Tuorein sisältö

Pahimmat retrokonsolien suunnittelumokat

11.08.2009 klo 22.00 | Luettu: 16015 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Technologizer on listannut 15 törttöilyä, joita tehtiin klassikkokonsoleita suunniteltaessa. Suurin osa niistä keskittyy tietenkin ohjaimiin, jotka usein olivat sekavia, epäergonomisia, helposti rikkoutuvia tai kaikkia edellä mainittuja. Tässä muutama poiminta listalta:

- Atari 5200:n joystick, joka on moneenkin otteeseen valittu maailman huonoimmaksi peliohjaimeksi
- Atari Jaguarin ohjaimen näppäinviidakko
- Nintendo Virtual Boyn näyttö (kuvassa, pahoittelemme havainneanimaation aiheuttamia epämiellyttävyyksiä näköelimissä)
- Se että Nintendo 64 käytti pelimoduleita, eikä CD:itä

Sama kirjoittaja on tehnyt vastaavan artikkelin myös vanhoista tietokoneista.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Pimeyden Prinssi esi... Uusin Dragon Age -tr... >

Keskustelut (21 viestiä)

joopjoop

Rekisteröitynyt 13.06.2009

11.08.2009 klo 22.10

Kattokaapa tota kuvaa läheltä hetke aikaa!!!
lainaa
Henkka

11.08.2009 klo 22.20

Se että N64 ei käyttänyt CD:tä vaan kasettia oli todella hieno asia. Silloin CD asemat olivat vielä niin hitaita ja lapsenkengissään että lataillessa olisi mennyt ikä ja terveys..
lainaa
Aslak

11.08.2009 klo 22.21

Mikä hel*etin sana on "rikkuvia"?
lainaa
asdasds

11.08.2009 klo 22.27

Onneksi on adblock, ei tarvitse kuvan takia alkaa tänne rageemaan
lainaa
haisku

Rekisteröitynyt 14.10.2008

11.08.2009 klo 22.27

"Se että N64 ei käyttänyt CD:tä vaan kasettia oli todella hieno asia. Silloin CD asemat olivat vielä niin hitaita ja lapsenkengissään että lataillessa olisi mennyt ikä ja terveys..."

Vuotta aikaisemmin ilmestynyt PlayStation ei kyllä mielestäni kärsinyt ainakaan aseman hitaudesta.
lainaa
vieras

11.08.2009 klo 22.41

spot the sarcasm
lainaa
sdfs

12.08.2009 klo 00.24

Henkka kirjoitti:
Se että N64 ei käyttänyt CD:tä vaan kasettia oli todella hieno asia. Silloin CD asemat olivat vielä niin hitaita ja lapsenkengissään että lataillessa olisi mennyt ikä ja terveys..


Hyvimpä se pleikkari vaan CD asemalla jysi.
Tosin olihan ensimmäisissä versioissa pieniä lastentauteja CD asemien kanssa mutta meikäläisen 1 revisionin pleikka se vaan toimii vieläkin ongelmitta.

Itselläni on tällä hetkellä 3 eri revisiota klassisesta psx:stä jemmasssa.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

12.08.2009 klo 02.18

Henkka kirjoitti:
Se että N64 ei käyttänyt CD:tä vaan kasettia oli todella hieno asia. Silloin CD asemat olivat vielä niin hitaita ja lapsenkengissään että lataillessa olisi mennyt ikä ja terveys..

Ne sentään toimivat vieläkin. N64:n pelejä sai puhallella naama punaisena jo 2v omistuksen jälkeen.
lainaa
jejee

12.08.2009 klo 02.39

Kyllä minun N64 toimii vielä täydellisesti ohjaimen tatin löystymisetä lukuunottamatta. Pelit kun vaan koteloissa säilyttää. Pleikkakin hyvin toimi, mutta hajosi lopulta aikaisemmin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.08.2009 klo 07.08

Henkka kirjoitti:
Se että N64 ei käyttänyt CD:tä vaan kasettia oli todella hieno asia. Silloin CD asemat olivat vielä niin hitaita ja lapsenkengissään että lataillessa olisi mennyt ikä ja terveys..

No eipä se pleken CD -asema nyt hirveästi hitaampi ollut. Nuo N64:n kasetit oli kalliita valmistaa ja sisälsivät vähemmän kapasiteettia kuin CD:t.
lainaa
aaaatu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

12.08.2009 klo 10.40

Ensimmäisen Xboxin grizzly-ohjain oli peliohjainten peliohjain.

