Katso kuinka tekoäly oppii pelaamaan Pitfallia ja esittämään voitontanssin
Rutgersin yliopistolla tutkitaan oppivaa tekoälyä ja Skynetin esiasteelle on rakennettu harjoittelurata vailla vertaa. Tekoälyn tehtäväksi on laitettu nimittäin selvitä legendaarisen Pitfall -pelin maisemista ehjin nahoin. Tekoälylle annetaan kaksi mahdollisuutta Atari 2600:n Pitfallin ensimmäisen ruudun selvittämiseen. Ensimmäisellä kerralla tekoäly testaa maaston eri ominaisuuksia ja oppii ympäristöstään. Toisella yrittämällä tekoäly soveltaa oppimaansa ja juhlii suoritustaan vieläpä näyttävällä voitontanssilla, kertoo GameSetWatch.
Keskustelut (10 viestiä)
24.06.2009 klo 09.20
Rekisteröitynyt 03.04.2009
24.06.2009 klo 09.27
24.06.2009 klo 09.40
24.06.2009 klo 09.45
24.06.2009 klo 10.49
24.06.2009 klo 11.07
24.06.2009 klo 12.38
koodaisin paremman vaikka silmät ummessa
varmasti....... ainoa mitä "koodaat" on manjuicea paperille !! :D
Moderaattori
Rekisteröitynyt 18.05.2007
24.06.2009 klo 13.03
Rekisteröitynyt 15.04.2009
24.06.2009 klo 14.25
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
24.06.2009 klo 20.02
Tämä ei ole siinä mielessä verrattavissa mihinkään pelien tekoälyihin, että peli-AI:lle on yleensä kerrottu etukäteen pelikentän kartta, siinä olevat objektit ja se, miten näiden kanssa voidaan vuorovaikuttaa.
Toki peleissäkin on välillä hienoja tekoälyjä, jotka mukauttavat toimintansa pelaajan tekemisiin, mutta enpä ole nähnyt pelitekoälyn vielä koskaan keksivän mitään täysin odottamatonta lähestymistapaa sen kohtaamiin ongelmiin.
Kirjoita kommentti