Pelihallihuijarit otettiin vakavasti jo 80-luvun alussa
2000-luvulla peleissä huijataan erilaisia ohjelmointivirheitä hyödyntäen, 1990-luvulla peleissä huijattiin erilaisilla huijauskoodeilla ja 1980-luvun lopulla mikrotietokoneisiin ladattiin usein trainer-ohjelmia loppumattomien elämien saavuttamiseksi. 80-luvun alussa kotona pelaaminen oli kuitenkin vielä harvinaista herkkua, mutta pelihuijareita löytyi silti - pelihalleista! Kekseliäät arcade-addiktit kehittelivät mitä monimuotoisempia tapoja huijata pelikoneiden rahansyöttöjärjestelmää ilmaisten pelikrediittien toivossa. Narun päässä olevat, takaisinulosvedettävät kolikot, rautalanganpätkät ja oikealla tavalla sisään napatut vaadittua pienemmät kolikot olivat huijareiden työkaluja.
Tällaista lähinnä nykyaikaiseen piratismiin verrattavaa linssiinviilaamista ei tietenkään katsottu erityisen hyvällä rahoja menettävien pelihallinpitäjien keskuudessa ja automaattien valmistajilta tulikin pelihalleihin mitä moninaisempia ohjeita eri huijaustapojen estämiseksi. Tokens Only esittelee hienoja vanhoja räjäytyskuvia rahansyöttömekanismeista ja näihin tehtävistä muutoksista huijauksen estämiseksi. Ilmaista peli-iloa etsivien ja valmistajien välinen taistelu on sittemmin levinnyt tekijänoikeussodaksi kotona pelattavien pelien piratismin räjähdettyä käsiin 1990-luvulla.
Keskustelut (2 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
24.06.2009 klo 21.57
25.06.2009 klo 13.39
Nuo kuvat avautuis paremmin tällee asiasta tarkemmin tietämättömälle jos joku tekisi cheat-videon kuinka huijaukset toimisi, ja sitten näyttäisi kuinka modauksen jälkeen itse anti-cheat toimisi.
Kirjoita kommentti