Id raivoaa uutukaisellaan
Käynnissä oleva QuakeCon tuo uutisia myös Id Softwaren seuraavasta pelistä, joka on aiemmin ollut lähes täydellisessä pimennossa. Idin pääsuunnittelija Tim Willits on nyt avannut sanaista arkkuaan ja keskustellut 1upin kanssa uuden peliprojektinsa suunnista. Doom 3:n jälkeen Id halusi avaruusaseman synkiltä käytäviltä avarammille ja valoisammille metsästysmaille.
Tuloksena tästä oli Darkness-koodinimellä kulkeneen projektin hyllyttäminen tuoreemman suunnittelun tieltä. Uusi peliprojekti sai nimekseen Rage, ja tarinan miljööksi tuli Mad Max -henkinen postapokalyptinen autiomaa. Lähtökohtana on siis jälleen tieteisdystopian synkeä ja tuhottu maailma, mutta klaustrofobisten käytävien loisteputkivalaistuksesta on päästy sentään polttavan auringon alle.
Ihmiskunnan tuhon taustalla on tällä kertaa maahan osunut komeetta, josta henkiin jääneet yrittävät jatkaa elämäänsä autiomaan armottomuudessa. Näissä äärimmäissä oloissa hyvän ja pahan rajat ovat hämärtyneet. Willits kertoo hieman arvoituksellisesti pelaajahahmon "palaavan maailmaan, joka on unohtanut hänet". Moraalisia valintoja? Avoin, vuorovaikutteinen pelimaailma? Sitä Willits ei paljasta. Pelissä on hänen mukaansa seikkailuelementtejä, mutta se "ei ole RPG". Idin aiemmat pelit eivät ole aina luovuudella juhlineet, mutta ehkäpä tällä kertaa luvassa on jotain erilaista.
Keskustelut (3 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
04.08.2007 klo 17.38
04.08.2007 klo 18.50
Rekisteröitynyt 10.04.2007
05.08.2007 klo 03.37
Kirjoita kommentti