Xbox 360:n achievementit uudistuivat
Xbox 360 -peleissä on totuttu siihen, että pelissä on 1000 gamerscore-pisteen edestä achievement-saavutuksia, mutta viime aikoina peleissä on alettu nähdä huomattavasti tämän rajan rikkovia saavutuspistemääriä. Halo 3, Fallout 3 ja Fable 2 ovat eräitä rajan ylittäneitä. Syy sääntöjen rikkomiseen on selvä - sääntöjä on muutettu. Asian paljastaa luotettavasta lähteestä tietoa saanut Xbox360Achievements-sivusto.
Uusitun pistesäännön mukaan pelissä saa olla 80 erilaista saavutusta, joista pelaaja voi haalia kaikkiaan 1750 gamerscore-pistettä tililleen. Julkaisun jälkeen pelistudiot voivat lisäsisällön muodossa lisätä peliin 250 pistettä neljä kertaa vuodessa, mutta vain siten, että pelin maksimipistesaldo pysyy 1750:ssä.
Käytönnässä pelien julkaisuversioissa tullee olemaan tuttuun tapaan 1000 pisteen edestä saavutuksia, minkä jälkeen peliin lisätään kolme 250 pisteen DLC-pakettia sopivin väliajoin. Kehittäjät voivat myös säästellä kvartaaleittain jaettuja DLC-pisteitään ja kolme vuosineljännestä pelin jälkeen julkaistussa lisäsisältöpaketissa voidaan tarjota kaikkien 750 pisteen edestä uusia saavutuksia.
Sekavaa? Ehkä. Hyödyllistä tietoa? Ei kaikille, mutta meille kiivasta gamerscore-taistoa käyville varsin mielenkiintoista luettavaa.
Keskustelut (19 viestiä)
27.04.2009 klo 17.40
27.04.2009 klo 17.45
no sehän on hienoa. mutta tuntuu jotenki että mikkisoftalla on raha taas päässä
eikä oo! itelläs on!!
Rekisteröitynyt 04.07.2007
27.04.2009 klo 17.50
Rekisteröitynyt 09.01.2008
27.04.2009 klo 18.24
Jee gamerscorea. No achievementejä hankkimalla pelaa peliä enemmän. Virtuaalipenis kasvaa ja tulee hyvä olo.. O_O
Itse en ainakaan pelaa enempää pelejä saavuttaakseni jotain turhia saavutuksia.
27.04.2009 klo 18.28
Saavutuksissa on sekin hyvä puoli, että ne jotka eivät piittaa niistä, voivat vapaasti olla piittaamatta niistä jatkossakin. Saavutukset eivät huononna tai pilaa pelejä.
27.04.2009 klo 18.30
Jee gamerscorea. No achievementejä hankkimalla pelaa peliä enemmän. Virtuaalipenis kasvaa ja tulee hyvä olo.. O_O
Itse en ainakaan pelaa enempää pelejä saavuttaakseni jotain turhia saavutuksia.
Kyllä ne saavutukset hieman vaikuttavat uudelleenpelattavuuteen. Saisi kyllä arcade-peleissä nostaa rajan 300-500 tienoille.
27.04.2009 klo 19.12
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.04.2009 klo 20.20
Ja tietysti Jarkon kanssa meillä on pienimuotoinen GS-skaba menossa.. molemmilla koko lailla samat 12000 pistettä koossa ja nyt haalitaan käytettyinä pelejä, joista irtoaa helposti achiita ;)
27.04.2009 klo 20.37
saavutuspisteillä ja pokaaleilla voi kätevästi seurata oman ja kavereiden pelin edistymistä
Jösses, hanki elämä.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
27.04.2009 klo 20.49
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.04.2009 klo 21.05
27.04.2009 klo 21.17
eihä täs oo mitää järkee
Rekisteröitynyt 22.06.2008
27.04.2009 klo 21.29
Vitut achievementeistä, mutta tuo kolme DLC-pakettia per peli, eli 3x800 pointti, niin zum, yllättäen pelaajilta imetään 90 ekeä per peli.
