Iskeekö Pelko yhä? Demo tällä viikolla
Warner Brosin tiedotteen mukaan F.E.A.R. 2: Project Originin demo ilmestyy sekä PC:lle, Playstation 3:lle että Xbox 360:lle tämän viikon torstaina. Itse peli ilmestyy ensi kuun puolivälin tienoilla ja sen tarina jatkuu suoraan ensimmäisestä pelistä.
Keskustelut (20 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.01.2009 klo 17.07
Rekisteröitynyt 12.09.2008
19.01.2009 klo 17.25
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.01.2009 klo 18.19
Rekisteröitynyt 10.08.2007
19.01.2009 klo 19.21
Rekisteröitynyt 09.06.2008
19.01.2009 klo 19.26
Mainitkaa edes yksi kohtaus F.e.a.r.-pelistä joka oli oikeasti pelottava. Ette pysty sanomaan todennäköisesti yhtään koska kyseessä oli tavallinen perus räiskintä okultistisella teemalla jota ei kunnolla edes käytetty koko pelissä kuin vasta ihan lopussa ja siinäkin hyvin vähän aikaa pienissä pätkissä.
Ideana oli olla nopea tempoinen, ei pelottava, mutta jotain sinne päin. Vähän niin kuin Half-Life 2n Ravenholm.
Rekisteröitynyt 28.12.2007
19.01.2009 klo 19.40
En ehkä ole paras henkilö sanomaan, oliko se pelottava vaiko ei, mutta ainakin räiskintänä se todellakin on mahtava peli.
Rekisteröitynyt 14.04.2008
19.01.2009 klo 20.05
Rekisteröitynyt 09.06.2008
19.01.2009 klo 20.10
En ehkä ole paras henkilö sanomaan, oliko se pelottava vaiko ei, mutta ainakin räiskintänä se todellakin on mahtava peli.
Oli se FPS peliksi ihan jees, mutta on niitä parempiakin nähty, esim. Painkiller ja Quake, joissa on myös okultistinen teema. :)
F.e.a.r.-pelin suurin ongelmista suurin oli tietyn tyyppinen latteus, valojen huono käyttö, äänimaailman mitään sanomattomuus ja kokonaisvaltainen meiningin puute jonka syy oli mitään sanomaton kenttä suunnittelu. "Copy-Paste-Generic-Office" kentät eivät vaan oikein skulanneet. F.e.a.r on ihan järkyttävän yliarvostettu.
Verrataan nyt Doom 3n joka ei pelillisesti nyt kovin paljon kummoisempi ollut, mutta äänimaailma oli makea vaikka NINn laulaja ei sitä sitten tehnytkään (sen teki NINn rumpali). Kenttä suunnittelu oli moni puolisempaa ja henkevämpää, valojen käyttö oli aika makeaa. Tosin homma pelasi tasan niin kauan kuin ei kyllästynyt komeroista hyppiviin vihollisiin. idSoftwarelta olisin odottanut kyllä hieman parempaa lopputulosta, kutenkin elettiin vuotta 2004 eikä 1994.
Noh ainakin on Rage tulossa ja Doom 4 yrittää juttua uudelleen. Tovottavasti saadaan D4ssä massivisia demoni laumoja ja tiukkoja puzzleja ratkottavaksi. Avoimia ympäristöjä siellä missä niitä tarvitaan ja vähemmän elokuvamaisuutta. Sekä tietenkin lisää Heavy Metal fiilistä joka oli alkuperäisen Doomin sielu. :P
19.01.2009 klo 20.12
"What about Alma...what happaned to him?"
/Facepalm
Alma on tyttö, joten hänestä puhutaan "her".
Rekisteröitynyt 10.08.2007
19.01.2009 klo 20.35
En ehkä ole paras henkilö sanomaan, oliko se pelottava vaiko ei, mutta ainakin räiskintänä se todellakin on mahtava peli.
Oli se FPS peliksi ihan jees, mutta on niitä parempiakin nähty, esim. Painkiller ja Quake, joissa on myös okultistinen teema. :)
F.e.a.r.-pelin suurin ongelmista suurin oli tietyn tyyppinen latteus, valojen huono käyttö, äänimaailman mitään sanomattomuus ja kokonaisvaltainen meiningin puute jonka syy oli mitään sanomaton kenttä suunnittelu. "Copy-Paste-Generic-Office" kentät eivät vaan oikein skulanneet. F.e.a.r on ihan järkyttävän yliarvostettu.
