Resident Evilissä älytöntä meininkiä
Resident Evil 5:n japanissa julkaistusta demosta on otettu talteen reilut 20 minuuttia korkealaatuista videota demottomien ihmeteltäväksi. Ihmettelyä onkin esimerkiksi Evil Avatarin foorumilla herättänyt silminnähden heikko tekoäly ja lähinnä jatkuvaa saattotehtävää muistuttava eteneminen. Mikäli lähinnä edestakaisin haahuileva partneri kuolee, loppuu peli siihen. Yhteistyötila korjannee tämän ongelman, mutta yksinpelaaville voi tiedossa olla tuskien taival ellei tekoälyä korjata julkaisuversioon mennessä astetta fiksummaksi.
Demosta tallennetut videot on katsottavissa jopa 720p-tarkkuudella Lens of Truthin sivuilla.
Keskustelut (21 viestiä)
Rekisteröitynyt 27.11.2008
08.12.2008 klo 15.10
Rekisteröitynyt 24.05.2007
08.12.2008 klo 15.30
08.12.2008 klo 15.51
Yksin pelasin, mutta tulen kuitenki pelaamaan pelin läpi kaverin kanssa.
Iz Awesome.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
08.12.2008 klo 16.10
Rekisteröitynyt 22.04.2007
08.12.2008 klo 16.51
08.12.2008 klo 17.00
08.12.2008 klo 17.31
08.12.2008 klo 18.23
08.12.2008 klo 18.28
Siis japanilaisethan ovat maailman parhaita videopelien pelaajia.
Rekisteröitynyt 26.02.2008
08.12.2008 klo 19.16
"Toivottavasti johtuu vain Japanilaisille sopivaksi säädetystä vaikeustasosta."
Siis japanilaisethan ovat maailman parhaita videopelien pelaajia.
Nimenomaan, ihme kommentti tuo ensimmäinen.
08.12.2008 klo 19.30
Ehkä ovat, mutta Japanilaiset eivät kuulemma halua räiskintäpeleissä junnata samaa kohtaa yhä uudelleen, vaan pelin on edettävä jatkuvasti tai turhautuvat. Joitakin länsimaisia räiskintöjä on tästä syystä helpotettu Japanin julkaisua varten. Japanilaiset ovat maailman parhaita JRPG ja taistelu peleissä, mutta eivät välttämättä 3rd ja FPS räiskinnöissä.
08.12.2008 klo 19.48
Hyvin näyttävät grindausropetkin maistuvat, kummaa sakkia kyllä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.12.2008 klo 20.27
08.12.2008 klo 21.18
Rekisteröitynyt 22.01.2008
08.12.2008 klo 21.28
Toki jotkut ganadot vaan jammailevat lapio kourassa eivätkä osaa juuri mitään mutta pelasinpa demoa tässä eilen kaverini kanssa ja olemme molemmat moneen kertaan vetäneet RE4:n läpi. Kuolimme tästä huolimatta demon molemmissa kentissä joten en nyt aivan helpoksi sanoisi. Varsinkin moottorisahamiehen kohtaaminen ilman haulikkoa on aika vaikeaa. Pitää vaan viisaasti käyttää niitä punaisia tynnyreitä. Ongelma sattuu olemaan siinä kun kyseinen vastus nielee räjähdyksiäkin varmaan tusinan verran ennen kuin kaatuu...
09.12.2008 klo 03.00
09.12.2008 klo 03.02
09.12.2008 klo 09.12
onko ps3:n demosta mitään tietoa?
Sitä minäkin haluaisin tietää...
Rekisteröitynyt 10.08.2007
09.12.2008 klo 14.11
onko ps3:n demosta mitään tietoa?
Sitä minäkin haluaisin tietää...
Jos en nyt ihan väärin muista niin sen pitäisi saapua 16. päivä PSN:ään. Jokatapauksessa tässä läjiaikoina tulossa.
Itse en huomannut mitään vikaa Shevan tekoälyssä, mikä olisi ollut ärsyttävää. Shevalle voi antaa panoksia tai ottaa niitä, sen voi kutsua luokse, vaikkakin se seuraa kokoajan ihan kintuilla. Se myös onnistuu pelastamaan lähes aina jos Chris joutuu pulaan jne. Sheva ei ole myöskään mennyt vielä kertaakaan tekoälyn ohjatessa kuolemaan eikä se ole koskaan edessä kun pitäisi ampua. Sheva ei myöskään haavoitu Chrisin ampumista kudeista, joten en voisi sitä kovin ärsyttäväksi väittää. Netin yli cooppia pelatessa törmäsin monta kertaa tyhmempiin pelaajiin kuin tekoälyn ohjaamaan Shevaan. Toki toisen ihmisen kanssa co-opin pelaaminen on paljon hauskempaa ja älykkäämpää puuhaa kuin tekoälyhahmon kanssa.
09.12.2008 klo 20.30
kunnolla ammuksia.
yritettäs nyt vähän pitää se siinä "survival horror" genressä, vaikka demossa olikin harmittavan paljon panoksia tiputettu vieriviereen.
10.03.2010 klo 09.49
Oli muuten se oljynporauslautta-kohta(?) jossa tulee pari, ellei 3 moottorisahahemmoa muiden muassa.
Kyllähän sekin on läpiheittojuttu kaverin kanssa pelatessa mutta ei muuten erityistä haukkumista tekoälystä, lukuun ottamatta tavaran pöllimistä :D
Kirjoita kommentti