EVE Online sai tuhdin palvelinpäivityksen
Massiivimoninpeli EVE Online on kuuluisa siitä, että kaikki pelaajat ovat jatkuvasti samassa avaruudessa, eikä erityisiä alueita ole jaettu omille palvelimilleen kuten muissa verkkopeleissä usein tehdään. Tämä asettaa tietenkin melkoiset vaatimukset myös avaruuspeliä pyörittävälle raudalle, joka saikin Voodoo Extremen mukaan syyskuun lopulla tuhdisti lisäpotkua.
CCP Games kohtasi 20. syyskuuta ongelmia Jita-tähtijärjestelmän kanssa, johon kerääntyi yhtä aikaa jopa 1400 pilottia. Tavallisesti Jitan verkkoviive pudottaa järjestelmän käyttäjämäärää ikään kuin automaattisesti, mutta tällä kertaa massiivinen pelaajamäärä sai palvelimen muistivarat loppumaan ja kaatoi koko palvelun.
Ratkaisuksi aiemmin neljän gigatavun muistilla varustetut, verkotetut palvelimet on nyt siirretty 64-bittiseen aikakauteen ja varustettu 16 gigatavun muistilla, jonka luulisi riittävän jatkossa usean tuhannen pilotin kestitsemiseen myös avaruusmatkaajien suosimassa Jitassa.
Keskustelut (6 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
06.10.2008 klo 12.31
http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=584
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.10.2008 klo 13.34
Rekisteröitynyt 11.10.2007
06.10.2008 klo 13.59
Rekisteröitynyt 06.01.2008
06.10.2008 klo 18.24
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.10.2008 klo 22.58
Alunperin oli neljä gigaa muistia palvelimissa? Eikös tuo ole aika vähän? Ihme kun eivät olleet päivittäneet aikaisemmin.
Niitä palvelimia lienee aikamoinen rypäs kuitenkin. Ja tosiaan ennen Stackless IO:ta tuota ongelmaa ei edes oltu ymmärretty olevan olemassa kaiketi :)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
07.10.2008 klo 12.52
Kirjoita kommentti