Xbox Liven ystävärajoituksen syyllinen on Halo 2
Toisinaan Xbox Liven käyttäjiä ihmetyttänyt sadan ystävän rajoitus on ilmeisesti Halo 2:n syytä, raportoi Shacknews. Vanhoja pelejä ei pystytä päivittämään tukemaan isompia ystävämääriä ja Halo 2 on vielä sen verran suosittu moninpeli Xbox Livessä, ettei Microsoft halua ainakaan ihan vielä lopettaa sen tukemista. Viime aikoina on tosin vihjailtu ystävälistan laajentumisesta.
Keskustelut (8 viestiä)
Rekisteröitynyt 01.06.2007
11.08.2009 klo 15.02
11.08.2009 klo 15.07
11.08.2009 klo 15.09
Rekisteröitynyt 30.07.2007
11.08.2009 klo 15.25
No, ei kai siitä suuremmasta ystävälistasta haittaakaan olisi, mutta jokainen voi tietysti itse miettiä tätä "ystävyyden" merkitystä niin Livessä kuin muissakin sosiaalisissa palveluissa (esim. Facebook).
Minulla taitaa olla päälle 50 frendiä Livessä ja näistä 45/50 on sellaisia, jotka on kerran tavattu pelissä tai sitten jotain foorumituttuja tms, joiden kanssa ei tule pelattua. Mieluiten pelaan ja juttelen niiden parhaiden IRL-kavereiden kanssa, kuten varmasti aika moni muukin tekee.
On isosta kaverilistasta kuitenkin hyötyä esim. Arcade-peleissä, joissa on tuloslistat ystävien kesken.
11.08.2009 klo 15.28
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.08.2009 klo 16.35
Siis kenellä on oikeasti yli sata ystävää, joiden kanssa aktiivisesti pelaa ja keskustelee. Ei mitään sellaista "kutsunpa tuon, kun pelattiin yksi matsi kivasti" -bullshittia tarvita.
Ensimmäisen Xboxin aikana minulla. Tosin 100 tuntui silloin juuri riittävältä määrältä ja 150-200 ei olisi tuottanut ongelmia koskaan.
Kun jokaista peliä pelasi eri porukka ja jokaisessa pelissä halusi jokaisena iltana löytää suomalaistentäytteisen pelin, täyttyi helposti kymmenen kaveria yksittäisten pelien aktiivisista pelaajista, joten näistä tuli helposti jo 50 kaveria kasaan.
Klaaniin kun kuului, oli listassa pidettävä joka minuutti vähintään 2-3 slottia auki siltä varalta, että löytää sitten pelipäivänä vastustajansa automaattisesti... helpoin kuin oli pistää koko todennäköinen vastustaja tiimi frendiluetteloon, koska yksittäinen pelaaja jos oli listassa ja juuri tämä veikko on myöhässä, ei muidenkaan kanssa saanut yhteyttä aikaiseksi.
Puhumattakaan siitä, että jo pelkkä Ghost Recon -klaanimme oli 20 henkeä suuri tähän aikaan ja kaikkien klaanilaisten piti olla listoilla, jotta kommunikaatio ongelmatilanteissa helpottui ja klaanipeleihin löydettiin.
....näistäkin ongelmista suurimmat olisivat olleet poissa jo tuolloin, jos Microsoft pitäisi nopean pelihaun ja kaverilistojen pelien lisäksi vieläkin yhtenä vaihtoehtona etsiä peliseuraa myös optimatchin avulla ja omille pelikekkereilleen saisi mukailla nimen ja salasanan. Mikä olisikaan klaanilla helpompaa, kun löytää peliin "Klaanimatsi WF-SFP", johon olisi ennalta sovittu salasana ulkopuolisten varalle. Tämä on ilmiselvästi nykyisen "helpon" peliseuran hakemisen aikana liian vaikeata.
11.08.2009 klo 17.02
12.08.2009 klo 07.33
Kirjoita kommentti