmaan kaiken mitä käytettävissä on. Hmm, missäs ne heput, jotka hehkuttivat tämän vauriomallinnusta niillä lyhtypylvääseen ajetuilla autoilla, jotka olivat rusinoina? :P
"First off, Kazunori confirmed that not all the cars in Gran Turismo 5 will have damage models -- only select sets of cars will feature damage support. No official word yet on what those car sets are, but hopefully we'll have more on that soon. "
Täytyy kyllä sanoa, että näyttää lievähköltä pettymykseltä. Nimittäin pettymys on tuo mallinus jos se tuolle asteelle jää.
Ilman mallinusta pärjää hienosti, mutta jos mallinus aiheuttaa vain auton puskureiden ja konepellin rapautumisen ja nekin rajallisesti eikä tee ajettavuuten vaikutusta niin mitä järkeä tehdä mallinnusta? Sitäpaitsi onko tämä se syy miksi GT 5 julkaistaan kohtalaisen myöhään Ps3:en julkaisusta? Jos on niin eipä voi paljoa hurrata
Lisäksi jos vielä takoäly polkee samalla tasolla kuin 4:ssa niin taitaapi kyllä jäädä tämä omalta kohdaltani ostamatta. Se on siinä mielessä pettymys sillä olen pitänyt muista GT sarjan peleistä paljon ja onkin musertavaa nähdä "kehityksen" polkevan paikallaan vielä tässäkin vaiheessa vaikka alla on tuliterää rautaa. Vielpä kun GT5 oli yksi syy miksi PS3:en ostin :(
Noh toivotaan nyt että ne herää siellä. Ottavat koko roskan pois tai tekevät sen kunnolla.
Jari
20.08.2009 klo 19.56
Kyllähän sen videossakin huomasi kuinka törmääminen vaikutti ajo-ominaisuuksiin aika selvästi. Sinällään jännä että tästä vauriomallinnuksesta on syntynyt niin suuri haloo, kun GT on vähän tyyliltään sellainen sarja ettei se romurallia ole. Hyvä että edes koskee toiseen autoon koskaan kuin tiukissa kaupunkiralleissa.
EiJaksaDogmia
20.08.2009 klo 20.25
Jari kirjoitti: Sinällään jännä että tästä vauriomallinnuksesta on syntynyt niin suuri haloo, kun GT on vähän tyyliltään sellainen sarja ettei se romurallia ole. Hyvä että edes koskee toiseen autoon koskaan kuin tiukissa kaupunkiralleissa.
No apuva! Ei se siitä tee romurallia, mutta se muutta teidän ajotyyliä, kun on pelko siitä että jos pamahtaa niin on kisa menetetty. Mutta onhan se tietenkin aluksi puuduttavaa kun GT "huippu" älykäs tekoäly törmäilee puskuriin, josta aiheutuu pelaajille vain harmia. Kun on nyt katellut näitä videoita, niin fysiikat on taattua GT-kuminauhaa.
Jotenkin alkaa kyrpii tämä PS3-puolen ainainen selittely ja selvien faktojen sivuuttaminen.
Siis nämä selitykset: "GT on vähän tyyliltään sellainen sarja ettei se romurallia ole. Hyvä että edes koskee toiseen autoon koskaan kuin tiukissa kaupunkiralleissa."
Et prööt vaan teillekkin
ViRus
20.08.2009 klo 20.30
Mitä on autourheilu ilman kolareita ja ulosajoja? Riskit kuuluu asiaan kun nenä päähän. Ja seuraukset pitää olla myös ulkosesti nähtävissä, muutenkin kun pelkkänä ohjauksen puoltamisena jne. Voihan sitä ajella sievästi ja vakuutella ettei romutuksen puute haittaa.. Mutta kyllä ite ainakin haluan nähä kun oman pirssin pellit rusahtaa sisään, lasit pirstoutuu siruiksi ilmaan ja auto kiepsahtaa katon kautta ympäri jne. jos/kun ei ajolinjat mene ihan nappiin. Jos haluan autopelin jossa autot kulkee kun kiskoilla, kimpoilee seinistä ja kiiltelee yhä kilpaa auringon kanssa lukuisten seinäkosketusten jälkeen, pelaan Ridge Raceria.
