Näin tulevat kotikutoiset pelit uuteen Xbox-ympäristöön
Xbox Live -ylikomentaja Major Nelsonin blogista löytyy video, joka esittelee XNA-kehitysjärjestelmällä autotallikoodarien tekemien pelien sulautumista uusittuun X360-käyttöliittymään. Videossa kerrotaan myös, ketkä kaikki pelejä voivat tehdä ja miten homma toimii.
Keskustelut (7 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2008 klo 05.03
19.10.2008 klo 10.27
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.10.2008 klo 14.24
ois voinu vaikka kokeilla mutta eipä tietenkää ole ilmasta
Jep, monet pikkupelien tekijätkin olisivat halunneet pelinsä ilmaiseksi, mutta tosiaan vähän joutuvat veloittamaan. Kaikista peleistä saa kuitenkin ilmaiseksi demon, joten kokeilla voi.
Vai tarkoititko itse pelien kehittämistä?
19.10.2008 klo 15.12
19.10.2008 klo 15.20
joo siis niin käsitin että jos haluaa tuon kehitysympäristön ladata ni pitää liittyä johonkin maksulliseen klubiin.
XNA Game Studio Express on ilmainen. Eikun lataat ja alat koodaamaan! Muiden tekemien pelien kokeilu vaatii Creator's Club jäsenyyttä (99e/vuosi)
Tarvittavat softat ja muuta kamaa löytyy täältä: http://creators.xna.com/
Rekisteröitynyt 26.01.2008
19.10.2008 klo 15.30
Ilman liittymistä, pelit tosin pyörivät vain Windows-ympäristössä. Jos haluaa siirtää ja pelata omia pelejään X360:llä, täytyy liittyä ja maksaa vuosimaksu. Siitäkin taitaa tosin ilmainen trial olla saatavilla.
Tarkoitukseni ei tosin ole liittyä Creators Clubiin, ainakaan näillä taidoilla, sillä miun koodaustaidot ovat myös vasta kuukauden vanhat :D Tosin, ohjeistusta löytyy kasoittain C#- ja XNA-ohjelmoinnista, että nyt osaan jo piirtää spriten ruudulle ja saada sen liikkumaan *virn* Siitä on vielä pitkä matka oikean pelin tekemiseen. Mutta se ei ollutkaan niin vaikeata, kuin luulin.
Vaan omaksi huvikseni tätä teenkin =)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 18.05.2007
20.10.2008 klo 15.40
Kirjoita kommentti