Tuorein sisältö

Microsoft melkein selittää mikä E74-virhe on

18.04.2009 klo 19.00 | Luettu: 27967 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Äskettäin kolmen vuoden takuun piiriin sisällytetty X360-konsoleissa esiintyvä E74-virhe on käyttäjille yhä mysteeri. Kotaku tenttasi, mistä siinä on kyse.

Kotaku: Vuonna 2007 raportoimme, että Microsoft muuttaa 360-konsoleitaan siten, etteivät ne enää anna kolmea punaista valoa tietyissä tilanteissa, koska ihmiset tulkitsivat niitä väärin. Onko tämä totta?

Microsoft: Ei, se ei ole totta.

Kotaku: Voiko 'Red Ring of Death' yhä esiintyä?

Microsoft: Kyllä, yleisen hardware-virheen sattuessa. Olemme tehneet konsoliin parannuksia jotka vähentävät tämän virheen todennäköisyyttä.

Kotaku: Onko E74 tullut 'RRoD':n tilalle?

Microsoft: Ei, E74 voi tosin viitata samaan virheeseen kuin kolme punaista valoa - joissain tapauksissa niillä ei ole eroa. Kuitenkaan kaikissa tapauksissa tästä ei ole kyse, eikä virheilmoituksiin ole yhtä tiettyä syytä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Paluu Syberiaan luva... Wiin Munchables-trai... >

Keskustelut (39 viestiä)

mahtavamicrosoft

18.04.2009 klo 19.14

"vähentävät tämän virheen todennäköisyyttä"

Mutta ei se haittaa, kun olemme uskollisia microsoftin sotilaita!
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

18.04.2009 klo 19.22

Microsoft kirjoitti:
Olemme tehneet konsoliin parannuksia jotka vähentävät tämän virheen todennäköisyyttä.


Poistaa se olisi teidän pitänyt, ei vähentää sen todennäköisyyttä. Sitä paitsi kuulostaa erittäin Microsoft-maiselta toiminnalta muuttaa RROD-virheen ilmoitus tapaa ja antaa sille virallinen nimitys E74. Siis olettaen, että näin on oikeasti myös käynyt.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

18.04.2009 klo 19.24

Xbox sitä ja Pleikkari tätä...

Noniin. Nyt ei kenenkään enää tarvitse kommentoida.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

18.04.2009 klo 19.35

Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?

Tämäkin juttu oli kaiken kaikkiaan aika turha, tästä ei ole mitään muuta "hyötyä" kuin sonyfanipoikien hyvä mieli kun kilpailevassa konsolissa on jotain vikaa. Ja syy taas lähteä mollaamaan boxia/mikkisoftaa esim. tähän ketjuun. Eiks je fanit?

Itsellä ei ole koskaan ollut näitä kyseisiä vikoja omassa boxissani, piste.
lainaa
armatrolli

18.04.2009 klo 19.36

jeje kirjoitti:
Xbox sitä ja Pleikkari tätä...

Noniin. Nyt ei kenenkään enää tarvitse kommentoida.


Miksi? Eikö ollutkaan mikkisoftamyönteinen uutinen? Jos olis toisinpäin (eli pleikasta) niin sitten kaikkien jopa pitäis kommentoida?
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

18.04.2009 klo 19.40

armatrolli kirjoitti:
jeje kirjoitti:
Xbox sitä ja Pleikkari tätä...

Noniin. Nyt ei kenenkään enää tarvitse kommentoida.


Miksi? Eikö ollutkaan mikkisoftamyönteinen uutinen? Jos olis toisinpäin (eli pleikasta) niin sitten kaikkien jopa pitäis kommentoida?


Ei. Aattelin vaan että tätä menoa netissä on enemmän konsolisotimista kuin pornoa.
lainaa
armatrolli

18.04.2009 klo 19.50

Keskkeis kirjoitti:
Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?

