2000-luku oli Lara Croftille liikaa
Lara Croft oli ensimmäinen maailmanlaajuiseen huippusuosioon noussut naispelihahmo, mutta vuonna 1996 alkunsa saaneen Tomb Raiderin suosio lässähti heti 2000-luvulle siirryttäessä. Square Enixin julkistamien pelisarjan myyntilukujen mukaan Croft olikin vain tähdenlento öisellä pelitaivaalla, joskin pientä toivon kipinää irtoaa Tomb Raider: Underworldin myyntiluvuista.
Miksi Final Fantasy -roolipeleistään muistettu Square Enix julkaisee Tomb Raider -sarjan myyntilukuja? Syy on siinä, että japanilaisyhtiö osti Tomb Raiderit julkaisseen Eidos Interactiven. Eidos siirtyy täysin Square Enixin haltuun noin puolentoista viikon kuluessa.
Keskustelut (15 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
24.04.2009 klo 13.03
24.04.2009 klo 13.18
Rekisteröitynyt 17.04.2007
24.04.2009 klo 13.42
24.04.2009 klo 14.05
Chronicleskaan ei mikään mestariteos ollut, mutta kuiteskin viimeinen PSX:lle julkaistu TR - ja PC-version mukanahan tuli vielä Level Editorikin, jonka tosin nykyään saa ihan ilmaiseksikin, mutta sen käyttöä ei ihan opita yhdessä yössä.
24.04.2009 klo 14.10
24.04.2009 klo 14.22
En malta olla tässä mutuilematta, ettei Eidoksella tai kuka kehityksestä ja suunnittelusta on vastannutkaan ole tajuttu mikä Tomb Raiderissa loppujen lopuksi viehätti - asia jota KapteeniK-di jo kommentoi. Uudet asiat viehättää aina oman aikansa, mutta viehätys ei kestä loputtomiin ja ellei jatko-osien kehityksessä osata huomioida tärkeimpiä pelaajia miellyttäviä osa-alueita niin suosiota ei voida ylläpitää yksin Laran rintojen kuppikokoa kasvattamalla.
24.04.2009 klo 14.29
Samus Aran any1?
24.04.2009 klo 14.47
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
24.04.2009 klo 14.49
"Lara Croft oli ensimmäinen maailmanlaajuiseen huippusuosioon noussut naispelihahmo"
Samus Aran any1?
Totta.
Hänestä ei pelatessa pystynyt sanomaan kumpaa sukupuolta oli. Laralta löytyi isommat tisut ja kameran edessä pomppiva perä, eikä kaikki olleet kauhean paljo panssarin alla piilossa :p
24.04.2009 klo 17.11
Y2K vei Laran.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
24.04.2009 klo 17.22
Rekisteröitynyt 15.09.2008
24.04.2009 klo 19.14
24.04.2009 klo 22.15
Rohkenen olla hieman eri mieltä abc123:n kanssa, koska mielestäni uudistuminen (lue taistelujen holtiton lisääntyminen) juuri pilasi sen mitä alkuperäisessä TR:ssä oli hyvää. Alkuperäisessä ehti ihailla hienoja maisemia (enkä tarkoita NIITÄ pyramideja), toisin kuin nykypeleissä. Kovasti laitetaan aikaa, vaivaa ja rahaa hienojen ympäristöjen mallintamiseen, eikä niitä sitten pelin aikana tule edes huomioineeksi järjettömän tahdin takia.
Juuri näinhan se asia on.
Allekirjottaneen mielestä ykkönen on yhä vieläkin paras tomb raiteri.
25.04.2009 klo 01.12
08.02.2010 klo 02.02
Anteeksi, mutta mistä lähtien lähes 2 miljoonaa myynyt peli on ollut suosioltaan lässähtänyt?
2 miljoona myytä peliä on todella hyvin nykyään peliltä, mutta onhan se selkeästi vähemmän kuin lähes 8 miljoonaa kappaletta myynyt esikoisensa.
Heikommille myyntiluvuille on tietenkin selityksensä. Sarjalla on ollut heikot hetkensä (itselläni jäi kolmanteen osaan Plaustationilla)ja kilpailu alalla on kasvanut.
En tiennytkään Squaren ostaneen Eidosin. Ehkäpä sieltä on tulossa jotain mielenkiintoista piakkoin.
Kirjoita kommentti