Metal Gear Solidin isälle elämäntyöpalkinto
Joystiq kertoo että MTV myönsi Hideo Kojimalle, miehelle mm. Metal Gear Solid -pelien takaa, elämäntyöpalkinnon MTV Game Awards 2008 -tapahtumassa Saksassa viime lauantaina. Kyseessä oli ensimmäinen kyseisissä tapahtumissa myönnetty elämäntyöpalkinto. Palkinnon antoi Kojimalle Jade Raymond.
Keskustelut (27 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.10.2008
25.11.2008 klo 20.29
Rekisteröitynyt 07.08.2007
25.11.2008 klo 21.04
Rekisteröitynyt 11.04.2007
25.11.2008 klo 21.11
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.11.2008 klo 21.20
Onko mikään Kojiman tekele koskaan vaikuttanut pelien yleiseen kehitykseen positiivisella tavalla?
Eiköhän esim. Carmack olisi ollut vähän parempi valinta. About hänen ansiostaan 3D-pelit ovat mitä ovat nykyisin. :P
Rekisteröitynyt 26.09.2007
25.11.2008 klo 21.34
Rekisteröitynyt 09.01.2008
25.11.2008 klo 22.30
25.11.2008 klo 22.33
Rekisteröitynyt 15.07.2008
25.11.2008 klo 22.40
Paskoja pelejä ja eihän maailmaa mullistanut niin paljon kuin esimerkiksi Valven mahtimies Gabe.
Newellin saavutuksiin nyt kuuluu lähinnä suun soitto, jota onneksi kuullaan sitten senkin edestä. Ja jos Kojiman pelit on sun mielest paskoja, niin kyllä huomaa, ettet hyvän päälle ymmärrä. Mies on sitä nykymaailman selvää vähemmistöä, jotka oikeasti tietävät mitä tekevät. Ansaittu palkinto, pisteet Hideolle. ;)
25.11.2008 klo 22.42
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.11.2008 klo 22.55
MTV Game Awards
MTV Game
MTV
25.11.2008 klo 23.03
Paskoja pelejä ja eihän maailmaa mullistanut niin paljon kuin esimerkiksi Valven mahtimies Gabe.
Newellin saavutuksiin nyt kuuluu lähinnä suun soitto, jota onneksi kuullaan sitten senkin edestä. Ja jos Kojiman pelit on sun mielest paskoja, niin kyllä huomaa, ettet hyvän päälle ymmärrä. Mies on sitä nykymaailman selvää vähemmistöä, jotka oikeasti tietävät mitä tekevät. Ansaittu palkinto, pisteet Hideolle. ;)
Jos sinäkin pystyisit joskus ajattelemaan ilman fanilaseja niin et laukoisi typeryyksiä. Kojima on kyllä hyvä pelintekijä mutta ei koskaan vedä vertoja Gabelle tai Carmackille. Metal Gear kun ei ole oikeastaan millään osa-alueella ensinmäinen eikä innovaatioista voida puhua samassa lauseessa Metal Gearissa. Uusin Metal Gear oli kaiken lisäksi jäljessä aikaansa ja ei tuonut sarjaan mitään uutta sekä oli heikoin Metal Gear fanien mielestä. Itse asiassa PS1:den Metal Gearin jälkeen sarja on junnannu paikoillaan.. Muutenkin huvittaa se että kun Valve ei halua tuhlata aikaansa PS3:lle ja Gabe laukoo totuuksia itse laitteesta, niin nämä kumoaa kys. olevan firman saavutukset. Ai mikä Half-Life? Tai Carmackin neverhööd 3D räpellys...
Rekisteröitynyt 03.09.2007
25.11.2008 klo 23.10
Onko mikään Kojiman tekele koskaan vaikuttanut pelien yleiseen kehitykseen positiivisella tavalla?
Huomaan, että hiippailupelit ja sinä ette sovi yhteen.
Onko mikään Kojiman tekele koskaan vaikuttanut pelien yleiseen kehitykseen positiivisella tavalla?
Eiköhän esim. Carmack olisi ollut vähän parempi valinta. About hänen ansiostaan 3D-pelit ovat mitä ovat nykyisin. :P
Carmackin ansiot taitavatkin enimmäkseen jäädä tekniselle puolelle... Mutta sillä puolella hän taitaa kyllä tunnustusta ansaitakin. Luultavasti nyt on kuitenkin keskitytty enemmän suunnittelupuoleen ja vähemmän tekniseen puoleen.
