Microsoft laski pelien vaatimuksia - X360 ei pysty niihin?
Gameheads Online väittää, että Microsoft on väljentänyt niitä vaatimuksia, joita se alunperin asetti jokaiselle Xbox 360-pelille. Nelinkertaista antialiasointia täydellä resoluutiolla ei uutisen mukaan saada aikaiseksi ja Black Rock Studion David Jefferies onkin paljastanut, ettei 1280x720 -tarkkuutta enää vaadita. Ennenkin lupa tämän kiertämiseen on annettu muutamille pelintekijöille, esimerkiksi Halo 3 pyöri 1152x640 -resoluutiolla.
Keskustelut (28 viestiä)
16.08.2009 klo 20.02
16.08.2009 klo 20.09
16.08.2009 klo 20.12
Tietenkin täytyy muistaa ettei grafiikat peliä tee. Kylläpä ne kaikkien aikojen suosikkipelit näyttävät nykypäivänä kuitenkin melko karuilta verrattuna uusiin "huippupeleihin" joista kuitenkin sisältö puuttuu.
Rekisteröitynyt 01.06.2007
16.08.2009 klo 20.28 2
Rekisteröitynyt 10.04.2007
16.08.2009 klo 20.51
Tää sub-HD reso pitäs kyllä kieltää. Just pelasin ghostbustersia ps3:lla ja manasin tekijät suohon ällöttävän reson takia. Kaikissa peleissä sub-HD:ta ei melkein huomaa, mutta liian monessa ollaan menty riman alta. Pitäisivät edes siitä resosta kiinni, mutta vapauttaisivat AA:n käytön.
Tuolloin valitettaisiin sitten muuten huonoista grafiikoista. Niitä resursseja kun vähän hankala nyhtää tyhjästä. Itse pidän taasen resoluutiotakin tärkeämpänä fps:ää. Kun se tipahtaa sinne 30 tietämiin tai alle niin ei ole ollenkaan kiva pelata. Onneksi PC:llä voi yleensä vaikuttaa grafiikkaan ja toimivuuteen erittäin paljon.
16.08.2009 klo 21.06
Rekisteröitynyt 07.08.2007
16.08.2009 klo 21.35
toimitusta aina dissataan boksimyönteisyydestä mutta nyt ku tällanen uutinen on (ja otsikos viel melkonen flamebaitti) ni ei ketää kiinnosta :)
Ja kun taas joskus tulee Xbox:ia kehuva tai PS3:a dissaava uutinen niin V2.fi on paska saitti joka on täynnä xbox-faneja toimitusta myöten kun aina vaan uutisoidaan Xbox-myönteisesti jne.
16.08.2009 klo 21.48
toimitusta aina dissataan boksimyönteisyydestä mutta nyt ku tällanen uutinen on (ja otsikos viel melkonen flamebaitti) ni ei ketää kiinnosta :)
Ja kun taas joskus tulee Xbox:ia kehuva tai PS3:a dissaava uutinen niin V2.fi on paska saitti joka on täynnä xbox-faneja toimitusta myöten kun aina vaan uutisoidaan Xbox-myönteisesti jne.
Näin. On ne fanipojat säälittäviä. Ja tarkoitan myös xbotteja.
16.08.2009 klo 22.55
Halo kolmoisessa ei myöskään ollut nelinkertaista antialisointia, että sekin käytäntö olisi kai pitänyt poistaa?
Oliko edes 2x antia? Aika sahanen oli kuva. Kumma kyllä, ettei yksinoikeus pelistä saatu ton suurempaa resoa aikaiseksi.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
16.08.2009 klo 23.22 1
http://www.joystiq.com/2007/10/01/bungie-halo-3-resolutio
Rekisteröitynyt 11.04.2007
17.08.2009 klo 00.35
17.08.2009 klo 02.32
17.08.2009 klo 03.10
Kaipa tuon nyt ymmärtää kun 3 vanha konsoli ja grafiikoita pitäis saada entistä hienommiksi ja silti pitää se tasainen ruudunpäivitys.. jostain on pakko karsia.