Tämäkin juttu oli kaiken kaikkiaan aika turha, tästä ei ole mitään muuta "hyötyä" kuin sonyfanipoikien hyvä mieli kun kilpailevassa konsolissa on jotain vikaa. Ja syy taas lähteä mollaamaan boxia/mikkisoftaa esim. tähän ketjuun. Eiks je fanit?

Itsellä ei ole koskaan ollut näitä kyseisiä vikoja omassa boxissani, piste.


Heh, jopas nauratti.

"Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?"

Eli se ei ole uutinen jos boksi ei toimi/hajoaa - mutta se on, jos pleikassa jokin päivitys yhden kerran hiukan töppää?
Miksi ei sais mollata mikkisoftaa/boksia jos siihen kerran on syytä? Sun mielenrauhas ja osakkeittes takia?

Tässä on siis todellakin jotain syytä mollata koko bill gatesin imperiumia, varsinkin kun oma boksini on käynyt jo kahdesti remonttireissulla ja molemmilla kerroilla on mennyt vähintään kuukausi ennen kuin on tullut takaisin. Siihen kun luetaan windowsin yleiset pelleilyt niin XP: kuin Vistan kohdalla, niin uh.

Jestas, että te vannoutuneet xbotit olette sitten naurettavia, saatteko te orgasmin aina kun kuulette sanan "mikkisoft"?
lainaa
maudio

18.04.2009 klo 19.51

jeje kirjoitti:
Ei. Aattelin vaan että tätä menoa netissä on enemmän konsolisotimista kuin pornoa.


Oot sitten ihan väärillä sivuilla ;)
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

18.04.2009 klo 19.54

armatrolli kirjoitti:

Jestas, että te vannoutuneet xbotit olette sitten naurettavia, saatteko te orgasmin aina kun kuulette sanan "mikkisoft"?

Riippuu tietysti tilanteesta ja siitä kuka tämän sanan sanoo. Useimmiten tulee pelkkä pieni jöpötys, ei muuta.
lainaa
viaton

18.04.2009 klo 19.56

"virheilmoituksiin ei ole yhtä tiettyä syytä"

Hah! rojussa on siis microsoftin mukaan useita vikoja eivätkä he edes itse tiedeä mitä.
lainaa
aaa

18.04.2009 klo 19.58

AnXa kirjoitti:
Microsoft kirjoitti:
Olemme tehneet konsoliin parannuksia jotka vähentävät tämän virheen todennäköisyyttä.


Poistaa se olisi teidän pitänyt, ei vähentää sen todennäköisyyttä. Sitä paitsi kuulostaa erittäin Microsoft-maiselta toiminnalta muuttaa RROD-virheen ilmoitus tapaa ja antaa sille virallinen nimitys E74. Siis olettaen, että näin on oikeasti myös käynyt.


Normaali kuluttajaelektroniikan hajoamisprosentti on siinä 3-5 paikkeilla ja sinusta ms:n pitäisi pystyä tekemään täydellisen hajoamaton laite? Hyvä että odotukset on realistisella tasolla...
lainaa
toisetosaalukea

18.04.2009 klo 20.01

viaton kirjoitti:
"virheilmoituksiin ei ole yhtä tiettyä syytä"

Hah! rojussa on siis microsoftin mukaan useita vikoja eivätkä he edes itse tiedeä mitä.


Ei, vaan boxi ei itse osaa kertoa mikä tarkalleen ottaen on rikki.
lainaa
pekhe

18.04.2009 klo 20.03

Miksi virheilmoituksille on eri numerot jos jokaiselle ei ole yhtä tiettyä syytä?
Muutenkin harvinaisen selvä vastaus mikrosoftilta tuohon "E74" kysymykseen.

PC pelaajana en tiedä mitään näistä konsoleiden virheilmoituksista mutta tuo mikrosoftin vastaus vaikutti epäselvältä
lainaa
LeCtUrE

Rekisteröitynyt 02.10.2007

18.04.2009 klo 20.33

armatrolli kirjoitti:
Keskkeis kirjoitti:
Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?