Verrataan nyt Doom 3n joka ei pelillisesti nyt kovin paljon kummoisempi ollut, mutta äänimaailma oli makea vaikka NINn laulaja ei sitä sitten tehnytkään (sen teki NINn rumpali). Kenttä suunnittelu oli moni puolisempaa ja henkevämpää, valojen käyttö oli aika makeaa. Tosin homma pelasi tasan niin kauan kuin ei kyllästynyt komeroista hyppiviin vihollisiin. idSoftwarelta olisin odottanut kyllä hieman parempaa lopputulosta, kutenkin elettiin vuotta 2004 eikä 1994.
Noh ainakin on Rage tulossa ja Doom 4 yrittää juttua uudelleen. Tovottavasti saadaan D4ssä massivisia demoni laumoja ja tiukkoja puzzleja ratkottavaksi. Avoimia ympäristöjä siellä missä niitä tarvitaan ja vähemmän elokuvamaisuutta. Sekä tietenkin lisää Heavy Metal fiilistä joka oli alkuperäisen Doomin sielu. :P
IMO Fearissa oli meininkiä ihan älyttömästi. Kenttäsuunnittelun yksitoikkoisuus on toki harmillista mutten antanut sen juurikaan häiritä kun muu peli oli niin järjettömän hauskaa ja upeaa mättöä. Räiskiminen ei ole missään muussa pelissä tuntunut yhtä munakkaalta. Pelottava Fear ei ollut juuri missään kohdassa, mutta parissa kohtaa säpsähdin. Juonikin oli mielenkiintoinen ja hyvä.
Mitä hittoa meinaat varjojen huonolla käytöllä? Onko se joku vaatimus huippupelille? Ja kyllä Fearissa käytettiin ihan kiitettävän hyvin valaistusta ja varjoja tunnelman luojana. Ja mikä oli vikana äänisuunnittelussa?
Olet liian kriittinen jos Fear on taas yksi "perusräiskintä". Nuo epäviralliset jatko-osat olivat kyllä aikas heikkoja esityksiä, mutta eka Fear oli kyllä huippu.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.01.2009 klo 20.47
Mainitkaa edes yksi kohtaus F.e.a.r.-pelistä joka oli oikeasti pelottava. Ette pysty sanomaan todennäköisesti yhtään koska kyseessä oli tavallinen perus räiskintä okultistisella teemalla jota ei kunnolla edes käytetty koko pelissä kuin vasta ihan lopussa ja siinäkin hyvin vähän aikaa pienissä pätkissä.
Mikä tahansa kohta pelistä jossa joutui "Alman" ahdistelemaksi oli minulle pelottavampi kuin yksikään kohta tasapaksussa ja mitäänsanomattomassa Doomissa.
Toiset pelkää hämähäkkejä, toiset klovneja.
Rekisteröitynyt 06.09.2008
19.01.2009 klo 21.59
Mainitkaa edes yksi kohtaus F.e.a.r.-pelistä joka oli oikeasti pelottava. Ette pysty sanomaan todennäköisesti yhtään koska kyseessä oli tavallinen perus räiskintä okultistisella teemalla jota ei kunnolla edes käytetty koko pelissä kuin vasta ihan lopussa ja siinäkin hyvin vähän aikaa pienissä pätkissä.
Mikä tahansa kohta pelistä jossa joutui "Alman" ahdistelemaksi oli minulle pelottavampi kuin yksikään kohta tasapaksussa ja mitäänsanomattomassa Doomissa.
Toiset pelkää hämähäkkejä, toiset klovneja.
Totta turiset ! Fear oli sellasta settiä, et oksat pois. Näyttäis videoiden perusteella siltä et jatko-osasta tulossa sitäkin parempi, mutta sehän selviää vasta torstaina demoa kokeiltaessani. Ei kyll malta odottaa... :P
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.01.2009 klo 22.58
Kylhän siinä Fearissa tiettyä munakkuutta oli mut enemmän viihty sen moninpelin kuin yksinpelin parissa. Yksinpelin viis erilaista vihollistakaa ei oikeen napannut(soltut, aaveet, mechasoltut, robotit ja ne häiveukot, unohinko jonku?). Se oli aluks jees, mut alko vaa se toisto nii pahasti tympimään et loppu oli lähinnä hampaat irveessä pelaamista. Sen lisäksi että nämä kentät oli niin arvattavia, oli myös tapahtumat arvattavia. Siinä oli joku sellanen outo rytmi et Alma, soltut soltut soltut, alma soltut soltut soltut, alma soltut soltut soltut, että ku päästii toimistoon nii tiesi aina et nyt tapahtuu tätä ja nyt tulee solttuja.