Vingu nyt vittu lisää..
Achievementit ovat neron keksintö, ja yleensä kunnon pelit saavat DLCta ja ne ovat mitä useimmin helvetin loistavia.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
27.04.2009 klo 22.08
Vitut achievementeistä, mutta tuo kolme DLC-pakettia per peli, eli 3x800 pointti, niin zum, yllättäen pelaajilta imetään 90 ekeä per peli.
Vingu nyt vittu lisää..
Achievementit ovat neron keksintö, ja yleensä kunnon pelit saavat DLCta ja ne ovat mitä useimmin helvetin loistavia.
Yleensä lähes kaikki näkemäni DLC on ylihintaista, vaikka ehkä pienen maksun arvoista silti.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
28.04.2009 klo 08.39
Vitut achievementeistä, mutta tuo kolme DLC-pakettia per peli, eli 3x800 pointti, niin zum, yllättäen pelaajilta imetään 90 ekeä per peli.
Vingu nyt vittu lisää..
Achievementit ovat neron keksintö, ja yleensä kunnon pelit saavat DLCta ja ne ovat mitä useimmin helvetin loistavia.
Mikä pointti achievementeissä sun mielestä sitten on? Pistää unohtamaan GTA nelosta pelatessa, kuinka helvetin tylsä viritelmä se oikeasti on?
Mutta ongelma nyt kuitenkin on tuo DLC, ajaa julkaisijoita puskemaan markkinoille tahalteen keskeneräisiä tuotteita sen takia, että DLC saataisiin helpommin tehtyä. Kivaa että joku joskus saattaa tehdä ihan rehellisessä mielessä lisää materiaalia, eikä minulla tiettyyn rajaan asti vapaita markkinoita vastaan mitään ole, mutta kun nämä yritykset nyt tuntuvat laiskistuvan, ja ihmiset tulevat helpommin koijattaviksi päivä päivältä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
28.04.2009 klo 08.44
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.04.2009 klo 09.13
Näkisin DLC:n kyllä ihan puhtaasti laajennuksina, en paikkauksina keskeneräisiin myyntipeleihin. Jos kehittäjä todella pitää luomastaan pelimaailmasta, niin en usko, että tämä viitsisi julkaista peliään keskeneräisenä. Toisaalta taas pitämänsä tarinan jatkaminen ja pelikokemuksen laajentaminen kiehtoo taatusti jokaista peli-ideastaan pitävää kehittäjää.
Kerro se esim. Namcolle, jolla iso osa DLC:stä on vain "koodiavain" joka avaa lisäsisällön levyltä.
28.04.2009 klo 22.45
saavutuspisteillä ja pokaaleilla voi kätevästi seurata oman ja kavereiden pelin edistymistä
Jösses, hanki elämä.
Älä, kädetön poikapolo, hermostu. Kyllä sinä voit pelata edelleen aivottomia räiskintäpelejäsi miettimättä turhaan saavutitko mitään vai et.
29.04.2009 klo 22.35
Toisekseen, virtuaalipippeli tai ei, on se ikävää kun naapurilla on gamerscore muutamansataa enemmän, ja mielellään menisin ohi. Kuten monet sanoivat, Achievementit tuovat peliin jotain tekemistä läpipeluun jälkeen.
Kolmanneksi.
DLC-kama osaa olla todella hyvää, mutta toisaalta todella huonoa. Kannattaa aina lueskella arvosteluja ennen ostopäätöstä. Itse olen odotellut Burnout Paradisen Big Surf Island- lisäosaa jo kauan, mutta jos se on huono, laitan pisteeni muualle.
Neljänneksi...
Mjooh, melko turha tämä uudistus. Jos haluat "ostaa" lisää achievementtejä, osta uusi peli, älä lisäosaa, ellet sitten satu tykkäämään siitä.
Kirjoita kommentti