Paskoja pelejä ja eihän maailmaa mullistanut niin paljon kuin esimerkiksi Valven mahtimies Gabe.
Valven uudistukset yleensäkin jäävät HL1:n tarinankerrontaan (ja ei, Gravity Gun ei mahdu tähän sitten millään). Muuten ei ole mitään mullistavaa tainnut tulla, ja minun mielestäni koko Half-Life -sarjassa tarinakin on ollut valitettavan ohut. Sitä paitsi en olisi siitä ollenkaan vakuuttunut, että Valven ansiot ovat yksin suurisuu-Newellin ansioita.
En tiedä, onko Kojima tämän palkinnon juuri nyt parhaiten ansaitseva henkilö, mutta kyllä hän lienee ainakin kärkiehdokkaita. Yli 20 vuotta jatkunut ura ei nimittäin ole mikään pikkujuttu, ja se näyttäisi jatkuvan vieläkin. Ansioista voinee tosiaan mainita enimmäkseen hiiviskelypeligenren. Elokuvamaisen kerronnan kehittämisestäkin on ainakin minun annettava tunnustusta, ja kyllähän Kojiman pelit ovat aina edeltäjiinsä nähden tainneet kehittyäkin.
Rekisteröitynyt 30.03.2007
25.11.2008 klo 23.23
...Carmack? Carmack who?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
25.11.2008 klo 23.56
Se, oliko Kojima nyt juuri se oikea valinta tämän palkinnon vastaanottajaksi, sitä en tiedä, en ole edes MGS:ä pelannut. Mutta Carmack se nyt ainakaan ei olisi. On niitä, jotka kuvittelevat, ja suunnittelevat, ja niitä, jotka toteuttavat, ja tämänkaltaiset palkinnot kuuluvat mielestäni edellä mainituille.
26.11.2008 klo 00.19
26.11.2008 klo 00.32
Muutenkin huvittaa se että kun Valve ei halua tuhlata aikaansa PS3:lle ja Gabe laukoo totuuksia itse laitteesta, niin nämä kumoaa kys. olevan firman saavutukset. Ai mikä Half-Life?.
Newell says Valve needs to invest in PS3 development
In a recent interview with 1Up.com Valve's co-founder and resident PS3 hater, Gabe Newell, has stated that the company needs to start thinking about development for the PS3. "I think we need to do a good job with supporting the PS3 with the Source engine," he says. Previously, Newell has been vocally anti-PS3, but is now saying that "we'll, over time, be directly more and more supporting the PS3 as our bandwidth allows us to."
So does that mean we can expect to see a PS3 version of Zombie-pocalyse-em-up Left 4 Dead? Newell states that Valve doesn't "have the bandwidth. For The Orange Box, EA did the PS3 version. They're interested in getting a PS3 version done. We just have to figure out where the resources can come from." Probably not until after the 360 and PC versions, then. Still, it's great that Valve is going to be looking into PS3 development at some point in the future. We're just hoping it's sooner, rather than later.
26.11.2008 klo 00.45
26.11.2008 klo 00.52
26.11.2008 klo 00.54
26.11.2008 klo 00.59
Paraskin puhumaan fanilaseista, lol! xD xD xD
Rekisteröitynyt 11.10.2008
26.11.2008 klo 01.52
panisin :)
Niin minäkin. :}~
Rekisteröitynyt 23.04.2007
26.11.2008 klo 02.14
Rekisteröitynyt 26.09.2007
26.11.2008 klo 11.10
Kolme viimeistä henkilöä ei nähtävästi katso videoita ennenkuin kommentoi...eli perus trolleja! Hideo näytti Metal Gearilla uuden suunnan toimintapeleille. Hiiviskely oli avain voittoon. Tarinan kerrontaan ja juoneen hän myös toi uuden ja innovatiiviseen otteen. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Shigerun kanssa hän on tuonut pelaamiseen eniten...
