Gran Turismo 5:n vauriomallinnus ei ota onnistuakseen
Polyphony Digitalin toimitusjohtaja Kazunori Yamauchi paljastaa, ettei vauriomallinnuksen tuominen odotettuun Gran Turismo 5:een ole aivan helppo nakki. Maxconsolen saamien tietojen mukaan esteenä saattaa olla teknisten rajoitusten sijaan Ferrari, jonka yhteistyöhaluttomuutta asiassa on kommentoinut myös Ferrari Challenge: Trofeo Pirellin luonut System 3. Maranellossa ei olla kovinkaan mielissään ajatuksesta, että heidän punaiset orinsa moukaroitaisiin kappaleiksi edes pelissä.
Uutiskuvan katkennut Ferrari Enzo kuului muutama vuosi sitten eräälle pelialaa kuohuttaneelle ruotsalaiselle, nimittäin Gizmondo-konsolin päämiehelle, talousrikoksista tuomitulle Stefan Erikssonille. Eriksson tosin väitti aikanaan, että autoa ajoi onnettomuuden sattuessa Dietrich-niminen mies. Mystistä Dietrichiä ei olla vielä tähän päivään mennessä löydetty.
Keskustelut (16 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
13.11.2008 klo 12.08
Rekisteröitynyt 27.10.2008
13.11.2008 klo 12.17
Kas kun esimerkiksi Forzassa hajoavat Ferraritkin. Mikähän siinä nyt on niin vaikeaa?
Sitä pitää varmaan kysyä Forzan, Turismon ja Ferrari Challenge pelin kehittäneiltä tahoilta. Raha? Asenne? Oikeat tahot? Ferrarin markkinointi? Lisäehdot? Osinko tuotoista? Mistä sitä voi tarkemmin tietää? Pistähän postia vaikka Turn10:lle, Polyphony Digitalille ja Ferrarille postia ja kerro sitten meille. ;)
13.11.2008 klo 12.19
Kas kun esimerkiksi Forzassa hajoavat Ferraritkin. Mikähän siinä nyt on niin vaikeaa?
Kannattaa kysyä sitä Ferrarilta.
"they are are still in talks with with some car makers, including Ferrari, to allow their cars to be subjected to crash damage in the game"
13.11.2008 klo 12.35
13.11.2008 klo 12.38
13.11.2008 klo 12.40
13.11.2008 klo 13.55
Rekisteröitynyt 04.07.2007
13.11.2008 klo 14.36
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.11.2008 klo 15.18
Onkos tämä edes ikinään tulossa ulos? :|
13.11.2008 klo 15.28
13.11.2008 klo 15.30
Fysiikkamallinnusta voisi sitten parantaa jos ei vauriomallinnusta. Kiva jos auto voisi kiepahtaa katolleen mutkassa, kuten normaali autolla käy oikeastikin noissa 200 km/h vauhdeissa. Eipä taida olla innoissaan autonvalmistajat tästäkään. Arcade simulaattori? Sitä se on.
Joo... eihän tuota voi yleistää :D. Eihän kaikki autot kaadu 200Km/h vauhdissa. Ehkä pakettiautot ja people carrierit.
13.11.2008 klo 15.44
Kas kun esimerkiksi Forzassa hajoavat Ferraritkin. Mikähän siinä nyt on niin vaikeaa?
GT5p = real driving SIMULATOR = simulaattori, ja koska Forzassahan (omasta mielestäni enemmän kallistuu arcaden puolelle vaikka mainio peli onkin) autojen hajoaminen (omaa kokemusta on älkää iniskö) on mitä on, ja juurihan tuo Kazunori sanoi että vauriomallinnuksen pitää olla täydellinen, haluaisitko muka itse autosi hajoavan maailman tunnetuimmassa/suosituimmassa Autosimulaattorissa?
Ei tee heidän egolleen hyvää se ei, ja tuntuu muutenkin että jäänyt ferrarin toimitusjohtajalta pimppi pesemättä...
Rekisteröitynyt 11.08.2007
13.11.2008 klo 15.52
Kyllähän aikaisemminkin on tullut autonvalmistajalta vähän epäselvyyksiä tähän asiaan, meneekö rikki vai ei (peleissä). Eihän Gt voi olla realistinen jos ajat 200km/h seinään ja auto vain pysähtyy? vai ajatteletko onko realistinen.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.11.2008 klo 22.09
Rekisteröitynyt 26.09.2007
13.11.2008 klo 23.26
17.06.2010 klo 22.29
olisi siinä GT5:ssä muutakin paranneltavaa kuin ne autojen hajoamiset...Fysiikkaa voisi parantaa ja sitten voisi panostaa niihin moottoriääniin ja rengasääniin ja vaikka turbon ääniin. ja ahtopainemittarin toimintaan, nyt se liikkuu samaa tahtia kuin painat kaasua. Siis liikkuu täsmälleen kaasupolkimen mukana, ei näin PD, ei näin. Ja oikein autoasiantuntijat niitä pelejä tekee...Bullshit sanon.
Aiemmissa Gran Turismoissa Yamauchi aivastaa mikkiin ja siinä on turbon ääniraita puhumattakaan muista äänistä, kuten V8 koneet kuulostaa joltain ihan muulta.
Kirjoita kommentti