Prince of Persia on tulikoe piratismin puolustajille
Ubisoftin yhteisöpäällikkö Chris Easton on paljastanut, ettei PC:n Prince of Persiassa ole lainkaan DRM-kopiosuojausta. Eastonin mukaan pelejä piratisoivat puolustavat tekoaan usein juuri kopiosuojausten hankaluuteen vedoten, joten uusin Persian prinssi toimii samalla tulikokeena tämän puolustuksen paikkansapitävyydelle. Easton itse ei usko DRM:n poisjätön juuri piratismia hillitsevän, kertoo Shacknews.
Keskustelut (23 viestiä)
12.12.2008 klo 14.12
Rekisteröitynyt 30.10.2008
12.12.2008 klo 14.14
12.12.2008 klo 14.22
Peli oli loistava, innovatiivinen, graafisesti tyydyttävä, hiottu, ja pelimekaanikaltaan toimiva. Maksaa vähän ja sekin raha menee niille parille jampalle jotka sitä on hiki hatussa vääntäneet. Siinä ei ollut lainkaan mitään kopiosuojauksia ja ostanut henkilökin saa ilmaiseksi ladata tiedostot uudelleen.
Mutta ei, pitää warettaa kaikki hyväkin.
12.12.2008 klo 14.37
12.12.2008 klo 15.16
Rekisteröitynyt 25.07.2007
12.12.2008 klo 15.26
Rekisteröitynyt 03.01.2008
12.12.2008 klo 15.46
Tuskin DRM:n poisjättö waretusta yhtään vähentää. Warettajat keksivät loputtomasti syitä joilla oikeuttaa tekonsa itselleen ("mä vaan kokeilen ja ostan sit jos on hyvä", niin aina). Ja jotkut vain eivät välitä lainkaan.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
12.12.2008 klo 15.50
Warettajat keksivät loputtomasti syitä joilla oikeuttaa tekonsa itselleen ("mä vaan kokeilen ja ostan sit jos on hyvä", niin aina).
"Pelasin läpi, ei ollut ostamisen arvoinen."
Eivät minua nuo suojaukset ole vielä yhdessäkään pelissä häirinneet, mutta hyvä vaan, jos niistä päästäisiin eroon. Sinänsä kuitenkin ihan hyvä myyntipuhe Eastonilla, heh.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
12.12.2008 klo 16.04
Rekisteröitynyt 29.05.2008
12.12.2008 klo 17.36
Koneitten kapina on alkanut. Terminaattorit ovat keskuudessamme ja koneet eivät kiitä orjuuttajiaan. Katsokaa Sarah Connor Chroniclesia siellä totuus ja tie.
Mitenkähän tämä liittyy tähän asiaan? "Hauskaa"?
12.12.2008 klo 18.07
Katso Terminatorit! Skynet elää!
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.12.2008 klo 18.08
Moderaattori
Rekisteröitynyt 13.04.2007
12.12.2008 klo 18.23
Turha peli, kakkosen pelasin läpi pleikalla.
Metal Gear Solid 4 on myös turha peli, pelasin kerran yhen pelin läpi missä hiippailtiin ja ammuttiin.
12.12.2008 klo 18.47
12.12.2008 klo 19.41
12.12.2008 klo 21.13
12.12.2008 klo 21.16
Toivottavasti nyt tajuavat, että vaikka pelin myynti ei erityisen hyvää olisikaan, ettei drm kannata. Minä en ainakaan usko että drm vähentäisi waretusta vähäisimmissäkään määrin. Olisi vain fiksua säästää siihen uhratut rahat parempaan käyttöön.
Rekisteröitynyt 24.07.2008
12.12.2008 klo 22.05
Jatko-osien jatko-osat = Rahastusta.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
12.12.2008 klo 22.20
Hah, tekisivät jotain uutta niin saattasin ostaakin.
Jatko-osien jatko-osat = Rahastusta.
Ei varmaan Arma II eikä OFP II kelpaa myöskään? ;)
Ainakin arvostelujen mukaan tämä uusi Prinssi on täysin erilainen kuin vanhat, niin pelimekaniikkansa kuin myös erityisesti graafisen ilmeen osalta. Itse en ole aiempia saati uutta pelannut, joten I dunno.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.12.2008 klo 11.49
"waretan koska DRM" on hyvä syy warettaa, mutta
"Ostan koska EI DRM" ei ole hyvä syy ostaa.
Ja täytyy sanoa, ettei POP niin hyvältä peliltä ole vaikuttanut että kaikki menisi innolla kauppaan ostamaan. Kyllä moni niin tekee, mutta waretus ei tämän ansiosta vähene.
13.12.2008 klo 14.31
DRM-suojaukset ovat vain hauskaa ajanvietettä päiväksi tai pariksi muutamalle crackerille. Rehelliset kuluttajat tuskailevat ärsyttävien suojauksien kanssa ja warettajat pääsevät helpommalla.
Jättäisivät kaikessa hiljaisuudessa kopiosuojauksia pois peleistä, niin mitään muuta vaikutusta tuskin olisi, kuin että pelin ostajat olisivat tyytyväisempiä.
Ennustan että Ubisoft tiedottaa tämän olleen huono päätös, koska myyntiluvut eivät olleet kovin korkeat ja DRM-juttu olisi mukamas fiksumpaa. Siitä ei sitten puhuta millainen surkea porttaus konsoleilta tämä itse peli oli.
Rekisteröitynyt 29.10.2007
13.12.2008 klo 20.01
16.12.2008 klo 10.16
Kirjoita kommentti