En ole trollannut kyllä. Olen pelannut kaikki Metal Gear sarjan pelit käsikonsoliversioita lukuunottamatta. Lähtien 8-bittisestä MSX:stä. Joten minua voisi pitää pienenä fanina. Mutta mielestäni tämä palkinto ei kuulu shigerulle. Kyllä, ENSIMMÄISESSÄ metal gear solidissa oli tarinankerronta kohdallaan ja peli tuntui uudelta ja tuoreelta. Entäpä loput 3 osaa? Ei mitään uutta. Samalla kaavalla jatkettiin loppuun. Metal Gear 4:ssä ei ollut enää mitään uusia kikkoja, se octocamo pukukin nähtiin eräässä toisessa hiippailupelissä ps2:lla, ja paremmin toteutettuna oliko se nyt Spy Fiction vai mikä se oli jossa oli samanlainen puku ja nerokkaammin toteutettuna kuin kojiman tuotoksessa.
26.11.2008 klo 12.34
Kolme viimeistä henkilöä ei nähtävästi katso videoita ennenkuin kommentoi...eli perus trolleja! Hideo näytti Metal Gearilla uuden suunnan toimintapeleille. Hiiviskely oli avain voittoon. Tarinan kerrontaan ja juoneen hän myös toi uuden ja innovatiiviseen otteen. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Shigerun kanssa hän on tuonut pelaamiseen eniten...
En ole trollannut kyllä. Olen pelannut kaikki Metal Gear sarjan pelit käsikonsoliversioita lukuunottamatta. Lähtien 8-bittisestä MSX:stä. Joten minua voisi pitää pienenä fanina. Mutta mielestäni tämä palkinto ei kuulu shigerulle. Kyllä, ENSIMMÄISESSÄ metal gear solidissa oli tarinankerronta kohdallaan ja peli tuntui uudelta ja tuoreelta. Entäpä loput 3 osaa? Ei mitään uutta. Samalla kaavalla jatkettiin loppuun. Metal Gear 4:ssä ei ollut enää mitään uusia kikkoja, se octocamo pukukin nähtiin eräässä toisessa hiippailupelissä ps2:lla, ja paremmin toteutettuna oliko se nyt Spy Fiction vai mikä se oli jossa oli samanlainen puku ja nerokkaammin toteutettuna kuin kojiman tuotoksessa.
Herää kysymys...Miten ihmeessä olet jaksanut "pelata" kolme omasta mielestäsi huonoa jatko-osaa kokonaan läpi (MGS2,MGS3,MGS4)? Taidat sitten olla peikko...;)
Rekisteröitynyt 07.06.2008
26.11.2008 klo 14.48
Kolme viimeistä henkilöä ei nähtävästi katso videoita ennenkuin kommentoi...eli perus trolleja! Hideo näytti Metal Gearilla uuden suunnan toimintapeleille. Hiiviskely oli avain voittoon. Tarinan kerrontaan ja juoneen hän myös toi uuden ja innovatiiviseen otteen. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Shigerun kanssa hän on tuonut pelaamiseen eniten...
En ole trollannut kyllä. Olen pelannut kaikki Metal Gear sarjan pelit käsikonsoliversioita lukuunottamatta. Lähtien 8-bittisestä MSX:stä. Joten minua voisi pitää pienenä fanina. Mutta mielestäni tämä palkinto ei kuulu shigerulle. Kyllä, ENSIMMÄISESSÄ metal gear solidissa oli tarinankerronta kohdallaan ja peli tuntui uudelta ja tuoreelta. Entäpä loput 3 osaa? Ei mitään uutta. Samalla kaavalla jatkettiin loppuun. Metal Gear 4:ssä ei ollut enää mitään uusia kikkoja, se octocamo pukukin nähtiin eräässä toisessa hiippailupelissä ps2:lla, ja paremmin toteutettuna oliko se nyt Spy Fiction vai mikä se oli jossa oli samanlainen puku ja nerokkaammin toteutettuna kuin kojiman tuotoksessa.
Herää kysymys...Miten ihmeessä olet jaksanut "pelata" kolme omasta mielestäsi huonoa jatko-osaa kokonaan läpi (MGS2,MGS3,MGS4)? Taidat sitten olla peikko...;)
Ei hän sanonut, että jatko-osat olivat huonoja.
Taidat olla rölli.
27.11.2008 klo 13.55
Rekisteröitynyt 11.04.2007
27.11.2008 klo 14.28
Huomaan, että hiippailupelit ja sinä ette sovi yhteen.
Toki alkuperäisellä Metal Gearilla oli oma merkityksensä, mutta joku Thief puhuttelee aivan eri tavalla kuin mikään Kojiman tekele.
Kirjoita kommentti