Lisäosista ny ei kannata etes puhua, uskomatonta pskaa.
20.01.2009 klo 08.47
kokeile joskus pelata näitä kauhupelejä yöllä, yksin, pimeessä. Tunnelma pääsee vähän paremmin esille, verrattuna siihen että päivällä pelais koulun jälkeen samalla kun pikkuveli kolistelee leegojen samassa huoneessa ja äiti imuroi lattioita siinä taustalla.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
20.01.2009 klo 09.33
Hienous karsiutui sitä mukaa mitä pidemmälle pääsi ja loppu oli elämäni ankeinta pakkojyystöä. Tyyyyylsäää.
Toinen kerta olikin aika hirveää.
Doom. Sukkasi. Leffa. Rokkasi.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
20.01.2009 klo 11.44
Mikä tahansa kohta pelistä jossa joutui "Alman" ahdistelemaksi oli minulle pelottavampi kuin yksikään kohta tasapaksussa ja mitäänsanomattomassa Doomissa.
Toiset pelkää hämähäkkejä, toiset klovneja.
Jep, Doom 3:n kauhuviritys oli ohi puolessa tunnissa, eli oikeastaan heti, kun niitä mörköjä alkoi oikeasti näkyä. Sitten jäljellä olikin vain puuduttava räiskintäpeli, jossa oli mageet varjot.
20.01.2009 klo 12.34
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.01.2009 klo 12.37
perato,
kokeile joskus pelata näitä kauhupelejä yöllä, yksin, pimeessä. Tunnelma pääsee vähän paremmin esille, verrattuna siihen että päivällä pelais koulun jälkeen samalla kun pikkuveli kolistelee leegojen samassa huoneessa ja äiti imuroi lattioita siinä taustalla.
Liekkö Doomissa jo jännitti ihan enemmän se että ne möröt teki vahinkoa. Alma vissii yhessä vaiheessa teki jotai vahinkoa, muuten se vaa pyöri ympyrää ja näyttäyty välillä. Mitä jännää siinä on et joku kävelee jossain ja tulee joku kynnet liitutauluavasten ääniefekti. Eipä siinä oo mitää pelättävää et hahmolle tapahtuis jotai jos se ei tee vahinkoa. Tulee lähinnä mieleen joku whack a mole, joka vois olla joillekki ilmeisesti kauhupeli jos sen myyrän paikalle vaihettais joku pikkutyttö jolla o pitkät musta hiukset.
Esim. Doom3sessa se sen härkäotuksen saapumine oli suht jännä hetki ihan sen takia että oli pienessä huoneessa ja iso mörkö tulee seinän läpi ja tekee massiivista vahinkoa jos et saa sitä hengiltä. Fearin vastaava kohta on että oot käytävällä jossa on verta ja alma tulee kohti ja häviää ja sit oot taas normaalissa käytävässä. Joskus hyvällä tuurilla tuli joku haamu tai kaks, mutta koska ne oli jotenki nii selittämättömiä ja irrallisia nii niille vaa repeili ekat kaks kertaa ja loput kerrat kävi mielessä jo koodien laittaminen ku olivat nii tylsiä.
Rekisteröitynyt 06.09.2008
20.01.2009 klo 20.45
Rekisteröitynyt 09.06.2008
21.01.2009 klo 23.56
Koko questin kantavana ideana on, että varoo pelästymästä ja siksi suojautumaan juuri mahdollisen ansan kohdalle. :)
Doom3 on kauhu-toimintaa,
F.e.a.r. on vain toimintaa.
F.e.a.r. 2 on todennäköisesti uusi-vanha Resident Evil 2 teemalla varustettu F.e.a.r jossa ei tapahdu pahemmin mitään ihmeellistä.
Kirjoita kommentti