Tämäkin juttu oli kaiken kaikkiaan aika turha, tästä ei ole mitään muuta "hyötyä" kuin sonyfanipoikien hyvä mieli kun kilpailevassa konsolissa on jotain vikaa. Ja syy taas lähteä mollaamaan boxia/mikkisoftaa esim. tähän ketjuun. Eiks je fanit?

Itsellä ei ole koskaan ollut näitä kyseisiä vikoja omassa boxissani, piste.


Heh, jopas nauratti.

"Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?"

Eli se ei ole uutinen jos boksi ei toimi/hajoaa - mutta se on, jos pleikassa jokin päivitys yhden kerran hiukan töppää?
Miksi ei sais mollata mikkisoftaa/boksia jos siihen kerran on syytä? Sun mielenrauhas ja osakkeittes takia?

Tässä on siis todellakin jotain syytä mollata koko bill gatesin imperiumia, varsinkin kun oma boksini on käynyt jo kahdesti remonttireissulla ja molemmilla kerroilla on mennyt vähintään kuukausi ennen kuin on tullut takaisin. Siihen kun luetaan windowsin yleiset pelleilyt niin XP: kuin Vistan kohdalla, niin uh.

Jestas, että te vannoutuneet xbotit olette sitten naurettavia, saatteko te orgasmin aina kun kuulette sanan "mikkisoft"?

Jos kohtelisit sitä boksia vähän paremmin nii ei ehkä heittäis erroria. Muutenki gates tunkee ihan kivasti rahaa hyväntekeväisyyteen nii en ymmärrä miks kaikki aina haukkuu sitä.
lainaa
maudio

18.04.2009 klo 20.34

aaa kirjoitti:
Normaali kuluttajaelektroniikan hajoamisprosentti on siinä 3-5 paikkeilla ja sinusta ms:n pitäisi pystyä tekemään täydellisen hajoamaton laite? Hyvä että odotukset on realistisella tasolla...


Hyvä, että sulla on tuo realistiikka hallussa, meinaan kun tuo 5% on aika reilusti yläkanttiin ja bokseissa jopa 35% on reilusti alakanttiin...
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

18.04.2009 klo 20.39

armatrolli kirjoitti:
Keskkeis kirjoitti:
Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?

Tämäkin juttu oli kaiken kaikkiaan aika turha, tästä ei ole mitään muuta "hyötyä" kuin sonyfanipoikien hyvä mieli kun kilpailevassa konsolissa on jotain vikaa. Ja syy taas lähteä mollaamaan boxia/mikkisoftaa esim. tähän ketjuun. Eiks je fanit?

Itsellä ei ole koskaan ollut näitä kyseisiä vikoja omassa boxissani, piste.


Heh, jopas nauratti.

"Miksi näistä virheistä on tehty niin iso asia?"

Eli se ei ole uutinen jos boksi ei toimi/hajoaa - mutta se on, jos pleikassa jokin päivitys yhden kerran hiukan töppää?
Miksi ei sais mollata mikkisoftaa/boksia jos siihen kerran on syytä? Sun mielenrauhas ja osakkeittes takia?

Tässä on siis todellakin jotain syytä mollata koko bill gatesin imperiumia, varsinkin kun oma boksini on käynyt jo kahdesti remonttireissulla ja molemmilla kerroilla on mennyt vähintään kuukausi ennen kuin on tullut takaisin. Siihen kun luetaan windowsin yleiset pelleilyt niin XP: kuin Vistan kohdalla, niin uh.

Jestas, että te vannoutuneet xbotit olette sitten naurettavia, saatteko te orgasmin aina kun kuulette sanan "mikkisoft"?
Huoh, minä en henkilökohtaisesti jaksa edes kommentoida jos jostain Pleikan virheestä uutisoidaan, aivan sama, niinkuin sullekin pitäis olla toisin päin! Kommenttini pointtina oli sama mitä aaa kirjoitti, eli: kaikella elektroniikalla on tietty hajoamisprosentti ei se ole oikeasti niin ihmeellistä jos vikoja joskus löytyy!?