Puskurit lähtee yleensä ensimmäisenä eikä tarvi juurikaan suostuttelua.
Subaruista vissiin lähtee molemmat ovet ennenku laadukas Japanilainen muovi antaa puskureiden kohalla periksi.
Tosi vaisu kyllä. Ilman vauriomallinnusta pärjää, ite sitä en oo vielä tähän päivään mennessä tarvinnu (jos sitä forzassa tulee, painetaan "restart"). Ja vaan osassa autoja? Pliis.
I_JMM94_I
17.06.2010 klo 23.24
Fireal kirjoitti: Vaikea olla mitään mieltä tuosta. Itse pelaan sisäkuvakulmalla, joten ihan sama miltä ne näyttää. Kunhan se sitten ajettavuudessa tuntuis vaan tarpeeks.
Ja muitten autoja et näe?? Kyllä se vahingonmallinnus näkyy muiden autoissa sitten.
Fysisti
10.11.2010 klo 18.06
Hyvä että on edes jotain vauriomallinnusta, autonvalmistajat tosin eivät vain salli täysin romuttuvia autoja. Pahiten pisti silmään tuo konepelti pystyssä ajelu, yksikään konepelti ei kestä tuota ilmanvastusta, ei varsinkaan sen "saranat". Nooh, sentään se (konepelti) nousi pystyyn, toisin kuin WorstRallyCar-pelissä.
Keskustelut (36 viestiä)
20.08.2009 klo 10.08
Eli ainakin 80 rataa ja 1000 autoa tulee pelistä löytymään
Rekisteröitynyt 07.01.2008
20.08.2009 klo 10.15
Uskoisin kuitenkin pellinkin menevän ruttuun ja naarmuja tulevan kylkeen, eihän se nyt voi olla vain tommonen..
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.08.2009 klo 10.21
Ellei vaurionmallinnus sitten vaan ole noin surkea.
20.08.2009 klo 10.22
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
20.08.2009 klo 10.23
20.08.2009 klo 10.23
Rekisteröitynyt 07.01.2008
20.08.2009 klo 10.25
Vaikuttaakohan mahdolliset osumat ja siitä aiheutuvat vauriot auton ajettavuuteen? Muutenkin kuin, että konepelti hyppää silmille, etkä enää nää minne pitää ajaa..
20.08.2009 klo 10.27
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.08.2009 klo 10.27
Eli ainakin 80 rataa ja 1000 autoa tulee pelistä löytymään
Näissä tulee aina muistaa se, että noista japanilaisista autoista on kaikenlaisia abcde-spec-versioita, jotka ovat lähes identtisiä keskenään. Jos visuaalisesti selvästi toisistaan eroavia autoja on edes 150 mukana, niin olen kyllä tyytyväinen. Tasan sama koskee Forza 3:a.
20.08.2009 klo 10.31
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.08.2009 klo 10.38
Ei tuosta vauriomallinnuksesta vielä GRIDille vastusta ole.
20.08.2009 klo 10.53
Rekisteröitynyt 26.09.2007
20.08.2009 klo 10.54
20.08.2009 klo 11.05
20.08.2009 klo 11.31
20.08.2009 klo 12.08
20.08.2009 klo 12.43
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.08.2009 klo 12.47
20.08.2009 klo 13.15
20.08.2009 klo 13.50
20.08.2009 klo 13.55
Jooh, pikkasen pettynyt.. meinaakohan ne korjata tuota..
No jos meinaavat julkaista jouluna, niin epäilen että kerkeävät. Veikkaan että peli myy suht. hyvin, mutta arvostelut 70-80 pisteen kohilla.
