Neil Youngin iPhone-pelibisnes kukoistaa
Electronic Artsilta lähtenyt ja oman iPhone-pelinkehitykseen keskittyneen Ngmoco-studion perustanut Neil Young kehuu bisneksen sujuvan mallikkaasti. Kotaku summaa miehen mietteitä pelikoneesta, joka saavutti 30 miljoonan käyttäjän rajapyykin vain kahdeksassa kuukaudessa. Kilpailevista taskupelikoneista Sonyn PSP:llä on 50 miljoonaa ja Nintendon DS:llä noin 100 miljoonaa käyttäjää. Sekä DS että PSP tarvitsivat kuitenkin yli neljä vuotta aikaa näiden käyttäjämäärien haalimiseen.
Young kehuu iPhonen vetävän yllättävästi hardcore-pelaajia puoleensa. Laskentatehoa uusimmista iLaitteista löytyy jo PSP:n verran, minkä lisäksi iPhone toistaa videoita ja musiikkia, on aina käyttövalmiudessa ja jatkuvasti yhteydessä tietoverkkoon. iPhonelle ja iPod Touchille pelien kehittäminen on erityisen kannattavaa alhaisten tuotantokustannusten ja hyvän menekin ansiosta. Viisi peliä julkaissut Ngmoco on jo kannattava yritys, eikä Young näe esteitä laajentamiselle. Studiolla onkin suunnitelmissa jo 15 uutta peliprojektia.
Applekin on huomannut pelimarkkinoiden kasvun ja on tuomassa uuteen iPhonen käyttöliittymäversioon 3.0 uudistuksia mm. verkkopeliseuran etsimisen saralle.
Keskustelut (3 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.02.2009
23.03.2009 klo 10.38
Rekisteröitynyt 15.07.2007
23.03.2009 klo 12.34
23.03.2009 klo 15.07
Turha puhelinta taas verrata käsikonsoleihin.
Kirjoita kommentti