Jos omistan Xboxin se ei tarkoita että olen maailmankuuluu Xbotti heti sillä sekunnilla. Microsoft on yritys muiden joukossa, se nyt vaan on sattunut tekemään omasta mielstäni hyvän konsolin nimeltä Xbox 360, mutta muuten henkilökohtaisesti en todellakaan kyseistä firmaa palvo. Mulla henkilökohtaisesti ei ole mitään Sonya ja PS3:sta vastaan, loistava laite ja monella kaverilla jo omistuksessa, itse nyt vain satun omistamaan boxin ja olen siihen tyytyväinen, erittäin. Ja Vistan ja XP:n ongelmat ovatkin sitten toinen lukunsa olen siinä asiassa samaa mieltä.

Oho olipa avautuminen. :D sitä se muutama lauantai-illan olut teettää.
lainaa
armatrolli

18.04.2009 klo 20.40

LeCtUrE kirjoitti:
Jos kohtelisit sitä boksia vähän paremmin nii ei ehkä heittäis erroria.


Joo, pidän sitä tästä lähtien plyyssityynyllä ja syötän viinirypäleitä sampanjassa samalla kun hieron höyhenillä sen virtaliitintä, jos ei kerran riitä että antaa sen olla paikallaan samalla hyllyllä missä pleikkakin?

LeCtUrE kirjoitti:
Muutenki gates tunkee ihan kivasti rahaa hyväntekeväisyyteen nii en ymmärrä miks kaikki aina haukkuu sitä.


No ei Gatesia niinkään, mutta sitä sen naurettavaa imperiumia. Onhan itse Gates henkilönä tehnyt paljonkin hyvää.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

18.04.2009 klo 20.44

maudio kirjoitti:
aaa kirjoitti:
Normaali kuluttajaelektroniikan hajoamisprosentti on siinä 3-5 paikkeilla ja sinusta ms:n pitäisi pystyä tekemään täydellisen hajoamaton laite? Hyvä että odotukset on realistisella tasolla...


Hyvä, että sulla on tuo realistiikka hallussa, meinaan kun tuo 5% on aika reilusti yläkanttiin ja bokseissa jopa 35% on reilusti alakanttiin...
Kaikella elektroniikalla on 100% hajoamisprosentti. Oletko niin nuori vielä ettet tiedä että mikään ihmisen luoma materia ei ole ikuista?
lainaa
armatrolli

18.04.2009 klo 20.44

Keskkeis kirjoitti:
kaikella elektroniikalla on tietty hajoamisprosentti ei se ole oikeasti niin ihmeellistä jos vikoja joskus löytyy!?

Oho olipa avautuminen. :D sitä se muutama lauantai-illan olut teettää.


Joskus?

Mutta olutta tässä itsekin otan, niin siksi tuo ei-paikkansa-pitävyys pistää kirjotteleen :)
lainaa
armatrolli

18.04.2009 klo 20.47

Keskkeis kirjoitti:
Kaikella elektroniikalla on 100% hajoamisprosentti. Oletko niin nuori vielä ettet tiedä että mikään ihmisen luoma materia ei ole ikuista?


Ensimmäisen vuoden sisällä, ja 100%? Nyt kyllä en usko, otan uuden tutin laatikosta.

Ja tiesitkö, että mikään materia ei ole ikuista - loi sen sitten ihminen tai maailmankaikkeus.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

18.04.2009 klo 20.57

armatrolli kirjoitti:
Keskkeis kirjoitti:
Kaikella elektroniikalla on 100% hajoamisprosentti. Oletko niin nuori vielä ettet tiedä että mikään ihmisen luoma materia ei ole ikuista?


Ensimmäisen vuoden sisällä, ja 100%? Nyt kyllä en usko, otan uuden tutin laatikosta.

Ja tiesitkö, että mikään materia ei ole ikuista - loi sen sitten ihminen tai maailmankaikkeus.

No se nyt on mielipideasia. Ja hankala todistaa. Pitänee itsekin poimia jääkaapista seuraava.

lainaa
Marsu

18.04.2009 klo 22.43

armatrolli kirjoitti:

Heh, jopas nauratti.