Rekisteröitynyt 07.01.2008
20.08.2009 klo 14.00
C&VG:n hands-onista selviää, että auton saamat vahingot vaikuttavat auton käyttäytymiseen (tai ainakin nopeuteen) ja auton voi saada mällättyä niinkin pahasti, että kisa jää kesken.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=22167
20.08.2009 klo 14.17
20.08.2009 klo 14.52
20.08.2009 klo 15.20
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.08.2009 klo 17.20
Rekisteröitynyt 03.05.2008
20.08.2009 klo 17.47
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.08.2009 klo 18.11
"First off, Kazunori confirmed that not all the cars in Gran Turismo 5 will have damage models -- only select sets of cars will feature damage support. No official word yet on what those car sets are, but hopefully we'll have more on that soon. "
http://ps3.ign.com/articles/101/1015547p1.html
Rekisteröitynyt 24.06.2009
20.08.2009 klo 18.45
Ilman mallinusta pärjää hienosti, mutta jos mallinus aiheuttaa vain auton puskureiden ja konepellin rapautumisen ja nekin rajallisesti eikä tee ajettavuuten vaikutusta niin mitä järkeä tehdä mallinnusta? Sitäpaitsi onko tämä se syy miksi GT 5 julkaistaan kohtalaisen myöhään Ps3:en julkaisusta? Jos on niin eipä voi paljoa hurrata
Lisäksi jos vielä takoäly polkee samalla tasolla kuin 4:ssa niin taitaapi kyllä jäädä tämä omalta kohdaltani ostamatta. Se on siinä mielessä pettymys sillä olen pitänyt muista GT sarjan peleistä paljon ja onkin musertavaa nähdä "kehityksen" polkevan paikallaan vielä tässäkin vaiheessa vaikka alla on tuliterää rautaa. Vielpä kun GT5 oli yksi syy miksi PS3:en ostin :(
Noh toivotaan nyt että ne herää siellä. Ottavat koko roskan pois tai tekevät sen kunnolla.
20.08.2009 klo 19.56
20.08.2009 klo 20.25
Sinällään jännä että tästä vauriomallinnuksesta on syntynyt niin suuri haloo, kun GT on vähän tyyliltään sellainen sarja ettei se romurallia ole. Hyvä että edes koskee toiseen autoon koskaan kuin tiukissa kaupunkiralleissa.
No apuva! Ei se siitä tee romurallia, mutta se muutta teidän ajotyyliä, kun on pelko siitä että jos pamahtaa niin on kisa menetetty. Mutta onhan se tietenkin aluksi puuduttavaa kun GT "huippu" älykäs tekoäly törmäilee puskuriin, josta aiheutuu pelaajille vain harmia. Kun on nyt katellut näitä videoita, niin fysiikat on taattua GT-kuminauhaa.
Jotenkin alkaa kyrpii tämä PS3-puolen ainainen selittely ja selvien faktojen sivuuttaminen.
Siis nämä selitykset: "GT on vähän tyyliltään sellainen sarja ettei se romurallia ole. Hyvä että edes koskee toiseen autoon koskaan kuin tiukissa kaupunkiralleissa."
Et prööt vaan teillekkin
20.08.2009 klo 20.30
Rekisteröitynyt 24.06.2008
21.08.2009 klo 19.05
En omista Xboxia enkä Pleikkaria, mutta tuo näytti melko säälittävältä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
29.08.2009 klo 20.12
Subaruista vissiin lähtee molemmat ovet ennenku laadukas Japanilainen muovi antaa puskureiden kohalla periksi.
Tosi vaisu kyllä. Ilman vauriomallinnusta pärjää, ite sitä en oo vielä tähän päivään mennessä tarvinnu (jos sitä forzassa tulee, painetaan "restart"). Ja vaan osassa autoja? Pliis.
17.06.2010 klo 23.24
Vaikea olla mitään mieltä tuosta. Itse pelaan sisäkuvakulmalla, joten ihan sama miltä ne näyttää. Kunhan se sitten ajettavuudessa tuntuis vaan tarpeeks.
Ja muitten autoja et näe?? Kyllä se vahingonmallinnus näkyy muiden autoissa sitten.
10.11.2010 klo 18.06
Kirjoita kommentti