Niinpä ja boxi kun on kuitenkin helpompi optimoida peli kun pc:llekkin.. Kyllä on konstit vähän vähissä. Ei siinä. Kyllä boxin graffat ihan riittoisat ovat.
17.08.2009 klo 06.13
17.08.2009 klo 08.57
Taitaa niitä SubHD tason pelejä PS3:lta löytyä XO:ta enemmän, joten siinä leirissä kannattaa olla melko hiljaa. Sitä paitsi molemmilla konsoleilla 3 eniten myynyttä peliä ovat kaikki alle 720p tasoisia, joten ei taida se resoluutio kertoa mitään pelin "hyvyydestä".
17.08.2009 klo 10.25
17.08.2009 klo 10.57
Rekisteröitynyt 10.04.2007
17.08.2009 klo 11.04
HD on lähinnä vitsi niille, jotka tietävät vähänkin enemmän ja markkinointikikka niitä varten, jotka eivät tiedä.
17.08.2009 klo 11.12
Kalskahtaa tilitykseltä. Sehän oliskin hauskaa kun viidenkympin konsoli pesis mahti-pleikan.
17.08.2009 klo 12.42 2
Pistetääns vielä pari hauskaa faktaa. Näihin resoihin, joita HD-konsolit(aikas ironinen nimi, btw) nykyisin käyttävät peleissä (SubHD) oli mahdollista jo 80-luvulla PC:llä. 90-luvun alussa taas ihan HD oli mahdollista yleisessä käytössä.
HD on lähinnä vitsi niille, jotka tietävät vähänkin enemmän ja markkinointikikka niitä varten, jotka eivät tiedä.
Joo vertaa nyt niitä sun AScii-seikkauluja johonkin Haloon tai Gearsiin.. Kyllä Larry, Elite, Wolfenstein tai Doom on ihan hyviä pelejä, mutta en näe mitää järkeä siinä että niitä verrataan 2000-luvun peleihin ja vielä reson puolesta..
Eikö teillä Nördeillä ole tullut jo pohja vastaan? Onko ihan pakko porata yhä syvemmälle?
17.08.2009 klo 13.24
17.08.2009 klo 13.58
Ei liene vaikea arvata mistä tulevat...ja ei liene vaikea arvata todenperäisyyttä.
17.08.2009 klo 17.46
Sony: "Valitettavasti myö ollaan jo eellä!" (viittaus SPU:hun ja graffan laskemiseen sillä...)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
17.08.2009 klo 21.23
Ihan hyvin sellasiin kohtiin joissa on jotkut välipätkät joiden pitää näyttää hienoilta mutta resoluutiolla ja muulla pehmennyksellä ei niinkään ole väliä. Jos pelin on hauska ja näyttää silti hyvältä eikä ihan pikselimössöltä, niin go for it - I'd say.
Rekisteröitynyt 02.11.2008
18.08.2009 klo 11.36
http://www.youtube.com/watch?v=eHrbTpugxSQ&feature=channe
Nintendolla on nyt melko hyvä meno päällä, kun Sonyn ja MS:n sodan raivoessa Wii pötköttää omassa rauhassa :D
19.08.2009 klo 13.21
19.08.2009 klo 20.55
19.08.2009 klo 23.08
Kyllä ne on sanoneet ihan jotain muuta noista prosessoreista ja näkeehän sen jo yksinoikeuspeleistäkin miten asiat on.
http://pelaajalehti.com/2009/07/31/idn-tuleva-huippupeli-
"Carmackin mukaan syynä tähän on PS3:n heikompi näytönohjain. Carmack kertoo konsoleiden prosessorien olevan suurin piirtein samaa tasoa, mutta PlayStation 3:n RSX tuottaa ongelmia tiimille."
Eli prossu samaa tasoa, ja xbox ownaa näyttiksen osalta
Kirjoita kommentti