Hohhoijakkaa, tämänkin kirjoitit käyttämällä xp:tä tai vistaa että itke ihmeessä lisää...
Ja eiköhän nämä pleikkapojat ole suhteessa aivan yhtä naurettavia, katso nyt tätäkin "lolololol omg boxissa on niinqu virhe?!?1111!1½!"
Heh jopas nauratti...
Ja niinkuin toi yks kirjautunu fanipoika sano tuolla yhdessä uutisessa niin tuntuu että kaikki nämä fanipoikaprovokaatiot ovat oikeasti vain muutaman lapsellisen ihmisen kirjoittamia
lainaa
PIEru

18.04.2009 klo 22.50

E74 tarkoittaa sekundakamaa ;)
lainaa
kaljatloppu

18.04.2009 klo 23.07

Ottakaa nyt kuitenki huomioon että xboxilla on hyvä takuu. 24kk perustakuu, 36kk RRoD:lla/E74:llä. Yleensä takuun yhteydessä asiakas saa täysin uuden boxin ja tietenkin menetetyt gold-ajat sun muut korvataan. Itsellänikin kerran boxi hajosi (RRoD), eikä pahemmin haitannut kun niin hyvä takuu on kerran. Haettiin boxi kotoa ja 2 vko:n kuluttua uusi boxi tuotiin ovelle. Pleikkarin omistajien kokemuksia takuusta?
lainaa
SOS

19.04.2009 klo 00.34

kaljatloppu kirjoitti:
Pleikkarin omistajien kokemuksia takuusta?


ei ole kun ei oo ollu tarvetta (ainakaan PS2, joka on ollu julkaisusta asti hyllyssä ja hyvin toimii edelleen). PS3 en sano mitään mutta kun hyvin on toiminu kun kavereilla on pelattu

itse uutisesta voi ymmärtää että E47 on vaan yleinen virhekoodi joka voi sattua monesta eri syystä kuten RRoD
lainaa
C4SSE

Rekisteröitynyt 24.03.2009

19.04.2009 klo 03.39

kaljatloppu kirjoitti:
Ottakaa nyt kuitenki huomioon että xboxilla on hyvä takuu. 24kk perustakuu, 36kk RRoD:lla/E74:llä. Yleensä takuun yhteydessä asiakas saa täysin uuden boxin ja tietenkin menetetyt gold-ajat sun muut korvataan. Itsellänikin kerran boxi hajosi (RRoD), eikä pahemmin haitannut kun niin hyvä takuu on kerran. Haettiin boxi kotoa ja _______2__vko:n______kuluttua uusi boxi tuotiin ovelle. Pleikkarin omistajien kokemuksia takuusta?

2 viikkoa``? ohshit. mulla meni plege pazkags ja kävin kaupassa vaihtamassa kuittia vastaan. tunnin päästä pääsin jatkamaan kuumia sessioita hyvän ystäväni kanssa.
lainaa
pööpöileväapina

19.04.2009 klo 06.18

armatrolli kirjoitti:
jeje kirjoitti:
Xbox sitä ja Pleikkari tätä...

Noniin. Nyt ei kenenkään enää tarvitse kommentoida.


Miksi? Eikö ollutkaan mikkisoftamyönteinen uutinen? Jos olis toisinpäin (eli pleikasta) niin sitten kaikkien jopa pitäis kommentoida?


Tuo on muuten täysin totta :). Noh.. Onneksi ps3:set toimivat kuin junan vessat :).

"Olemme tehneet konsoliin parannuksia jotka vähentävät tämän virheen todennäköisyyttä. "

Toi Microsoftin toimintatodennäköisyys on kuultu ennenkin :D.
lainaa
pööpöileväapina

19.04.2009 klo 06.20

stammy kirjoitti:
armatrolli kirjoitti:

Jestas, että te vannoutuneet xbotit olette sitten naurettavia, saatteko te orgasmin aina kun kuulette sanan "mikkisoft"?