Suremaan jäivät: o/

On hyvin sääli, että suurimman osan videopelejä pelaavien ihmisten kädet ovat jokseenkin verrattavissa keskenkasvuisena syntyneen vesimyyrän eturaajoihin. (Sama osa, joka väittää että Logitechin MX510 ja 518 hiiret olivat miellyttäviä käyttää ja Logitech MX1000 olisi ollut liian iso.)
lainaa
Radikus

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.08.2009 klo 10.48

Henkka kirjoitti:
Se että N64 ei käyttänyt CD:tä vaan kasettia oli todella hieno asia. Silloin CD asemat olivat vielä niin hitaita ja lapsenkengissään että lataillessa olisi mennyt ikä ja terveys..


Ei voi muuta sanoa kuin että idiootti.

N64 julkaistiin vasta Playstationin ja Saturnin jälkeen, kummassakaan näistä ei ollut mitään ongelmia lataamisen kanssa.

Neo Geo CD oli kone jossa oli aivan liian hidas CD-asema. Myös nopeampi malli on aivan liian hidas.
lainaa
66868

12.08.2009 klo 13.27

Missä tämän sukupolven pahin moka? Eli pygmeille suunniteltu Pleikkarin ohjain on vieläkin valmistuksessa. Käsittämätöntä, miten brändin voimakkuus saa ihmiset kestämään ja jopa kehumaan nykymittapuulla surkeata ohjainta.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

12.08.2009 klo 14.00

66868 kirjoitti:
Missä tämän sukupolven pahin moka? Eli pygmeille suunniteltu Pleikkarin ohjain on vieläkin valmistuksessa. Käsittämätöntä, miten brändin voimakkuus saa ihmiset kestämään ja jopa kehumaan nykymittapuulla surkeata ohjainta.


En sinusta tiedä mutta minun käteeni PS ohjain istuu paremmin kuin esim Xboxin ohjain joka minulla ainakin saa käden puutuu.
lainaa
idiotissimus

12.08.2009 klo 14.07

66868 kirjoitti:
Missä tämän sukupolven pahin moka? Eli pygmeille suunniteltu Pleikkarin ohjain on vieläkin valmistuksessa.


Ota ne lapaset pois kädestä kun pelaat, toope.
lainaa
molanteri

12.08.2009 klo 14.38

Tunti pari esim. Street Fighter Alpha3:sta psx:llä, niin huomaat että mikä tahansa ohjain on mukavampi.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

12.08.2009 klo 15.50

Luettuani kohdan "What Were They Thinking?" tuli mieleen jo helposti AVGN videot. Ihan kuin köyhä txt:i versio AVGN:stä :)
lainaa
Polttopullo

12.08.2009 klo 17.07

aaaatu kirjoitti:
Ensimmäisen Xboxin grizzly-ohjain oli peliohjainten peliohjain.

Suremaan jäivät: o/


o/

Alkuperäinen rastilaatikon padi on kevyesti paras padi koskaan. Saisivat julkaista 360:lle vastaavanlaisen.
lainaa
Tuska

Rekisteröitynyt 26.07.2008

12.08.2009 klo 22.48

Se että N64 ei ollut CD:tähän johtui siitä että CD-asemaa kehitämässä ollut yhteistyö kumppani sanoi sopimuksen irti viime meterillä ja julkaisi oman konsulinsa.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

13.08.2009 klo 11.07

Rrrgh, mitä ne tuota Xboxin ohjainta itkevät, paras hemmetin ohjain koskaan. Valovuosia parempi kuin ps2:n ranteidenkipeyttäjä. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka pelasi molemmilla aktiivisesti.
360:n ohjain on ok, mutta saa siinäkin jatkuvasti taivutella oikeaa peukaloa melko epämukavaan asentoon
lainaa
Massimies

13.08.2009 klo 15.54

FF7:nhan piti tulla nipalle niin kuin aikaisempienkin finalyjen, mutta moduulin ankea koko verrattuna CD:n mahtiin aiheutti sitten toiseen alustaan loikkaamisen. Varmaan rahallakin ollut tekemistä. Tuostahan löytyy ihan nipalle tehty teknologiademokin. Saa Googlata.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova