Sony mollaa Microsoftin heikkoa pelituotantoa
Sonyn Yhdysvaltojen osaston laitteistojohtaja John Koller uskoo Microsoftin peittelevän yksinoikeuksista maksamillaan rahoilla vain kyvyttömyyttä tuottaa laadukkaita pelejä oman talon sisällä. Kollerin mukaan Sonylla asiat ovat tietenkin toisin ja yhtiön julkaisemat pelit ovat hyvinkin rautaisia, eikä yhtiöllä ole tarvetta ostaa ulkopuolisten kehittäjien pelejä yksinoikeuksiksi. Suurimmaksi synniksi Koller nostaa Microsoftin ostaman Grand Theft Auto IV:n lisäsisällön, The Lost and Damnedin, kertoo Videogaming247.
Keskustelut (113 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.09.2007
15.04.2009 klo 21.03
Rekisteröitynyt 02.11.2008
15.04.2009 klo 21.04
''Send in the fanboys!''
15.04.2009 klo 21.10
15.04.2009 klo 21.12
Paitsi tietysti Macin :P
Rekisteröitynyt 19.06.2008
15.04.2009 klo 21.15
Sonylla kyllä munaa alkaa kritisoimaan Xbox-pelien huonoutta, vaikkei PS3 pelit myöskään mitään mestariteoksia ole.
''Send in the fanboys!''
PS3:lla on paljon hyviä yksinoikeus pelejä, kuten myös Xboxilla. Mutta Microsoftissa mua on aina ärsyttäny se että sillä on tapana haukkua kilpailioita. Nyt näyttää Sony ottaneen saman linjan, vaikka onneks tää ei oo kovin mones kerta Microsoftin haukkuihin verrattuna.
15.04.2009 klo 21.15
15.04.2009 klo 21.17
On toki sääli että Sony muutti taktiikkaansa eikä lähtenyt yksinoikeus kilpaan mukaan mutta ymmärtäähän sen taloudelliselta kannalta sillä mikkisofta ei saa ikinä takaisin laittamiaan miljoonia GTAsta.. en toki tiedä sitten mikä on tilanne muiden yksinoikeuksien kohdalla. Osa voi olla toki pelitalojenkin omia valintoja tehdä peli vain kasari-boxille koska osaaminen ei vain riitä CELL:in parissa. Onhan se nähty että mihin PS3 pystyy osaavissa käsissä graafisesti(GT,MGS). Tuo romuloota xbox vain on apinanaselässä jarruttamassa. Kunhan RockStar tekee sen lupaamansa yksinoikeuden PS3 ja pääse käsiksi CELLiin ja Blurayhin niin voipi olla että nuo yksinoikeudet tulevat ilman rahaakin.
Rekisteröitynyt 30.10.2008
15.04.2009 klo 21.42
15.04.2009 klo 21.45
Rekisteröitynyt 04.11.2007
15.04.2009 klo 21.57
Tosin tottahan tuo on. PS3:lle on julkistettu tänä vuonna jo iso kasa uusia yksinoikeuksia, mutta XO:n puolella on ollut taas täysin hiljaista.
15.04.2009 klo 22.00
Rekisteröitynyt 04.11.2007
15.04.2009 klo 22.01
Taidetaan olla katkeria Microsoftille Sonyn leirissä kun pitää taas toista firmaa lähteä mollaamaan.
Tosin ei niin katkeria kuin Microsoft Sonylle;) Microsoftin Greenberg pommitti Sonya oikein kunnolla mollauskommenteilla tässä alkuvuonna ja sanoi mm. ettei 3rd partyjen ole mitään syytä enää tukea PS3:sta ja pelintekijöiden kannattaisi siirtyä heidän leiriinsä kokonaan.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
15.04.2009 klo 22.16
Onkohan Sonyn 'vakoiluryhmän' raportit olleet vain niin suppeita että voi haukkua. Elämme kovia aikoja :D
15.04.2009 klo 22.26
15.04.2009 klo 22.42
Tuo lausahdus on kyllä aivan totisinta totta. Sony tuottaa NIIIIN paljon parempaa peli tarjontaa kun mikkisofta. Ja kunhan vaan pelivalmistajat pääsevät eroon laiskuudestaan ja alkavat opetella Cell:in saloja alkaa tuo graaffisuus ja massiivisuus kasvamaan sellaiseksi kuiluksi verrattuna boxiin että aletaan puhumaan vasta todellisesta NEXGENISTÄ! Koska mielestäni pelkkä HD-grafiikka ei ole nexgeniä, eikä varsinkaan sitä mihin mihin Sony tähtää.
Jaa-a, että tälläistä Sony fanipojalta. Taitaa kuitenkin olla niin, että kun saadaan tuosta Cellistä "kaikki irti", niin alkaa jo seuraavan sukupolven konsolit saapua.
Rekisteröitynyt 22.06.2008
15.04.2009 klo 22.48
Sonylla varaa inistä...PS3 ainoa yksinoikeuspeli joka on helvetin hyvä..ja suunnilleen ainoa PS3:n hyvä peli ; MGS4.
KZ2 on siinä hyvänä kakkosena, ja listan viimeinen, koska ei niitä ollutkaan kuin 2.
15.04.2009 klo 23.01
Tuo lausahdus on kyllä aivan totisinta totta. Sony tuottaa NIIIIN paljon parempaa peli tarjontaa kun mikkisofta. Ja kunhan vaan pelivalmistajat pääsevät eroon laiskuudestaan ja alkavat opetella Cell:in saloja alkaa tuo graaffisuus ja massiivisuus kasvamaan sellaiseksi kuiluksi verrattuna boxiin että aletaan puhumaan vasta todellisesta NEXGENISTÄ! Koska mielestäni pelkkä HD-grafiikka ei ole nexgeniä, eikä varsinkaan sitä mihin mihin Sony tähtää.
Jaa-a, että tälläistä Sony fanipojalta. Taitaa kuitenkin olla niin, että kun saadaan tuosta Cellistä "kaikki irti", niin alkaa jo seuraavan sukupolven konsolit saapua.
Helvetti vie! Mitään äärettömän huikeaa graafista tykitystä ei saada aikaan millään Cellillä, pelkkää hypeä koko Cell.
Seuraavaa sukupolvea ja TODELLISTA nextgen-grafiikkaa odotellessa. PC-pelit näyttävät nykyään monta kertaa paremmilta kuin nykyiset konsolipelit, alustasta riippumatta, oli sitten yksinoikeus tai monialusta.
15.04.2009 klo 23.03
15.04.2009 klo 23.05
15.04.2009 klo 23.06
Sony saa mollata xboxia, microsoftia, nintendoa, mcdonaldsia, applea ja nokiaa niin paljon kuin haluaa, mutta heidän asiakkaanaan olisin enemmänkin kiinnostunut siitä että koska sony saattaa euroopan psn "palvelun" usa:n ja etenkin japanin vastaavien tasolle.
pikku vinkkinä vaan että USA storeen käy sama maksuväline mikä EU storessakin, ei tarvi odotella ihan niin kauaa ;)
Rekisteröitynyt 30.01.2009
15.04.2009 klo 23.29
15.04.2009 klo 23.35
Asian ei pitäisi olla näin typerästi tehty. Jenkit eivät saa eurostoresta mitään enkä itse saa eurostoresta kaikkea mitä esim brittien omaan storeen on sujautettu "mm Psx hercules" Miksi oi miksi sony ei voi luoda yhtenäistä kauppapaikkaa Xbox live arcaden tapaan oi miksi!
*korahdus, pukli, pörähdys & kuolema*
16.04.2009 klo 00.41
Kun katsoo miten surkeasti Sonyn omien studioiden yksinoikeustekeleet ovat myyneet ja kuinka kannattamatonta Sonyn bisnekset ovat viime aikoina olleet, ei ole vaikeaa nähdä kumpi on kannattavampaa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
16.04.2009 klo 00.43
Ja jottei totuus unohtuisi.
totta tämä että SONYN ___SISÄLTÄ___ tulee parempia pelejä kun MICROSOFTIN ___SISÄLTÄ____ mutta kolmannet osapuolet on erijuttu
16.04.2009 klo 01.25
Microsoft mollaa Sonya persaukiseksi, koska sillä ei ole varaa ostaa hienoja yksinoikeuspelejä kuten Microsoftilla. Microsoft kehoittaakin Sonya lähtemään kadulle kerjäämään, jotta sillä olisi varaa ostaa edes yksi yksinoikeuspeli fanipoikiensa iloksi.
16.04.2009 klo 06.35
Microsoft Game Studios
Kolme sanaa jotka olis pystynyt tiivistämään kahteen: Täyttä pazkaa!
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 08.24
"pc pesee kaikki silti ylivoimasesti :D"
Paitsi tietysti Macin :P
Mac on PC. Käyttöjärjestelmät ovat erillaiset Applen valmistamissa PC:ssä kuin esim. HP:n valmistamissa PC:issä tai Dell:in valmistamissa PC:issä.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 08.29
Miksi oi miksi sony ei voi luoda yhtenäistä kauppapaikkaa Xbox live arcaden tapaan oi miksi!
Ei se XLive Marketplacekaan ole yksi yhtenäinen kauppapaikka. Siinä on myös alueet ja aluekoodattu sisältö. Ja kaikki mistä valitit viestissäsi.
16.04.2009 klo 08.47
16.04.2009 klo 08.53
Aww, kylläpäs mikki-sedät nyt ottaa itteensä.
Ja jottei totuus unohtuisi.
totta tämä että SONYN ___SISÄLTÄ___ tulee parempia pelejä kun MICROSOFTIN ___SISÄLTÄ____ mutta kolmannet osapuolet on erijuttu
16.04.2009 klo 09.24
=DDDD
Sonylla varaa inistä...PS3 ainoa yksinoikeuspeli joka on helvetin hyvä..ja suunnilleen ainoa PS3:n hyvä peli ; MGS4.
Rehellisiä jos ollaan, niin siinäkään ei ollut mitään uutta eikä mullistavaa.
16.04.2009 klo 09.26
mutta tasottuu kokoajan.
16.04.2009 klo 09.28
Samapa tuo meikäläinen kuitenkin on enemmän Sonyn ystävä ja boikotoin kaikkia Microsoftin tuotteita niin kauan kuin mahdollista. Mm. käyttöjärjestelmät on boikotissa, paitsi yhdessä pelipcssä.
Voi tuota nuoruuden sinisilmäisyyttä. Henkilökohtaisesti taas olen sitä ikäluokkaa joka boikotoi Sonyä vain siksi, että se putka ei tunnu osaavan tehdä kahta samanlaista muuntajaa peräkkäin. Eikäkun hetkinen, olihan tuossa sonun telkkari, sonyn radio, sonyn automankka...prkl.
16.04.2009 klo 09.37
Voi tuota nuoruuden sinisilmäisyyttä. Henkilökohtaisesti taas olen sitä ikäluokkaa joka boikotoi Sonyä vain siksi, että se putka ei tunnu osaavan tehdä kahta samanlaista muuntajaa peräkkäin. Eikäkun hetkinen, olihan tuossa sonun telkkari, sonyn radio, sonyn automankka...prkl.
:DD
16.04.2009 klo 09.43
Microsoft Game Studios
Kolme sanaa jotka olis pystynyt tiivistämään kahteen: Täyttä pazkaa!
Niin, mitäs paskaa sieltä on tullutkaan tässä lähihistoriassa...
Ööö, mites olis AoE:t (+AoM), Black&Whitet, Mechwarriorit, MS Flight Simulatorit, Forza Motorsportit, Banjo-Kazooiet, Perfect Darkit, Viva Pinatat, Halo Wars yms. Puhumattakaan että toimii julkaisijana tälläsille elämää suuremmille pelisarjoille kuten Halo ja Gears of War...
Pätemisesi on säälittävää
Rekisteröitynyt 13.03.2009
16.04.2009 klo 10.21
16.04.2009 klo 10.43
16.04.2009 klo 11.08
Mutta missä on "xbotithaisee" :D
Se on päikkäreillä. Tai sitten viikon netti aika on tullut jo käytettyä eikä äiti päästä koneelle.
16.04.2009 klo 11.31
Tuo lausahdus on kyllä aivan totisinta totta. Sony tuottaa NIIIIN paljon parempaa peli tarjontaa kun mikkisofta. Ja kunhan vaan pelivalmistajat pääsevät eroon laiskuudestaan ja alkavat opetella Cell:in saloja alkaa tuo graaffisuus ja massiivisuus kasvamaan sellaiseksi kuiluksi verrattuna boxiin että aletaan puhumaan vasta todellisesta NEXGENISTÄ! Koska mielestäni pelkkä HD-grafiikka ei ole nexgeniä, eikä varsinkaan sitä mihin mihin Sony tähtää.
Jaa-a, että tälläistä Sony fanipojalta. Taitaa kuitenkin olla niin, että kun saadaan tuosta Cellistä "kaikki irti", niin alkaa jo seuraavan sukupolven konsolit saapua.
Juu salattu totuus ja kylmä fakta on, että kyllä siitä Cellistä otetaan jo kaikki irti. Mutta tosiaan missäs xbotithaisee?
16.04.2009 klo 11.43
Jos siitä "jumalaisesta" Cellistä vielä saadaan jotain niin alkaa olee hiukan myöhäistä kun ensivuoden puolella voi tulla jo uusia konsoleita. ps2 oli rautaa ps3 oli kallista paskaa.
Rekisteröitynyt 10.01.2009
16.04.2009 klo 12.01
16.04.2009 klo 13.15
Ei sille mitn voi ja kaikkihan sen tietää että xbox360>PS3
Jos siitä "jumalaisesta" Cellistä vielä saadaan jotain niin alkaa olee hiukan myöhäistä kun ensivuoden puolella voi tulla jo uusia konsoleita. ps2 oli rautaa ps3 oli kallista paskaa.
Keneltäköhän on ensivuonna tulossa uutta rautaa pihalle? Vuonna 2010? Tää fanipoika mittelö on kyllä niin huvittavaa jo muutenkin ja sitten kun vielä täällä nämä jälkeenjääneet pääsee kertomaan omia "faktojaan" tosina niin johan on soppa valmis.
Oli asi niin tai näin niin eiköhän se kuitenkin niin ole että PS3ssa on huomattavasti enemmän tehoa kuin Xboxissa. Se että saadaanko sitä ikinä valjastettua tai onko se edes mahdollista on eri juttu. GT5 ja MAG tulevat näyttämään asianlaitaa
16.04.2009 klo 13.18
Huoh..Miksi näistä täytyy edes rapostoida sivua lukeville. Turhaa konsolisodan kylvimistä, mutta sitähän on hauska lukea! :)
Merkityksetöntä jauhantaa jo useamman vuoden ajan. Kaikki on puolensa valinneet nämä kommentit ei ole ennenkään kenenkään päätä kääntänyt eikä tule sitä tekemään jatkossakaan. Pahimmillaan keskustellaan toisten ohi eri asioista vanhoilla ja virheellisillä tiedoilla.
16.04.2009 klo 14.00
Joo ei hirveesti ole varaa tolla kaverilla ruveta aukoon päätään, vai kuinkas monta peliä Sony on tehnyt? :D
Aika montahan nuo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Computer_Entertainment_
16.04.2009 klo 14.09
Jaa-a, että tälläistä Sony fanipojalta. Taitaa kuitenkin olla niin, että kun saadaan tuosta Cellistä "kaikki irti", niin alkaa jo seuraavan sukupolven konsolit saapua.
Ja mitenkäs niiden seuraavan sukupolven konsolien saapuminen on sitten pois PS3:n jo ostaneilta? Niinpä, ei mitenkään!
Itse ainakin pelailen vielä silloin tällöin myös PS2:lla pelaamatta jääneitä klassikkoja ja huippupelejä vaikka sen rauta alkaa olemaan jo 10 vuotta vanhaa.
16.04.2009 klo 14.43
Joo ei hirveesti ole varaa tolla kaverilla ruveta aukoon päätään, vai kuinkas monta peliä Sony on tehnyt? :D
Aika montahan nuo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Computer_Entertainment_
Mjaa, enpä muistanu että niillä noinkin monta studioo omistuksessa...
Mutta eipä se Microsoft kyllä kakkoseks jää..
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Game_Studios
Moderaattori
Rekisteröitynyt 11.10.2007
16.04.2009 klo 14.52
16.04.2009 klo 15.17
Omistan molemmat ja XO:n yksinoikeudet eivät häviä PS3:n vastaaville. Tässä on taas tämä outo väärinkäsitys että PS3:n yksinoikeudet ovat systemaattisesti mielettömiä pelejä. Voin sanoa, että vain MGS4 kannattaa mainita. Jos XO hävettää niin ostapa PS3, joskaan en takaa että hävetys katoaa.
16.04.2009 klo 15.41
16.04.2009 klo 16.11
vi*un nörtit
täällä PELI-sivuilla sinäkin vaan tunnut roikkuvan "urheilija"
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 17.01
Microsoft Game Studios
Kolme sanaa jotka olis pystynyt tiivistämään kahteen: Täyttä pazkaa!
Niin, mitäs paskaa sieltä on tullutkaan tässä lähihistoriassa...
Ööö, mites olis AoE:t (+AoM), Black&Whitet, Mechwarriorit, MS Flight Simulatorit, Forza Motorsportit, Banjo-Kazooiet, Perfect Darkit, Viva Pinatat, Halo Wars yms. Puhumattakaan että toimii julkaisijana tälläsille elämää suuremmille pelisarjoille kuten Halo ja Gears of War...
Pätemisesi on säälittävää
Katsotaampas... listasi on aika hatusta tempaistu...
Age of Empiresin on kehittänyt Ensemble Studios ja julkaisija on ollut Microsoft.
Black and Whitet on kehittänyt Lionhead Studios ja ei mitenkään liity Microsoftiin. Julkaisija oli Electonic Arts. EA julkaisi myös Black and White 2:n. Ainoa itsenäinen suuri nimike jonka Lionhead on julkaissut Microsoftin nimissä on Fable 2. The Moviesin julkaisi Activision.
MechWarriorit olivat pitkään Activisionin FASAlta lisensoima BattleTech-nimike ja oikeasti oikeudet kuuluvat FASAlle yhä. Kehitys studioita ovat olleet mm. Dynamix, Activision, Zipper ja FASA:n oma studio sen jälkeen kun he arsyyntyivät muiden tekemien pelien "huonoon" laatuun.
Flight Simulator on kyllä Microsoftin.
Forza ei ole enään sata prosenttisesti Microsoftin julkaisu, mutta voidaan puhua siitä sellaisena koska Forzan kehittäjät ovat kaikki Microsoft Game Studiosin entisiä työntekijöitä ja Microsoft omistaa enemmistön koko Turn 10 Studiosin osakekannan.
Banjo-Kazooie on Raren Nintendo 64:lle kehittämä peli ja julkaisijana oli Nintendo.
Perfect Dark on sekin Raren Nintendo 64:lle kehittämä peli ja Rare omakustanteisesti julkaisi tuotoksensa.
Viva-Pinjata on tämäkin Raren kehittämä peli, yhdessä Climaxin kanssa. Julkaisijana oli Microsoft.
Halo Wars oli itsenäisen Ensemble Studiosin tuotos jonka osakekantaa Microsoft ei enemmistö omistanut, mutta tiivistä vehtaamista jengillä oli. Microsoft julkaisi HaloWarsin.
Halo on (jälleen itsenäisen) Bungien peli jonka oikeudet Microsoft omistaa joten he päättävät miten ja millä alustoilla se myös julkaistaan ja kuka toimii julkaisijana.
Tulikohan siinä nyt niitä tärkeimpiä remarkkeja heitettyä siitä mikä on ja mikä ei ole Microsoftin omaisuutta. Microsoftin pelijaostoilla on oikeasti hyvin vähän oikeasti omia nimikkeitä jotka ovat heiltä itseltään lähtöisin. Pääsääntöisesti MGS:n toiminta on samaa kuin muukin Microsoftin toiminta. Perustetaan yhtiö joka ostaa muiden yhtiöiden nimikkeitä, jos yksi nimike onnistuu, he ostavat ja liittävät nimikkeen kehittäneen yrityksen omaksi ja jos se ei menesty he lakkauttavat sen ja kokeilevat jotain muuta ulkoista kehittäjää. Microsoft on niin arvokas brändi, että sillä ei ole varaa epäonnistua ja jos paska kusee käsiin niin he pitävät varalta pientä matkaa kehittäjiin ettei Microsoftin nimi likaantuisi liikaa.
Sony syyllistyy ihan samaan, mutta heillä nyt on sentään oikeasti oikeasti omia peli studioita jotka oikeasti tekevät Sonyn nimelle omia pelejä kuten esim. Sony Online Entertainment.
16.04.2009 klo 18.13
Microsoft Game Studios
HURRGA
DURRGA
BlaaBlaaBlaa
Muuten jees, mutta taitavat esim. Lionhead, Rare Ltd, Turn 10 ja ex-Ensemble ja FASA olla yhtä kaikki MGS:n omistuksessa ja toimivat sen alaisuudessa.
Ja kuten sanoit ei SCE:n toiminta eroa juuri mitenkään MGS:n vastaavasta, tuottaahan tuo MGS:kin contenttia esim Liveen.
16.04.2009 klo 18.26
Pelibisneksen idea on katsos tehdä uusia pelejä (ja niillä rahaa) ja sitä Sonyn studiot parhaillaankin tekevät.
"Kun katsoo miten surkeasti Sonyn omien studioiden yksinoikeustekeleet ovat myyneet"
Enemmän ne Sonyn omien studioiden tekemät yksinoikeuspelit (Uncharted, GT5P, Motorstorm, Resistance, Ratchet, Singstar, Killzone, Heavenly Sword jne.) ovat myyneet tässäkin sukupolvessa kuin Microsoftin omien studioiden tekeleet (Halo, Forza, Fable, Banjo, Perfect Dark).
Määrä + laatu = Sony > MS
16.04.2009 klo 18.30
------------------------
In-house
* Lionhead Studios: Black & White series, Fable series
* Rare Ltd.: Banjo-Kazooie series, Conker series, Perfect Dark series, Viva Piñata series
* Spawnpoint Studios: A studio set up to develop future Halo video games since Bungie became an independent studio.
* Turn 10 Studios: Forza Motorsport series
* Xbox Live Productions: A studio dedicated to developing Xbox Live Arcade games and other media content.
Sonyn omat studiot:
------------------------
Japan
* Japan Studio – Ape Escape, Siren, LocoRoco, Patapon
* Team ICO – Shadow of the Colossus, ICO
* Clap Hanz – Everybody's Golf, Everybody's Tennis
* Polyphony Digital – Gran Turismo
North America
* Naughty Dog - Crash Bandicoot, Jak & Daxter, Uncharted: Drakes Fortune
* Santa Monica Studio – God of War
* San Diego Studio – NBA, MLB: The Show
* Sony Bend – Syphon Filter
* Sony Online Entertainment LLC. – EverQuest
* Incognito Entertainment – Warhawk, Twisted Metal
* Zipper Interactive – SOCOM: U.S. Navy SEALs
Europe
* London Studio – SingStar, Eyetoy, PlayStation Home
* Studio Cambridge – MediEvil, PlayTV
* Studio Liverpool – Wipeout, F1
* Guerrilla Games – Killzone
* Evolution Studios – MotorStorm, World Rally Championship
* Bigbig Studios – Pursuit Force, MotorStorm: Arctic Edge
Tuosta voi jo päätellä kumman firman firstpartyt tulee suoltamaan enemmän laatupelejä tämän konsolisukupolven sukupolven aikana.
Rekisteröitynyt 26.09.2008
16.04.2009 klo 18.40
16.04.2009 klo 18.43
16.04.2009 klo 18.47
Samapa tuo meikäläinen kuitenkin on enemmän Sonyn ystävä ja boikotoin kaikkia Microsoftin tuotteita niin kauan kuin mahdollista. Mm. käyttöjärjestelmät on boikotissa, paitsi yhdessä pelipcssä.
Tosi lapsellista. Heikot sortuvat markkinoinnin edessä ja alkavat palvoa tuotemerkkejä. Minä ostan sieltä mistä saa eniten rahoille vastinetta enkä boikotoi mitään.
16.04.2009 klo 19.27
Enemmän ne Sonyn omien studioiden tekemät yksinoikeuspelit (Uncharted, GT5P, Motorstorm, Resistance, Ratchet, Singstar, Killzone, Heavenly Sword jne.) ovat myyneet tässäkin sukupolvessa kuin Microsoftin omien studioiden tekeleet (Halo, Forza, Fable, Banjo, Perfect Dark).
Tuosta kun alat ynnäilemään, niin saat käsityksen todellisuudesta eikä sinun enää tarvitse tyrkyttää omia arvelujasi faktoina
Sony:
Resistance: Fall of Man 3.85M
MotorStorm 3.48M
Gran Turismo 5 Prologue 3.01M
Uncharted: Drake's Fortune 2.32M
LittleBigPlanet 2.16M
Resistance 2 1.56M
Ratchet & Clank Future 1.46M
Killzone 2 1.39M
Heavenly Sword 1.36M
SingStar 0.82M
Microsoft:
Halo 3 9.43M
Gears of War 5.87M
Gears of War 2 4.78M
Forza Motorsport 2 3.98M
Fable II 2.69M
Mass Effect 2.03M
Project Gotham Racing 4 1.67M
Crackdown 1.48M
Viva Pinata 1.45M
Project Gotham Racing 3 1.39M
16.04.2009 klo 19.34
Btw. Sonya selvästi vituttaa Microsoftin hyvä tilanne.
Rahalla saa ja kuluttajat on ilosia.
16.04.2009 klo 19.45
Pelibisneksen idea on katsos tehdä uusia pelejä (ja niillä rahaa) ja sitä Sonyn studiot parhaillaankin tekevät.
Niin ja silti kaikki katkerat pleikkafanipojat itkee kuinka Live on maksullinen ja kuinka Microsoft "rahastaa" 360-yksinoikeuksilla :D
Enemmän ne Sonyn omien studioiden tekemät yksinoikeuspelit (Uncharted, GT5P, Motorstorm, Resistance, Ratchet, Singstar, Killzone, Heavenly Sword jne.) ovat myyneet tässäkin sukupolvessa kuin Microsoftin omien studioiden tekeleet (Halo, Forza, Fable, Banjo, Perfect Dark).
Vai onko? :D
Motorstormit: yht. ~4,1 miljoonaa myytyä peliä
Forza Motorsportit: yht. ~5 miljoonaa myytyä peliä
Forza pieksee...
GT5P: ~3 milj myytyä peliä
PGR3&4: ~3,1 milj myytyä peliä
Aika lähelle muttei ihan...
Resistancet: yht. ~5,1 milj myytyä peliä
Killzone2: ~1,4 milj myytyä peliä
Halo3: ~9,4 milj myytyä peliä
Halo3 pieksee yhteensä KOLME pleikan suurta nimikettä YHTEENSÄ!
MGS4: ~3,9 milj
Gears of War 2: ~4,8 milj
Uncharted: ~2,3 milj
Fable 2: ~2,7 milj
Heavenly Sword: ~1,3 milj
Perfect Dark Zero: ~1,3 milj
No naiskauneus menee aika lähelle tasan...
Eiköhän tää tullut aika selväksi
Rekisteröitynyt 10.01.2009
16.04.2009 klo 20.01
16.04.2009 klo 21.08
"Gears of War 5.87M
Gears of War 2 4.78M
Project Gotham Racing 4 1.67M
Project Gotham Racing 3 1.39M"
Muun muassa nämä eivät ole Microsoftin omien studioiden tuotoksia. Gears of War on thirparty tuotos. Eli Epicin tekemä ja MS:n julkaisema. PGR on Bizarre Creationsin luoma. Mass Effect on Biowaren tekele ja Biowaren omistaa nykyisin EA. Joten eipä jää montaa peliä tuohon MS:n listaan.
16.04.2009 klo 21.20
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 21.26
Microsoft Game Studios
HURRGA
DURRGA
BlaaBlaaBlaa
...FASA olla yhtä kaikki MGS:n omistuksessa ja toimivat sen alaisuudessa.
FASA ja FASA Studios ovat kaksi eri yritystä. FASA Studios kuuluu nykyään Microsoftin alaisuuteen, mutta heillä ei ole oikeuksia BattleTech-nimikkeisiin. Eli he eivät voi kajota MechWarrioriin.
FASA meni konkurssiin ja en tiedä kuka omistaa FASA:n peliuniversumien kuten mm. BattleTechin eli ns. "MechWarriorin" oikeudet, mutta Microsoft ei niitä ainakaan omista, siitä olen aika varma.
He ostivat FASA Corp:in lisenssin miltein samoilla ehdoilla kuin Activisionkin sen aikoinaan sai. Ja Microsoftille heidän pyynnöstään ZipperInteractive valmisti mm. MechWarrior 3:n ja jonka julkaisi sitten Microsoft.
Mutta jälki oli kuulema niin sudenperäaukosta lähtöisin, että FASA corp. päätti, että homma tehdään toisin, he tuottavat ja Microsoft julkaisee. Mechwarrior 4:n kohdalla sitten FASA corp. itse valmisti pelin ja Microsoft julkaisi.
FASA corp. konkurssin jälkeen heidän peli studionsa FASA Studiosin osti Microsoft.
16.04.2009 klo 21.36
Tuo lausahdus on kyllä aivan totisinta totta. Sony tuottaa NIIIIN paljon parempaa peli tarjontaa kun mikkisofta. Ja kunhan vaan pelivalmistajat pääsevät eroon laiskuudestaan ja alkavat opetella Cell:in saloja alkaa tuo graaffisuus ja massiivisuus kasvamaan sellaiseksi kuiluksi verrattuna boxiin että aletaan puhumaan vasta todellisesta NEXGENISTÄ! Koska mielestäni pelkkä HD-grafiikka ei ole nexgeniä, eikä varsinkaan sitä mihin mihin Sony tähtää.
On toki sääli että Sony muutti taktiikkaansa eikä lähtenyt yksinoikeus kilpaan mukaan mutta ymmärtäähän sen taloudelliselta kannalta sillä mikkisofta ei saa ikinä takaisin laittamiaan miljoonia GTAsta.. en toki tiedä sitten mikä on tilanne muiden yksinoikeuksien kohdalla. Osa voi olla toki pelitalojenkin omia valintoja tehdä peli vain kasari-boxille koska osaaminen ei vain riitä CELL:in parissa. Onhan se nähty että mihin PS3 pystyy osaavissa käsissä graafisesti(GT,MGS). Tuo romuloota xbox vain on apinanaselässä jarruttamassa. Kunhan RockStar tekee sen lupaamansa yksinoikeuden PS3 ja pääse käsiksi CELLiin ja Blurayhin niin voipi olla että nuo yksinoikeudet tulevat ilman rahaakin.
Tarkistaisit faktat, ennen jauhat soopaa.
Ensinnäkin lue David Shippyn kirja "The Race for a New Game Machine" ja tajuat miten vähän eroa X0:n ja PS3:n CPU:illa (ja arkkitehtuurilla) oikeastaan onkaan tehomielessä. PS3n ratkaisu (1+7 ydintä + hidas GPU) verrattuna boksin (3 dualcorea + nopea GPU) ratkaisuun ei todellakaan tarkoita sitä että PS:sta tulisi parempaa graffaa ulos vaikka niitä synergiacoreja käyttäis 100 pinnalla. Laite kaatuu pas*aan väylään ja liian vähään graffamuistiin. Sen nyt näkee kaikista PS3-peleistä, teksturet on läheltä hirveetä kuraa. Kyllä, myös Killzone 2:ssa joka oli kyllä muuten törkeen hyvä peli, pelaan kolmatta kertaa jo läpi.
Toiseksi, MS:n 50 M oli todella, todella hyvä sijoitus. Et ole kai sitten yhtään lukenut uutisia viime päivinä ? Tai sitten et vaan osaa laskea...
Eka DLC on myynyt nyt virallisesti yli miljoonan (eikä se siihen lopu) ja tehnyt siis 20M Mikkisoftille. Toinen kun myy saman verran, se on siinä. 50 M takaisin kahdesta DLC:stä, aika yksinkertainen laskutoimitus.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 21.46
Haha näyttää AnXa kasvattavansa virtuaalimunaa tässä keskustelussa ;(
Miten tämä nyt liittyi yhtään mihinkään? Yhden viestin lähetin koska Microsoftilla ei todellakaan ole kertakaikkiaan mitään tekemistä mm. Black & White 1 ja 2 pelien kanssa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 11.10.2007
16.04.2009 klo 22.36
"Omistan itse Xbox 360:n mutta silti olen sitä mieltä että tuossa uutisessa on totuuden siemen. Kun katsoo mitä Sony tuo/tuonut Playstationille ja katsoo mitä Microsoft tuo/tuonut boxille, alkaa hävettämään. Joten en ihmettele että Microsoft laittaa rahojaan yksinoikeuksiin."
Omistan molemmat ja XO:n yksinoikeudet eivät häviä PS3:n vastaaville. Tässä on taas tämä outo väärinkäsitys että PS3:n yksinoikeudet ovat systemaattisesti mielettömiä pelejä. Voin sanoa, että vain MGS4 kannattaa mainita. Jos XO hävettää niin ostapa PS3, joskaan en takaa että hävetys katoaa.
Niin, nythän siis tarkoitan pelejä mitkä tulevat Microsoftilta (tai sen omistuksessa olevilta pelitaloilta). Enkä nyt tarkoittanut häpeäväni Xboxia. Oppisit lukemaan.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
16.04.2009 klo 22.53
Ensinnäkin lue David Shippyn kirja "The Race for a New Game Machine" ja tajuat miten vähän eroa X0:n ja PS3:n CPU:illa (ja arkkitehtuurilla) oikeastaan onkaan tehomielessä.
Cell B.E. on huomattavasti suorituskykyisempi yleiseen multimedia prosessointiin kuin Mitä Xenon. Ja kyllä kirja on luettu kannesta kanteen ja makaa hyllyssä. Xenon on optimoitu enemmän pelien edellyttämien laskutoimitusten suorittamiseen ja sen kanssa ei välttämättä voida tuottaa kaikkea mitä Cell B.E.lla voidaan.
Sitä paitsi Xenon häviää niin GFlopseissa kuin myös MIPS:eissä CELL B.E.lle joka voittaa sen selkeästi. Eri juttu on sitten se kuinka paljon Cellistä saadaan revittyä irti. Se on yhä iso kysymys merkki johon sinä, kuten en myöskään minä, kykene antamaan selkeää vastausta. Eikä myöskään ne kymmenentuhatta muuta törppöä jotka ovat googlen kautta löydettävissä.
Mutta kun pelkästään peleistä puhutaan, ja vain ja ainoastaan, ja ei keskitytä mihinkään muuhun ylimääräiseen niin molemmat ovat näin lähellä toisiaan suorituskyky mielessä: Xbox 360n Xenon laskee noin 115 GFlops ja Cell B.E. 204 GFlops.
PS3n ratkaisu (1+7 ydintä + hidas GPU) verrattuna boksin (3 dualcorea + nopea GPU) ratkaisuun ei todellakaan tarkoita sitä että PS:sta tulisi parempaa graffaa ulos vaikka niitä synergiacoreja käyttäis 100 pinnalla.
PS3:n Cell B.E. on rakenteeltaan sellainen, että siinä on yksi PPE, mutta vain kuusi SPEtä käytössä. Ei siis seitsemää. Seitsemäs on kytketty pois päältä, mutta otetaan käyttöön tehtaalla jos mikä hyvänsä kuudesta ensimmäisestä on viallinen. Näin säästetään kun ei koko suoritinta tarvitse hylätä jos yksi CMP/SPE-yksikkö on viallinen.
Xbox 360:n suoritin on rakenteeltaan sellainen, että siinä ei ole kuutta CMP yksikköä kuten väität vaan vain yksi triplecore. Ja vähän samalla tavalla kuten Cell B.E.ssäkin yksi niistä kolmesta CMP:stä ohjaa kahden muun toimintaa.
Millä perusteella luokittelet nVidian RSX-näytönohjaimen, joka todellisuudessa on nopeampi kuin ATin Xenos-näytönohjain, hitaammaksi? Tai kysytäämpä ennemmin, että mistä voin tietää väitteesi olevan totta? Tarjoatko tähänkohtaan luotettavasta lähteestä tietoa. Ja ei, Wikipedia ei nyt kelpaa koska saatat itse muokata sen mieleiseksesi ja sen jälkeen esittää sen täällä.
Laite kaatuu pas*aan väylään ja liian vähään graffamuistiin.
Se, että PS3:n väylät ovat hitaampia on fakta, mutta se, että se jotenkin kaatuisi siihen ei pidä paikkaansa. PS3:ssa on yksilölliset väylät eri eritarkoituksiin. Mitä näistä väylistä kenties tarkoitat?
Xbox360:ssa väylä ratkaisu on sellainen, että on yksi väylä jonka läpi kaikki vuorotellen juttelevat. Sen välittämät viestit odottavat aina vuoroaan linjalla vaikka kulkevatkin nopeammin muistaakseni.
Väylä ratkaisut kummassakin ovat aika yksilölliset ja niiden suora vertailu on mielestäni typerää. PS3:n ratkaisu on videopelikonsolin ohjelmoijan kannalta monimutkaisempi, mutta windows tai gnu/linux -peliohjelmoijan mielestä täysin tavanomainen ratkaisu.
Muistia on PS3:lla 512Mt mikä on sama määrä kuin Xbox 360:ssakin. Joten väitteesi siitä, että grafiikkakortilla olisi muistia jotenkin vähemmän on palturia. PS3:n 512Mt on jaettu tasan suorittimen ja näytönohjaimen välille. Cell B.E.llä on pääsy RSX:n muistiin ja RSX:llä on pääsy Cell B.E.n muisteihin. Pääasiallisesti ne ovat kuitenkin itsenäisiä ja kykenevät toimimaan toisistaan riippumatta.
Xbox360:ssa on yhdysrakenteinen hyvin tiiviiksi integroitu muistiratkaisu jossa 512Mt toimii kaiken mahdollisen muistina. Tuttu halppisläppäreistä joissa on pelien kanssa yleensä ongelmia ja grafiikka glitchejä. ;)
Sen nyt näkee kaikista PS3-peleistä, teksturet on läheltä hirveetä kuraa. Kyllä, myös Killzone 2:ssa joka oli kyllä muuten törkeen hyvä peli, pelaan kolmatta kertaa jo läpi.
Ai minkä näkee? Kuvapinnoitteet ovat paremmat Killzone 2:ssa kuin Halo 3:ssa tai Gears of War:issa. Sen siitä kyllä näkee. Entäs Metal Gear Solid 4?
Haki paremmat piuhat ja parempi näyttö jos et ole tyytyväinen näkemääsi. Suosittelen HDMI-kaapelia ja Sonyn Braviaa... ;)
Toiseksi, MS:n 50 M oli todella, todella hyvä sijoitus. Et ole kai sitten yhtään lukenut uutisia viime päivinä ? Tai sitten et vaan osaa laskea...
Mielestäni vikatikki. 50 milliä ja vasta 20 millia tuottanut? Taitaa olla niin, että kolmas osa vasta saattaa tuoda voittoa talliin... Mutta keitä kiinnostaa GTA 4 enään siinä vaiheessa? Harrastajat ja ammattifanit, mutta siitä laumasta harvemmalla on Xbox360. Eikö PS3:lla GTA 4 kuitenkin myynyt suhteessa eniten?
Eka DLC on myynyt nyt virallisesti yli miljoonan (eikä se siihen lopu) ja tehnyt siis 20M Mikkisoftille. Toinen kun myy saman verran, se on siinä. 50 M takaisin kahdesta DLC:stä, aika yksinkertainen laskutoimitus.
Joopa-Joo, jospa nyt suosiolla jättäisitte nämä laskutehtävät vanhempien pelaajien ja insinörttien harteille koska te nuoremmat nörtit ette osaa ilmeisestikkään laskea. Ainakin tämän esityksen perusteella siis. :)
16.04.2009 klo 23.00
Muun muassa nämä eivät ole Microsoftin omien studioiden tuotoksia. Gears of War on thirparty tuotos. Eli Epicin tekemä ja MS:n julkaisema. PGR on Bizarre Creationsin luoma. Mass Effect on Biowaren tekele ja Biowaren omistaa nykyisin EA. Joten eipä jää montaa peliä tuohon MS:n listaan.
No samalla periaatteella voidaan Sonyn listasta pudottaa Rachet&Clankit, Resistancet, LBP ja Heavenly Sword...
17.04.2009 klo 00.17
Tähän on vielä pakko puuttua, sitten saa olla.
...
helvetisti tekstiä
...
:)
Anxa lopettaa nyt niiden novellien kirjoittamisen! Kaikki kyllä osaa hakea tietoa Wikipediasta, ei niitä tarvi tänne copy-pastettaa!
17.04.2009 klo 01.52
Muun muassa nämä eivät ole Microsoftin omien studioiden tuotoksia. Gears of War on thirparty tuotos. Eli Epicin tekemä ja MS:n julkaisema. PGR on Bizarre Creationsin luoma. Mass Effect on Biowaren tekele ja Biowaren omistaa nykyisin EA. Joten eipä jää montaa peliä tuohon MS:n listaan.
No samalla periaatteella voidaan Sonyn listasta pudottaa Rachet&Clankit, Resistancet...
Insomniac Games on sentään second party eli aika lähellä Sonya toisin kuin nuo Epic, Bioware nönnönnönnöö...
Insomniac Games have released twelve games since the company was formed, with one currently in development.
Game Title US Release Date Platform
Disruptor November 20, 1996 PlayStation
Spyro the Dragon September 10, 1998 PlayStation
Spyro 2: Ripto's Rage! November 2, 1999 PlayStation
Spyro: Year of the Dragon October 11, 2000 PlayStation
Ratchet & Clank November 7, 2002 PlayStation 2
Ratchet & Clank: Going Commando November 11, 2003 PlayStation 2
Ratchet & Clank: Up Your Arsenal November 2, 2004 PlayStation 2
Ratchet: Deadlocked October 25, 2005 PlayStation 2
Resistance: Fall of Man November 17, 2006 PlayStation 3
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction October 23, 2007 PlayStation 3
Ratchet & Clank Future: Quest for Booty August 21, 2008 PlayStation 3
Resistance 2 November 4, 2008 PlayStation 3
Ratchet & Clank Future: A Crack in Time Fall 2009 PlayStation 3
17.04.2009 klo 02.51
Insomniac Games on sentään second party eli aika lähellä Sonya toisin kuin nuo Epic, Bioware nönnönnönnöö...
Kiva lista, ei tosin liittynyt tähän mitenkään. Insomniac Gamesikin sattuu olemaan täysin itsenäinen pelistudio...
"Insomniac Games, Inc. is an independent American video game developer founded in 1994"
17.04.2009 klo 02.55
Tuo lausahdus on kyllä aivan totisinta totta. Sony tuottaa NIIIIN paljon parempaa peli tarjontaa kun mikkisofta. Ja kunhan vaan pelivalmistajat pääsevät eroon laiskuudestaan ja alkavat opetella Cell:in saloja alkaa tuo graaffisuus ja massiivisuus kasvamaan sellaiseksi kuiluksi verrattuna boxiin että aletaan puhumaan vasta todellisesta NEXGENISTÄ! Koska mielestäni pelkkä HD-grafiikka ei ole nexgeniä, eikä varsinkaan sitä mihin mihin Sony tähtää.
On toki sääli että Sony muutti taktiikkaansa eikä lähtenyt yksinoikeus kilpaan mukaan mutta ymmärtäähän sen taloudelliselta kannalta sillä mikkisofta ei saa ikinä takaisin laittamiaan miljoonia GTAsta.. en toki tiedä sitten mikä on tilanne muiden yksinoikeuksien kohdalla. Osa voi olla toki pelitalojenkin omia valintoja tehdä peli vain kasari-boxille koska osaaminen ei vain riitä CELL:in parissa. Onhan se nähty että mihin PS3 pystyy osaavissa käsissä graafisesti(GT,MGS). Tuo romuloota xbox vain on apinanaselässä jarruttamassa. Kunhan RockStar tekee sen lupaamansa yksinoikeuden PS3 ja pääse käsiksi CELLiin ja Blurayhin niin voipi olla että nuo yksinoikeudet tulevat ilman rahaakin.
Tarkistaisit faktat, ennen jauhat soopaa.
Ensinnäkin lue David Shippyn kirja "The Race for a New Game Machine" ja tajuat miten vähän eroa X0:n ja PS3:n CPU:illa (ja arkkitehtuurilla) oikeastaan onkaan tehomielessä. PS3n ratkaisu (1+7 ydintä + hidas GPU) verrattuna boksin (3 dualcorea + nopea GPU) ratkaisuun ei todellakaan tarkoita sitä että PS:sta tulisi parempaa graffaa ulos vaikka niitä synergiacoreja käyttäis 100 pinnalla. Laite kaatuu pas*aan väylään ja liian vähään graffamuistiin. Sen nyt näkee kaikista PS3-peleistä, teksturet on läheltä hirveetä kuraa. Kyllä, myös Killzone 2:ssa joka oli kyllä muuten törkeen hyvä peli, pelaan kolmatta kertaa jo läpi.
Toiseksi, MS:n 50 M oli todella, todella hyvä sijoitus. Et ole kai sitten yhtään lukenut uutisia viime päivinä ? Tai sitten et vaan osaa laskea...
Eka DLC on myynyt nyt virallisesti yli miljoonan (eikä se siihen lopu) ja tehnyt siis 20M Mikkisoftille. Toinen kun myy saman verran, se on siinä. 50 M takaisin kahdesta DLC:stä, aika yksinkertainen laskutoimitus.
AAAHHHHHHH!!!!!! VI#¤%UUUU!!!!!!!
Kun mickrosoft osti yksinoikeudet Rockstarilta niin sopimus koski VAIN JA AINOASTAAN sitä ettei Rockstar julkaise sisältöä muille konsoleille, käytännössä siis PS3selle. Sopimus ei millään tavoin oikeuta mickeosoftia saamaan kaikkea tuotta jota lisäosista tulee. Eli jos tuo lisäosa maksaa 20e ei microsoft saa siitä todellakaan tuota 20e. Otetaan ensiksi vaikka verot poisjäljelle jäänee n.18e. Sitten Rockstarin osuus. Lienee lähellä 10e (ellei enemmänkin) jäljelle jäänee siis 8e tai alle jo näillä laskutoimenpiteillä. Saanet sitten serverien ylläpito ja muut kustannukset.
Eli karkeesti arvioiden tuotta saattaa tulla n.25-35milj. Ja tosiaan uskoisin että lisäosien myynti hiipuu loppua kohden. Varsinkin kun vuodelle 2010 on odotettavissa uusi GTA. Uusi kaupunki. Eli bye bye Liberty city.
17.04.2009 klo 03.04
Juurikin näin on asian laita. Ainoastaan että epäilen hiemon noita sinun laskutoimituksiasi... En todellakaan usko noin korkeisiin tuotto odotuksiin mikäli puhumme puhtaasta katteesta emmekä vain myynti tuotosta.
Selvää on se että tästä diilistä tullee Mickrosofille turpaan ja raikkaasti, useampi kymmenenmiljoonaa. Tietty se mitä tämä on saanut aikaiseksi konsolivalinnassa ja tulevissa tuotoissa on niin en osaa sanoa koska ei ole niistä lukuja mutta varmastikkaan eivät koskaan tule tuota kaulaa umpeen kuromaan joka tästä diilistä syntyi.
Ja ennen kuin kukaan alkaa mitään itkemään niin KYLLÄ itselläni on PS3 ja KYLLÄ jonkin verran sapettaa tuo diili mutta minkäs teet ja KYLLÄ olen perehtynyt asiaan ja KYLLÄ tiedän jotain asiasta koulutkseni perusteella=)
Maailmassa isompiakin murheita kuin tämä.
17.04.2009 klo 04.15
Muun muassa nämä eivät ole Microsoftin omien studioiden tuotoksia. Gears of War on thirparty tuotos. Eli Epicin tekemä ja MS:n julkaisema. PGR on Bizarre Creationsin luoma. Mass Effect on Biowaren tekele ja Biowaren omistaa nykyisin EA. Joten eipä jää montaa peliä tuohon MS:n listaan.
Microsoft on julkaisijana ja rahoittajan KAIKISSA listan peleissä. Se mistä peliprojektin koodarit on hankittu, on täysin sivuseikka. Lista osoittaa varsin selvästi, että Microsoftin tekemät/julkaisemat/teettämät pelit ovat menestyneet huomattavasti paremmin kuin Sonyn omistamien studioiden tekeleet.
17.04.2009 klo 04.20
tuotta jota lisäosista tulee. Eli jos tuo lisäosa maksaa 20e ei microsoft saa siitä todellakaan tuota 20e. Otetaan ensiksi vaikka verot poisjäljelle jäänee n.18e. Sitten Rockstarin osuus.
Taidat nyt tohkeissasi unohtaa, että Rockstar on oman osuutensa jo saanut. Muutenkin laskelmasi ovat varsin hataralla mutu-pohjalla.
17.04.2009 klo 06.38
Tässähän oli kyse Sonyn ja MS:n omistamien studioiden eli firstparty tuotoksista.
Ei, vaan ko. firmojen pelituotannosta. Microsoft ja Microsoft Games Studios on osoittanut kykenevänsä tuottamaan superhittejä niin omalla työvoimalla kuin alihankintanakin. Sony sen sijaan on osoittanut kykenevän suurista investoinneista, monista studioista ja niihin liittyvistä kuluista huolimatta tuottamaan PS3:lle vain heikosti tai korkeintaan keskinkertaisesti myyviä pelejä.
17.04.2009 klo 10.55
Microsoft on julkaisijana ja rahoittajan KAIKISSA listan peleissä. Se mistä peliprojektin koodarit on hankittu, on täysin sivuseikka.
No kun ei ole sivuseikka vaan koko uutisen pääpointti.
"Sonyn Yhdysvaltojen osaston laitteistojohtaja John Koller uskoo Microsoftin peittelevän yksinoikeuksista maksamillaan rahoilla vain kyvyttömyyttä tuottaa laadukkaita pelejä oman talon sisällä. Kollerin mukaan Sonylla asiat ovat tietenkin toisin ja yhtiön julkaisemat pelit ovat hyvinkin rautaisia, eikä yhtiöllä ole tarvetta ostaa ulkopuolisten kehittäjien pelejä yksinoikeuksiksi."
Microsoft omistaa 5 studiota ja Sony 17, joten jatkossakin tulemme näkemään enemmän laadukkaita pelejä Sonylta kuin Microsoftilta. Se on fakta jota ei muuta mitkään keskenkasvuisten kitinät.
17.04.2009 klo 13.08
tuotta jota lisäosista tulee. Eli jos tuo lisäosa maksaa 20e ei microsoft saa siitä todellakaan tuota 20e. Otetaan ensiksi vaikka verot poisjäljelle jäänee n.18e. Sitten Rockstarin osuus.
Taidat nyt tohkeissasi unohtaa, että Rockstar on oman osuutensa jo saanut. Muutenkin laskelmasi ovat varsin hataralla mutu-pohjalla.
Missäköhän välissä Rockstar on oman osansa saanut??? Saatanan spedet OPETELKAA LASKEMAAN. EDELLEENKÄÄN TUO 50milj$ ei koske kuin sitä ettei Rockstar tee lisäosia PS3(ainakaan vielä).
Jos ja JOS microsoftin konsolille julkaistavan pelisisällön tuottaisi VOITTOA yli 25milj $ niin eikö silloin myös PS3 tuottaisi voittoa yli 25milj$, myyty kuitenkin saman verran molemmilla koneilla? Tai saanet noita hypetettyjä 75milj per konsoli. Silloin se tekisi 75+75=150 eikö?? Ja Rockstar olisi tyytynyt 50milj, eli 150-50=100 eikö? Ja näin ollen siis tyytynyt vain 33% siitä mitä olisi voinut takoa. Vaikka Rockstar onkin pelitalo niin kyllä sielläkin hommissa on ihan ihka aitoja ekonomeja jokka nämä laskut suorittavat talousyksikössä joka heillä on.
Eli keskenkasvuset jäkeenjääneet idiootit kuten "ohhoh" pitäkää nyt vittu se turpa kiinni asioista joista teillä ei ole mitään hajua. Se on kyllä totta että "opossumin" laskut ovat päin prinkkalaa sillä provikka ei ole millään 50% tuotteen myynti hinnasta. Mutta ilmeisestikkin tässä "opossumi" halusi vain osoitta idiooteille edes ajatusta miten tämä homma oikeesti menee. Eli siis kaikki vitun fanipojat kummalla tahansa puolelle kysykää isiltä jossette usko noita + ja - laskuja. Ellei tietty isi ole pistehitsaaja, levyseppä tai kokki... koska en halua tähän enään palata sen takia että "mun isi sano ettei 75+75 ole 150... VITTUUU!!!!
17.04.2009 klo 15.10
Microsoft omistaa 5 studiota ja Sony 17, joten jatkossakin tulemme näkemään enemmän laadukkaita pelejä Sonylta kuin Microsoftilta. Se on fakta jota ei muuta mitkään keskenkasvuisten kitinät.
Riippumatta siitä kuinka monta studiota Sony on haalinut, Microsoftin tuottamat pelit ovat menestyneet huomattavasti Sonyn tuottamia pelejä paremmin ja SE on fakta, jota edes sinä et pysty kakaramaisella ininälläsi kumoamaan.
17.04.2009 klo 15.18
Missäköhän välissä Rockstar on oman osansa saanut??? Saatanan spedet OPETELKAA LASKEMAAN. EDELLEENKÄÄN TUO 50milj$ ei koske kuin sitä ettei Rockstar tee lisäosia PS3(ainakaan vielä).
Hmmm... Voisiko sittenkin olla niin, että Rockstarin tiedote sijoittajille on väärässä ja sinä olet oikeassa?
17.04.2009 klo 15.23
Missäköhän välissä Rockstar on oman osansa saanut??? Saatanan spedet OPETELKAA LASKEMAAN. EDELLEENKÄÄN TUO 50milj$ ei koske kuin sitä ettei Rockstar tee lisäosia PS3(ainakaan vielä).
Hmmm... Voisiko sittenkin olla niin, että Rockstarin tiedote sijoittajille on väärässä ja sinä olet oikeassa?
Hmmm. Missäköhän kohtaa tuota tiedotetta sanotaan että mickrosoft on oikeutettu kaikkiin tuottoihin mitä GTA lisäsisällöstä ja he saavat vain ja ainoastaan tuon 50milj$??
17.04.2009 klo 15.25
Microsoft omistaa 5 studiota ja Sony 17, joten jatkossakin tulemme näkemään enemmän laadukkaita pelejä Sonylta kuin Microsoftilta. Se on fakta jota ei muuta mitkään keskenkasvuisten kitinät.
Riippumatta siitä kuinka monta studiota Sony on haalinut, Microsoftin tuottamat pelit ovat menestyneet huomattavasti Sonyn tuottamia pelejä paremmin ja SE on fakta, jota edes sinä et pysty kakaramaisella ininälläsi kumoamaan.
Tai sitten ei ole!
Sonyn tuottamat pelit > MS:n tuottamat pelit, nyt ja aina. Koita nyt vaan opetella elämään sen tosiasian kanssa :D
Sony
http://tinyurl.com/452f3o
Microsoft
http://tinyurl.com/ces2e7
17.04.2009 klo 15.36
Microsoft on julkaisijana ja rahoittajan KAIKISSA listan peleissä. Se mistä peliprojektin koodarit on hankittu, on täysin sivuseikka.
No kun ei ole sivuseikka vaan koko uutisen pääpointti.
Se voi hyvinkin olla Sonyn kravattiapinan hatara pointti, mutta monista nimekkäistäkin pelistudioistaan luopunut ja niiden toimintoja saman katon alle koonnut Microsoft on pelituotantonsa vakuuttavalla myynnillä osoittanut ettei studoiden omistaminen ole lainkaan välttämätöntä, sillä riippumatta siitä tuottaako pelin omalla työvoimalla alusta loppuun vaiko alihankintaurakkana, ei vaikuta siihen myykö peli vai ei.
Microsoftilla ja Sonylla on kaksi erilaista lähestymistapaa pelien tekemiseen ja Microsoftin tapa on ainakin tähän mennessä osoittautunut HUOMATTAVASTI paremmaksi.
17.04.2009 klo 15.47
Sonyn tuottamat pelit > MS:n tuottamat pelit, nyt ja aina. Koita nyt vaan opetella elämään sen tosiasian kanssa :D
Sony
http://tinyurl.com/452f3o
Ollut ehkä joskus, mutta ainako? Hmm... Missä PS3-pelit? Sijalta 16 löytyy Resistance vaivaisella 3,85 miljoonan myynnillä? Jopa on surkea tilanne. Onko tosiaan niin, ettei Sony ole 17 studionsa voimin pystynyt tekemään PS3:lle ainuttakaan edes 4 miljoonan myyntiin yltänyttä peliä???
17.04.2009 klo 16.01
Rekisteröitynyt 10.01.2009
17.04.2009 klo 16.08
Microsoft omistaa 5 studiota ja Sony 17, joten jatkossakin tulemme näkemään enemmän laadukkaita pelejä Sonylta kuin Microsoftilta. Se on fakta jota ei muuta mitkään keskenkasvuisten kitinät.
Studioden määrä=100% laatupelejä? Hmm, mites esim. toi juuri euroopanmantereellekin saapunut Socom, 62 metacritic ka ei ihan hirveästi laadulta vaikuta? :D Mielipiteet faktoina ftw...
Sitä paitsi eipä tuolle boxillekaan löydy kuin yksi Microsoftin studioiden peli joka on ylittänyt 4 miljoonan myynnit eli Halo 3.
Mikä on jo sinällään suuri voitto Microsoftille sillä yksikään toinen peli tässä sukupolvessa ei tule yltämään noihin myyntilukemiin. Tätäkin voisi pitää "faktana" :D
17.04.2009 klo 16.34
Eiköhän niitä 4 miljoonan myyneitä pelejä vielä kehkeydy Sonyllekin vuosien saatossa. Tämä sukupolvi on vasta alussa, joten suurin osa sukupolvesta on näkemättä. Sitä paitsi eipä tuolle boxillekaan löydy kuin yksi Microsoftin studioiden peli joka on ylittänyt 4 miljoonan myynnit eli Halo 3.
Microsoft Game Studios on myös Gears-sarjan teettäjä, tuottaja ja julkaisija. Sekin on fakta, jota kukaan ei voi kiistää. Forza 2 oli tammikuun alkuun mennessä myynyt 3.98M, sekin on nyt tod. näk. yli 4M). Puhumattakaan siitä, että Halo 3 on yksinään myynyt jokseenkin saman verran kuin Sonyn kolme menestyneintä PS3-peliä YHTEENSÄ.
17.04.2009 klo 16.40
Eiköhän niitä 4 miljoonan myyneitä pelejä vielä kehkeydy Sonyllekin vuosien saatossa.
20 miljoonan laitekannalla niitä olisi pitänyt olla jo pitkään.
17.04.2009 klo 19.46
Eiköhän niitä 4 miljoonan myyneitä pelejä vielä kehkeydy Sonyllekin vuosien saatossa.
20 miljoonan laitekannalla niitä olisi pitänyt olla jo pitkään.
Niin olisi myös Xboxilla vaan eipä ole näkynyt :D
17.04.2009 klo 21.22
Eiköhän niitä 4 miljoonan myyneitä pelejä vielä kehkeydy Sonyllekin vuosien saatossa.
20 miljoonan laitekannalla niitä olisi pitänyt olla jo pitkään.
Niin olisi myös Xboxilla vaan eipä ole näkynyt :D
Xbox360:lle niitä löytyy, PS3:lle ei. Siinäpä se ero.
17.04.2009 klo 21.39
Eiköhän niitä 4 miljoonan myyneitä pelejä vielä kehkeydy Sonyllekin vuosien saatossa.
20 miljoonan laitekannalla niitä olisi pitänyt olla jo pitkään.
Niin olisi myös Xboxilla vaan eipä ole näkynyt :D
Xbox360:lle niitä löytyy, PS3:lle ei. Siinäpä se ero.
joo yksi mikkisoftan oma peli
17.04.2009 klo 22.08
Eiköhän niitä 4 miljoonan myyneitä pelejä vielä kehkeydy Sonyllekin vuosien saatossa.
20 miljoonan laitekannalla niitä olisi pitänyt olla jo pitkään.
Niin olisi myös Xboxilla vaan eipä ole näkynyt :D
Xbox360:lle niitä löytyy, PS3:lle ei. Siinäpä se ero.
joo yksi mikkisoftan oma peli
Kaikki edellä listatut pelit ovat Microsoft Games Studiosin tilaamia, maksamia ja tuottamia. Vaikka koodaus olisikin teetetty alihankintana, Microsoftin julkaisemat X360-pelit ovat kuitenkin menestyneet ja myyneet paremmin kuin Sonyn julkaisemat PS3-räpellykset, jotka kaikki ovat olleet enemmän tai vähemmän floppeja.
17.04.2009 klo 22.23
"Microsoft In-house studios
* Lionhead Studios: Black & White series, Fable series
* Rare Ltd.: Banjo-Kazooie series, Conker series, Perfect Dark series, Viva Piñata series
* Spawnpoint Studios: A studio set up to develop future Halo video games since Bungie became an independent studio.
* Turn 10 Studios: Forza Motorsport series
* Xbox Live Productions: A studio dedicated to developing Xbox Live Arcade games and other media content."
Epic ja Gears of War eivät kuulu tuohon listaan / Microsoftin sisäiseen tuotantoon (josta uutisessa oli kysekin). Sen pituinen se.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
18.04.2009 klo 00.38
"Microsoft In-house studios
* Lionhead Studios: Black & White series, Fable series
* Rare Ltd.: Banjo-Kazooie series, Conker series, Perfect Dark series, Viva Piñata series
* Spawnpoint Studios: A studio set up to develop future Halo video games since Bungie became an independent studio.
* Turn 10 Studios: Forza Motorsport series
* Xbox Live Productions: A studio dedicated to developing Xbox Live Arcade games and other media content."
Ja kuten kirjoitin myös ylempänä... mm. Black and Whitet, Banjo-Kazooiet, Perfect Darkit, Conkerit... _eivät ole_ Microsoftin omia tuotoksia. Vaan studioiden jotka on ostettu sen jälkeen kun kyseiset pelit on julkaistu. Jenkkilän wikissä on "paha moka(tm)" kun ovat liittäneet siihen nimikkeitä jotka eivät sille listalle kuulu.
Ja ei, minä en tuo wikipediaa tänne, vaan kirjoitan yleensä liittyen kaikkiin mielenkiintoni herättäneisiin viesteihin vastauksen yhdeksi viestiksi jotta ei synny 100 triplatuplasoolopostausta kaikkien muiden lähettämien viestien jatkeeksi.
Tämän langan anonit ja muut herrasmiehet voisivat ottaa oppia muista ja tehdä itselleen sitä paitsi tunnukset. Tuntuu siltä kuin vasta keskustelijana olisi yksi tai kaksi henkilöä joka esittävät kahtakymmentä. :D
Ja PS. Opetelkaa oikea oppinen viestin lainaaminen.
Rekisteröitynyt 20.08.2007
20.04.2009 klo 17.46
Ja PS. Opetelkaa oikea oppinen viestin lainaaminen.
PS. Opetelkaa yhdys sanat.
20.04.2009 klo 18.44
Niin kuin tuolla ylläkin luki -->
Epic ja Gears of War eivät kuulu tuohon listaan / Microsoftin sisäiseen tuotantoon (josta uutisessa oli kysekin). Sen pituinen se.
Microsoft tilasi, julkaisi ja rahoitti pelin. Eli kyseessä on alusta loppuun asti Microsoftin peliprojekti. Vaikka koodaus teetettiinkin ulkopuoliselta pelistudiolla, Gears of War on menestynyt huomattavasti paremmin kuin yksikään Sonyn sisäisten studioiden PS3:lle koodaama tekele.
Rekisteröitynyt 09.06.2008
20.04.2009 klo 21.05
Ja PS. Opetelkaa oikea oppinen viestin lainaaminen.
PS. Opetelkaa yhdys sanat.
Kumpi on pahempi moka? Typo vaiko yleinen luettavuuden heikentäminen tekemällä lainauksia joissa ei ole esim. alkuperäisen kirjoittajan nimimerkkiä mainittu?
Rekisteröitynyt 19.09.2008
21.04.2009 klo 14.30
X360 Liven täysjäsenyys maksaa, toisin kuin ps3 networkki
Ja noihin myyntilukuin sen verran vielä että onko kukaan ottanu huomioon että X360 on ollu vuoden kauemmin myynnissä kuin PS3?
IMO kummallakaan koneella ei kyllä saada mitään kaunista grafiikkaa aikaiseksi tehopc verrattuna, vaikka prossutehoa riittäisi.
ja kyllä, Olen käyttänyt Molempia Konsoleita...
21.04.2009 klo 14.44
Ja noihin myyntilukuin sen verran vielä että onko kukaan ottanu huomioon että X360 on ollu vuoden kauemmin myynnissä kuin PS3?
/quote]
Mitä sitten? Taktinen veto Microsoftilta, laatu vähän kärsi mutta etumatka on kuten huomattua melkoinen...
21.04.2009 klo 15.56
Ja noihin myyntilukuin sen verran vielä että onko kukaan ottanu huomioon että X360 on ollu vuoden kauemmin myynnissä kuin PS3?
Gears 2 julkaistiin syksyllä 2006, kun kun Xbox360:n laitekanta oli n. 5 miljoonaa
Halo 3 julkaistiin syksyllä 2007, kun Xbox360:n laitekanta oli n. 10 miljoonaa
LittleBigPlanet julkaistiin marraskuussa 2008, kun PS3:n laitekanta oli n. 17 miljoonaa
Killzone2 julkaistiin helmikuussa 2009, kun PS3:n laitekanta oli n. 22 miljoonaa
Kuitenkin:
Gears 2: 5.88M
Halo 3: 9.46M
LBP: 2.16M
KZ2: 1.41M
Rekisteröitynyt 19.09.2008
22.04.2009 klo 12.11
Ja noihin myyntilukuin sen verran vielä että onko kukaan ottanu huomioon että X360 on ollu vuoden kauemmin myynnissä kuin PS3?
Gears 2 julkaistiin syksyllä 2006, kun kun Xbox360:n laitekanta oli n. 5 miljoonaa
Halo 3 julkaistiin syksyllä 2007, kun Xbox360:n laitekanta oli n. 10 miljoonaa
LittleBigPlanet julkaistiin marraskuussa 2008, kun PS3:n laitekanta oli n. 17 miljoonaa
Killzone2 julkaistiin helmikuussa 2009, kun PS3:n laitekanta oli n. 22 miljoonaa
Kuitenkin:
Gears 2: 5.88M
Halo 3: 9.46M
LBP: 2.16M
KZ2: 1.41M
Eli ootte vain katsoneet kokonaismyyntilukuja, tottakai kauemmin markkinoilla ollut peli on myynnyt enemmän kuin vähemmän markkinoilla ollut peli esim. mainitsemasi GoW 2, joka julkaistiin syksyllä -06, kun taas KZ 2 ei ole ollu vasta kuin muutaman kuukauden myynnissä, joten en ymmärrä miten te saatte niistä vertailukelpoiset? Jos verrataan myyntiä niin ne pitää katsoa peleistä jotka ovat olleet YHTÄ kauan myynnissä. Tai muuten tilastoihin tulee ns. "ilmaa", jolloin tilastot alkaa valehtelemaan.
Mitä sitten? Taktinen veto Microsoftilta, laatu vähän kärsi mutta etumatka on kuten huomattua melkoinen...
Jos RRoD on mielestäsi PIENI laatuvirhe, niin en haluakkaan tietää mikä silloin olisi ISO laatuvirhe...
8===============================================D
22.04.2009 klo 15.05
Jos RRoD on mielestäsi PIENI laatuvirhe, niin en haluakkaan tietää mikä silloin olisi ISO laatuvirhe...
Tuo nyt ei ollut se pointti, vaan se että tommoset "mutqu boxi on ollu markkinoilla kauemmin itqparq" eivät ole mitään päteviä argumentteja. Microsoft veti enemmän tai vähemmän ovelasti koneensa myyntiin kun markkinoilla ei ollut vielä kilpailijoita, että se sai konettaan myydyksi ja täten mukavan etumatkan kahteen kilpailijaansa (joista toinen meni kyllä aika äkkiä ohi...)
22.04.2009 klo 15.25
Jos verrataan myyntiä niin ne pitää katsoa peleistä jotka ovat olleet YHTÄ kauan myynnissä.
No mites olis:
Gears of War 2: 4,8 milj. myytyä peliä, julk. 7.11.2008
Resistance 2: 1,6 milj. myytyä peliä, julk. 4.11.2008
tai:
Motorstorm: 3.5 milj. myytyä peliä, julk. 23.3.2007
Forza 2: 4 milj. myytyä peliä, julk. 8.6.2007
tai:
eka Resistance(23.3.2007) vs. Halo 3(26.9.2007)? :D
Rekisteröitynyt 11.08.2007
22.04.2009 klo 16.44
Sony on paras!
:)
22.04.2009 klo 18.07
Rekisteröitynyt 19.09.2008
22.04.2009 klo 18.11
Jos RRoD on mielestäsi PIENI laatuvirhe, niin en haluakkaan tietää mikä silloin olisi ISO laatuvirhe...
Tuo nyt ei ollut se pointti, vaan se että tommoset "mutqu boxi on ollu markkinoilla kauemmin itqparq" eivät ole mitään päteviä argumentteja. Microsoft veti enemmän tai vähemmän ovelasti koneensa myyntiin kun markkinoilla ei ollut vielä kilpailijoita, että se sai konettaan myydyksi ja täten mukavan etumatkan kahteen kilpailijaansa (joista toinen meni kyllä aika äkkiä ohi...)
En ole huutanu boksista mitään itqparqsurqa siitä kun se on ollu markkinoilla kauemmin , vaan halusin että kun verrataan, niin verrataan tasapuolisesti, niinkuin teitkin seuraavassa viestissäsi. Se on meinaa tämän viestiketjun 1. vertailukelpoinen tilasto samaan aikaan myyntiin tulleista saman kategorian peleistä.
22.04.2009 klo 18.39
Hankkikaa nyt jumaleissön elämä :D
Ei ketään kiinnosta kumman pelit on parempia, kun Sonyn pelit on kuitenkin parempia!
[huomaa sarkasmi]
22.04.2009 klo 19.49
Rekisteröitynyt 19.09.2008
22.04.2009 klo 20.00
23.04.2009 klo 00.16
02.05.2009 klo 16.51
06.05.2009 klo 23.27
Microsoft tilasi, julkaisi ja rahoitti pelin. Eli kyseessä on alusta loppuun asti Microsoftin peliprojekti. Vaikka koodaus teetettiinkin ulkopuoliselta pelistudiolla
Seli seli. Epicin tuotos ja thirdparty peli, ei firstparty!
Kirjoita kommentti