Riippuu tietysti tilanteesta ja siitä kuka tämän sanan sanoo. Useimmiten tulee pelkkä pieni jöpötys, ei muuta.


*Nauraa* XD Kiitos herätyksestä.
lainaa
pööpöileväapina

19.04.2009 klo 06.31

kaljatloppu kirjoitti:
Ottakaa nyt kuitenki huomioon että xboxilla on hyvä takuu. 24kk perustakuu, 36kk RRoD:lla/E74:llä. Yleensä takuun yhteydessä asiakas saa täysin uuden boxin ja tietenkin menetetyt gold-ajat sun muut korvataan. Itsellänikin kerran boxi hajosi (RRoD), eikä pahemmin haitannut kun niin hyvä takuu on kerran. Haettiin boxi kotoa ja 2 vko:n kuluttua uusi boxi tuotiin ovelle. Pleikkarin omistajien kokemuksia takuusta?


Ei ole tavinnut kun laite toimii ;). Yksi kaveri lähetti ps3:en (ensimmäisiä malleja) takuuseen kun kuumentu hänestä liikaa ja tuulettimet hurisi liikaa.. Menihän sekin takuuseen. Hiljempi ja kylmempi yksilö tuli takaisin.

Hyvä jos sulla on kotiovelle tullut ja tuon ajan sisään.. olen kyllä kuullut muuta..
lainaa
Hahah

19.04.2009 klo 10.51

pööpöileväapina kirjoitti:
kaljatloppu kirjoitti:
Ottakaa nyt kuitenki huomioon että xboxilla on hyvä takuu. 24kk perustakuu, 36kk RRoD:lla/E74:llä. Yleensä takuun yhteydessä asiakas saa täysin uuden boxin ja tietenkin menetetyt gold-ajat sun muut korvataan. Itsellänikin kerran boxi hajosi (RRoD), eikä pahemmin haitannut kun niin hyvä takuu on kerran. Haettiin boxi kotoa ja 2 vko:n kuluttua uusi boxi tuotiin ovelle. Pleikkarin omistajien kokemuksia takuusta?


Ei ole tavinnut kun laite toimii ;). Yksi kaveri lähetti ps3:en (ensimmäisiä malleja) takuuseen kun kuumentu hänestä liikaa ja tuulettimet hurisi liikaa.. Menihän sekin takuuseen. Hiljempi ja kylmempi yksilö tuli takaisin.

Hyvä jos sulla on kotiovelle tullut ja tuon ajan sisään.. olen kyllä kuullut muuta..
Niin millä todennäköisyydellä sinä olisit kuullut mitään muuta kuin sitä että boxin takuuhuollossa olisi kestänyt kauan ja se olisi muutenkin ollut äärimmäisen hankalaa? :D
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

19.04.2009 klo 13.29

aaa kirjoitti:
AnXa kirjoitti:
Microsoft kirjoitti:
Olemme tehneet konsoliin parannuksia jotka vähentävät tämän virheen todennäköisyyttä.


Poistaa se olisi teidän pitänyt, ei vähentää sen todennäköisyyttä. Sitä paitsi kuulostaa erittäin Microsoft-maiselta toiminnalta muuttaa RROD-virheen ilmoitus tapaa ja antaa sille virallinen nimitys E74. Siis olettaen, että näin on oikeasti myös käynyt.


Normaali kuluttajaelektroniikan hajoamisprosentti on siinä 3-5 paikkeilla ja sinusta ms:n pitäisi pystyä tekemään täydellisen hajoamaton laite? Hyvä että odotukset on realistisella tasolla...

ööh.. se tutkimus joka asiasta oli olemassa totesi, että Wii:n ja PS3:n hajoamis prosentti oli 2-3%, Xbox360:n vanhemmilla malleilla (Xenon-emo joita alunperin myytiin ihmisille) on hajoamisprosentti 60%, sitä seuranneessa mallissa (Zephyr-emo) se oli 27-32% ja uusimmassa (Falcon-emo) on 9-12%... Jasper on vielä niin uusi, että siitä ei ole kunnon tilastoja olemassa. Valhalla todennäköisesti korjaa tuota hajoamis prosenttia vielä entisestään. Vahinko on kuitenkin jo tapahtunut. Microsoft voi peitellä sitä miten haluaa, mutta totuus on, että suurin osa, yli 30% kaikista maailmalle tuotetuista Xbox 360:sta, on hajonnut elinikänsä aikana ainakin kerran syystä tai toisesta. Niin hurjalta kuin se kuulostaakin.

http://www.smarthouse.com.au/Home/D3Q7G8S2?page=1

Suurin yksittäinen syy jonka vuoksi Xbox 360:t oli huoltoon lähetetty on muuten "yleinen laite vika" eli RROD, ainakin kyseisen tutkimuksen mukaan. Jos otatte Googlen käteen saatte lisää tietoa. Sen teki se ihme kuluttajaelektroniikan seurantavirasto briteissä muistaakseni.
lainaa
Ihmettelijä

19.04.2009 klo 13.57

Ja silti se on tämän toisen "romulaatikon", ps2:sen jälkeen pelatuin konsoli nykypäivänä. GG Sony ja Nintendo...
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

19.04.2009 klo 14.48

Xbox 360:n takuu toimii niin tehokkaasti, että laitteen ostaneet eivät pahemmin välitä ja ne jotka välittävät ostavat jomman kumman, Wii:n tai PS3:n talouteen myös.

PS3:n takuu ei ole välttämättä niin tehokas (itselläni ei ole vielä ainakaan mitään ongelmia ollut ja on uutena ostettu 60Gt eurooppa malli jonka korjaaminen on kuulema nyt erityisen hankalaa jos jotain ongelmia alkaa esiintymään) kuin mitä Xbox 360:n, mutta tämä on suora seuraus siitä, että kun ongelmia ei ole epidemian kokoisessa luokassa kuten Xbox 360:lla, niin eipä niistä tarvitse sen kummempaa huolta kantaa kuin, että korvataan vioittuneet tuotteet.

Xbox 360:n takuu toimii pääsääntöisesti kuin junan vessa. Itselläni ei ole Xbox 360:tä koska se, että pelaan kavereillani joilla on sellainen riittää. Tällä hetkellä kaveri porukkani "ennätyksen haltialla" on peräti seitsemän kertaa mennyt Xbox 360 rikki. Ja seuraavaa kertaa edes takuu ei enään korvaa vaan pitää ostaa uusi yksikkö.
Hänen huonoin kokemuksensa Microsoftin Xbox 360 huollon kanssa oli, että laite lähti RROD:na Saksaan/Hollantiin, tuli sieltä kuukauden päästä takaisin, mutta siinä ei edes virrat tulleet päälle ja se oli muutenkin pahemmin hajalla kuin mitä lähtiessä Suomesta. Ja mukana tulleen lapun mukaan vain ulkokuoret oli vaihdettu. Laite lähti uudestaan samana päivänä Saksaan/Hollantiin ja tuli kolmen viikon päästä takaisin ja mukana tulleen lapun mukaan kaikki mahdollinen ulkokuoria lukuunottamatta oli vaihdettu... mutta tämä oli yksittäistapaus. Ja kaverini sai muistaakseni vuoden verran XLive aikaa ilmaiseksi hyvityksenä tästä perseilystä... tosin vasta soitettuaan ensin Microsoftin tukeen...

Edirol: PS3:n kanssa muuten ei taida olla keskitettyä takuuhuoltoa. Viallisen laitteen voi viedä takuuaikana kauppaan ja kuittia vastaan saa uuden, voi soittaa maahantuojalle ja kuittia vastaan he korjauttavat laitteen tai voi lähettää laitteen Sonyn huoltoon jossa he maksua vastaan korjauttavat laitteensa. Lisäksi voi ilmeisesti Sonyltä ostaa huolto-takeen/vakuutuksen jossa he lupaavat korjata laitteen tehdas kuntoon riippumatta mikä siinä on vialla.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

19.04.2009 klo 15.55

AnXa kirjoitti:
ööh.. Xbox360:n vanhemmilla malleilla (Xenon-emo joita alunperin myytiin ihmisille) on hajoamisprosentti 60%, sitä seuranneessa mallissa (Zephyr-emo) se oli 27-32% ja uusimmassa (Falcon-emo) on 9-12%... Jasper on vielä niin uusi, että siitä ei ole kunnon tilastoja olemassa. Valhalla todennäköisesti korjaa tuota hajoamis prosenttia vielä entisestään. Vahinko on kuitenkin jo tapahtunut. Microsoft voi peitellä sitä miten haluaa, mutta totuus on, että suurin osa, yli 50% kaikista maailmalle tuotetuista Xbox 360:sta, on hajonnut elinikänsä aikana ainakin kerran.


Kiitos muistutuksesta *Nauraa vedet silmissä* ;D.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

19.04.2009 klo 17.27

Sir_Rymylys kirjoitti:
AnXa kirjoitti:
Vahinko on kuitenkin jo tapahtunut. Microsoft voi peitellä sitä miten haluaa, mutta totuus on, että suurin osa, yli 50% kaikista maailmalle tuotetuista Xbox 360:sta, on hajonnut elinikänsä aikana ainakin kerran.


Kiitos muistutuksesta *Nauraa vedet silmissä* ;D.

Typo. Pitäisi lukea "yli 30%"... Korjataampa se siihen nyt sitten. Kiitos huomauttamisesta.

Ja jos Xbox 360:n omistajat eivät usko niin lukaiskaapa tämä vaikkapa:
http://www.smarthouse.com.au/Home/D3Q7G8S2?page=1

Microsoft saa edelleenkin vapaasti väittää, että Xbox 360:n virallinen hajoamis prosentti on 5%, mutta totuus asiasta on, että todellisuudessa se on hyvin paljon, paljon, paljon enemmän.

On fakta, että ensimmäiset valmistetut Xbox 360:t (Xenon-emolliset) tulevat hajoamaan lyhyen aktiivi käyttö ajan sisällä kaikki syystä tai toisesta koska niissä mm. juotokset tulevat sulamaan väärin suunnitellun jäähdytys järjestelmän vuoksi. Tällä hetkellä 60% niistä on jo pettänyt.
Microsoft on valmistanut tämän luvun kontrollointia varten Opus-emolevyn jolla Xenon-emolliset laitteet korjataan. Se vääristää hajoamis lukua tälläkin hetkellä, että Xenon-emollisia laitteita ei korjata Xenon-emolla vaan kokonaan uudella emolevyllä! Ihan hyvä, että kuluttajat saavat ehjän laitteen.
lainaa
i30

19.04.2009 klo 20.11

OMG hankkikaa elämä, tai ostakaa toinen Xbox jos tekee kipeetä :D
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

20.04.2009 klo 11.49

AnXa kirjoitti:

Ja jos Xbox 360:n omistajat eivät usko niin lukaiskaapa tämä vaikkapa:
http://www.smarthouse.com.au/Home/D3Q7G8S2?page=1

Hyvä että tämäkin asia on nyt aukottomasti todistettu, ja kinastelu voidaan viimein lopettaa.
lainaa
ahaha

20.04.2009 klo 19.32

konsolit hajoo oli sitten ps3 tai xbox 360. itselläni 3 rrod konsolia(xbox 360) ja yksi hajonnut blurayasema (ps3). mietin vain mihin ovat menneet ne laitteet jotka kesti. ps1 ja ps2 pelittää vieläkin vaikka pelitunteja on varmasti molemmissa jo tuhansia...uuttaa suoleen ku vanha kuolee!
lainaa
abolition

Rekisteröitynyt 10.08.2007

23.04.2009 klo 16.48

Miksi te ihmiset koitatte todistella oman konsolinne parhautta toisille ?:D
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova