Sony: 'PS3 alkaa tehdä eroa kilpailijoihin'
Sonyn tuotemarkkinoinnin johtaja Scott Steinberg kertoo GamesIndustrylle antamassaan haastattelussa, että PlayStation 3 alkaa nyt tehdä eroa kilpailijoihinsa grafiikan osalta.
"Uskon, että graafisesti PS3-pelit alkavat erottua edukseen ja kilpailijoista tulee tuntumaan siltä, että he jäävät alakynteen, että he näyttävät vanhanaikaisilta, koska he eivät ole luoneet konsolinsa tehoja 10-vuotista suunnitelmaa tukemaan", Steinberg hehkuttaa.
Steinberg uskoo Sonyn voittavan selkeästi, mikäli he onnistuvat saamaan kaikki PS2-pelaajat vaihtamaan koneensa PlayStation 3:een ja DVD-elokuvat Blu-ray-elokuviin.
Lähde: PSU
Keskustelut (53 viestiä)
Rekisteröitynyt 09.01.2008
07.08.2008 klo 22.31
07.08.2008 klo 22.34
Rekisteröitynyt 30.07.2007
07.08.2008 klo 22.36
On se viisas mies. Ja hänen palkkansa oli..?
Rekisteröitynyt 15.07.2008
07.08.2008 klo 22.38
07.08.2008 klo 22.39
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.08.2008 klo 22.46
07.08.2008 klo 22.49
07.08.2008 klo 22.54
Rekisteröitynyt 24.07.2008
07.08.2008 klo 22.58
Mikähän hinku noilla Sonyn ja MS:n pelipuolen pomoilla on tehdä itsestään julkinen pelle. Joku kilpailu käynnissä kuka nolaa itsensä pahemmin? Palkinto on mikä?
Fanipoikien rajaton kunnioitus?
07.08.2008 klo 23.08
07.08.2008 klo 23.27
Mikähän hinku noilla Sonyn ja MS:n pelipuolen pomoilla on tehdä itsestään julkinen pelle. Joku kilpailu käynnissä kuka nolaa itsensä pahemmin? Palkinto on mikä?
Fanipoikien rajaton kunnioitus?
Nimimerkkisi kertoo kyllä kaiken...
07.08.2008 klo 23.32
Rekisteröitynyt 15.07.2008
07.08.2008 klo 23.35
Fanipoikien rajaton kunnioitus?
Nimimerkkisi kertoo kyllä kaiken...
Älä ota sitä niin vakavasti. =)
07.08.2008 klo 23.50
Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D
Hohhoi, hienon näköinen grafiikka ei sulje pois hyvää pelattavuutta, juonta ja pelimekaaniikkaa. Usein tietyn aikakauden parhaat pelit ovat sisältäneet kaikki nuo ominaisuudet. Lisäksi graafinen loisto peleissä on myynyt aina niin konsoleita kuin PC-komponentteja. Myös elokuvabisneksessä ollaan menty koko ajan vain parempaan kuvan ja äänenlaatuun. Ei voida siis sanoa, että (audio)visuaalisella tykityksellä ei olisi mitään merkitystä.
08.08.2008 klo 00.03
Juu. Ja grafiikathan ovat siis Wiitä myyneet?
Wii myy vielä tällä hetkellä kuin häkä. Mutta se ei takuulla tule olemaan yhtä pitkäikäinen kuin muut tämän sukupolven konsolit, koska sen rauta oli vanhaa jo markkinoille tullessaan.
Pelin voisi jo viheltää poikki, jos MS ja Sonykin julkaisisivat kapulaohjaimensa massoille. Eihän tuota Wiitä mikään muu myykään kuin liikkeentunnistukseen liittyvä hype. Tarjolla on melkeinpä samat pelit ja pelisarjat kuin Gamecubella, jotka eivät tehneet siitäkään sen suurempaa menestystä.
Vai kumpi houkuttaisi enemmän? Susipaskat grafiikat liikkeentunnistuksen kera vai silmiä hivelevät grafiikat samojen liikkeentunnistus ominaisuuksien kera?
Rekisteröitynyt 24.07.2008
08.08.2008 klo 00.19
Nimimerkkisi kertoo kyllä kaiken...
;)
08.08.2008 klo 00.56
Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D
Suprarealistiset.
08.08.2008 klo 01.12
Rekisteröitynyt 31.12.2007
08.08.2008 klo 01.22
Wii saavuutta samanlaisen aseman kun PS2 mutta pienemässä mittakaavassa.
Tää on sitten täysin mun omaa spekulaatiotani!
08.08.2008 klo 01.51
Kahden vuoden sisällä pleikkari ohittaa Xboxin joka jää lopullisesti viimeiseksi.
Jolloin tuleekin uusi Xbox jonkinlaisella liikkeentunnistussysteemillä varustettuna ja voimme sanoa hyvästit Playstation-brändille. Eikä tarvita edes mitään ennustajan lahjoja nähdäkseen tämän tapahtuman. Vai veikkaako kukaan että PS3 ja Playstation-brändi jaksavat taistella n.4 vuotta vanhalla näytönohjaimella Xbox720 ja Wii 2.0 vastaan? Bye, Bye Playstation.
08.08.2008 klo 01.59
http://spilzonen.dk/images/dynamic/archive/126917.jpg
08.08.2008 klo 02.01
http://spilzonen.dk/images/dynamic/archive/126916.jpg
08.08.2008 klo 02.14
Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D
Hohhoi, hienon näköinen grafiikka ei sulje pois hyvää pelattavuutta, juonta ja pelimekaaniikkaa. Usein tietyn aikakauden parhaat pelit ovat sisältäneet kaikki nuo ominaisuudet. Lisäksi graafinen loisto peleissä on myynyt aina niin konsoleita kuin PC-komponentteja. Myös elokuvabisneksessä ollaan menty koko ajan vain parempaan kuvan ja äänenlaatuun. Ei voida siis sanoa, että (audio)visuaalisella tykityksellä ei olisi mitään merkitystä.
Ei tietenkään sulje. Tuntuu vaan, että nykyään siihen panostetaan enemmän kuin mihinkään muuhun. Kuhan on karkkia joka paikassa, hällä väliä tunnelmalla, juonella ja uudelleenpelattavuudella.
Blu-ray on kyllä se valtti millä ps3 voi tulla vielä voittamaan kisan.
Onko se tarpeeksi suuri valtti? saa nähdä
08.08.2008 klo 02.15
Jolloin tuleekin uusi Xbox jonkinlaisella liikkeentunnistussysteemillä varustettuna ja voimme sanoa hyvästit Playstation-brändille. Eikä tarvita edes mitään ennustajan lahjoja nähdäkseen tämän tapahtuman.
Omistatko kenties X360:n? Ihan täpinöissäsi siis toivot, että X360:n seuraaja tulisi jo parin vuoden sisään? Niin pääsisit sitten korvaamaan nykyisen vasta ostetun boxin uudella 500€ tai enemmän maksavalla laitteella? Kun ei se MS sitä sinulle ilmaiseksikaan tule antamaan tai vaihtamaan nykyiseen konsoliisi. Oletko kenties investoinut boxiisi myös lisälaitteita esim. Wlanin, kiintolevyn tai muita härpäkkeitä? Sinuna paremminkin toivoisin, ettei MS tuo ihan heti uutta konsolia markkinoille ja katkaise entiseltä laitteelta kokonaan tukea niin kuin kävi ekalle Xboxille. Mitäs sitten pelaisit boxillasi? Vanhoja läpikoluttuja pelejä ;)
Rekisteröitynyt 23.01.2008
08.08.2008 klo 02.22
08.08.2008 klo 02.25
Pelkkää puhetta. Multiplattereissa X0 on vienyt voiton varmaan kaikissa peleissä.
Ei kyllä enään oo vieny. Kyllä tuo asiaan puhuu. Koittakaa tekin nyt vaan niellä se.
08.08.2008 klo 02.34
Hausaa tekstiä ottaen huomioon että PS3:n grafiikkapiiri on jo nyt auttamattomasti vanhentunut, eikä 2x256MB muistillakaan pitkälle pötkitä...
Sit otetaan asioista vähän selvää eikä kirjotella tyhmiä. Ei ps3 ole pc-pohjainen niinkuin esim. xbox. tuo toinen muiti on vaivaset 3.2gHz nopeuksista.. että sillei.. ja cell pystyy pirtämään graffaa gpu:n kanssa.. ja molemmilla pääsy tuohon nopeeseen muistiin. Ps3 256mb 3.2 gHz + 256mb 667MHz vs Xbox 512mb 667MHz mietippä sitä sitten.
08.08.2008 klo 03.19
08.08.2008 klo 05.01
Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.
Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.
Rekisteröitynyt 23.01.2008
08.08.2008 klo 06.17
Hausaa tekstiä ottaen huomioon että PS3:n grafiikkapiiri on jo nyt auttamattomasti vanhentunut, eikä 2x256MB muistillakaan pitkälle pötkitä...
Sit otetaan asioista vähän selvää eikä kirjotella tyhmiä. Ei ps3 ole pc-pohjainen niinkuin esim. xbox. tuo toinen muiti on vaivaset 3.2gHz nopeuksista.. että sillei.. ja cell pystyy pirtämään graffaa gpu:n kanssa.. ja molemmilla pääsy tuohon nopeeseen muistiin. Ps3 256mb 3.2 gHz + 256mb 667MHz vs Xbox 512mb 667MHz mietippä sitä sitten.
Miksi vedit konsoliosdan tähänkin. Xboxi on vanhanaikainen myöskin. Tuleeko Ladastakin urheiluatuo, kun sitä aletaan verrata Mosseen...
Fakta on se, että jos tuohon 512MB pitää mahtua peli ja tekstuurit, niin peleissä ei koskaan tule olemaan hyvän näköisiä tekstuureja. PC puolella alkaa olemaan jo nyt 1GB tekstuurien tukea peleissä, ja parin vuoden päästä peleissä on jo parin Gigan tekstuurit.
BluRay koneena PS3:lla on varmasti käyttöä vuosiksi, mutta jo 3 vuoden päästä PS3 pelit näyttävä todella antiikkisilta.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.08.2008 klo 08.26
http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=®1=------&cons2=
08.08.2008 klo 08.51
40gb ei enään edes valmisteta ja jonot on edelleen hirveät ainakin verkkokaupassa
08.08.2008 klo 08.59
Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.
Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.
Eikös se PS3:n käyttöjärjestelmä alun alkaen vienyt 64 mb siitä Cell:lle ja näytönohjaimelle varatusta 3.2 gHz muistista ja 32 mb siitä näytönohjaimelle varatusta 667MHz muistista, kun taas XO:lla koko käyttis varaa vain sen 32 mb 512 mb muistista?
Vaikka PS3:n xmb:n muistinkulutusta onkin uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä hillitty, niin ei se muisti ole vapautunut pelien käyttöön, vaan uusiin ominaisuuksiin, kuten in game xmb:n.
Rekisteröitynyt 29.01.2008
08.08.2008 klo 11.26
Less talk,more GAMES!
08.08.2008 klo 12.26
Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.
Eikös se PS3:n käyttöjärjestelmä alun alkaen vienyt 64 mb siitä Cell:lle ja näytönohjaimelle varatusta 3.2 gHz muistista ja 32 mb siitä näytönohjaimelle varatusta 667MHz muistista, kun taas XO:lla koko käyttis varaa vain sen 32 mb 512 mb muistista?
Vaikka PS3:n xmb:n muistinkulutusta onkin uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä hillitty, niin ei se muisti ole vapautunut pelien käyttöön, vaan uusiin ominaisuuksiin, kuten in game xmb:n. [/quote]
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko boxilla sitten jää sitä muistia esim. Xenonin käytettäväksi, kun Xenos ja I/O toiminnot + käyttöjärjestelmä rohmuaa samaa muistia?
08.08.2008 klo 13.40
Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.
Eikös se PS3:n käyttöjärjestelmä alun alkaen vienyt 64 mb siitä Cell:lle ja näytönohjaimelle varatusta 3.2 gHz muistista ja 32 mb siitä näytönohjaimelle varatusta 667MHz muistista, kun taas XO:lla koko käyttis varaa vain sen 32 mb 512 mb muistista?
Vaikka PS3:n xmb:n muistinkulutusta onkin uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä hillitty, niin ei se muisti ole vapautunut pelien käyttöön, vaan uusiin ominaisuuksiin, kuten in game xmb:n.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko boxilla sitten jää sitä muistia esim. Xenonin käytettäväksi, kun Xenos ja I/O toiminnot + käyttöjärjestelmä rohmuaa samaa muistia?[/quote]
Siis XO:lla kaikki käyttöjärjestelmän toiminnot varaavat sen 32 mb prosessorin ja näytönohjaimen yhteisestä muistista. Jäljelle jäävä muisti on pelien käytössä.
08.08.2008 klo 13.55
.
Fakta on se, että jos tuohon 512MB pitää mahtua peli ja tekstuurit, niin peleissä ei koskaan tule olemaan hyvän näköisiä tekstuureja. PC puolella alkaa olemaan jo nyt 1GB tekstuurien tukea peleissä, ja parin vuoden päästä peleissä on jo parin Gigan tekstuurit.
Kyllä noihin ongelmiin löytyy aina kiertotiet. Kuten striimaus optiselta medialta tai kiintolevyltä. Hyvänä esimerkkinä tuleva Id tech 5 ja sen käyttämät megatekstuurit.
MegaTextures are streamed during gameplay which is how Carmack gets around the fact that you can't load a 128000x128000 texture into GPU memory. Just to put it into perspective, traditional high resolution textures are 1024x1024 or 2048x2048 pixels.
1024x1024 pixel texture takes up Just over 3MB (10^6 bytes) of space and a 2048x2048 pixel textures takes up 12MB of space. These numbers are tiny and insignificant in the long run because that means you can store hundreds of unique textures without even coming close to using up the full 9GB on a DVD. However, a 128000x128000 pixel MegaTexture takes up an unbelievable 49GB of space PER MegaTexture.
Ja kun miettii sitäkin, että PS2:lla käytössä oli vain 32Mt muistia ja silti sillä saatiin aikaiseksi sellaisiakin pelejä kuten God of War. Niinkin vanhalle raudalle uskomattoman hyvännäköinen peli, IMO.
08.08.2008 klo 15.58
Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.
Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.
En unohtanut. RSX voi ottaa keskusmuistista leijonanosan omaan käyttöönsä, mutta Cell _EI_ millään keinolla voi saada näyttömuistia käyttöönsä.
08.08.2008 klo 16.39
Rekisteröitynyt 15.07.2008
08.08.2008 klo 16.59
Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)
http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=®1=------&cons2=PS3®2=All&cons3=X360®3=All&start=39628&end=39663
Tämän saman toitottanut jo ties kuinka monelle. Xbox 360:n myynnin nousu johtuu boxin tuntuvasta hinnanalennuksesta jenkeissä. PS3 on myynyt boxia enemmän viime marraskuusta lähtien ja plegen myyntien uskoisi taas kuun lopulla kääntyvän nousuun, kun Euroopassa julkaistaan 80GB:n malli 40GB:n mallin hintaan. ;)
Tää keskustelu on muuten mennyt hienoon suuntaan. "MegaTextures are streamed during gameplay..." =)
Rekisteröitynyt 18.07.2007
08.08.2008 klo 17.55
PS3 on muutenkin minulle aivan liian kallis, eikä laitteelle ole hintaansa nähden hirveän montaa hyvää peliä.
08.08.2008 klo 19.07
Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)
Kuten jo Intrasigent mainitsikin, boxin tämän hetken myyntien nousu USA:ssa johtuu siis boxin 20GB version poisto/polkumyynnistä. Kyseinen mallihan tullaan korvaamaan 60GB mallilla, joten entiset pitää saada pois jaloista pyörimästä halvemmalla. Ja PS3:n suhteen on ainakin USA:ssa ja Euroopassa saatavuusongelmia, koska 40GB mallia ei enää tuoteta ja se tullaan korvaamaan 80GB mallilla kohtapuolin.
On se kyllä kumma kun boxipojut ovat olleet hissun kissun näiden myyntilukujen postauksen suhteen viime marraskuusta tähän saakka. Nyt sitten muutaman viikon ilo ennen kuin PS3:n 80GB malli saapuu ja jättää taas boxin jälkeensä. No iloitkaa niin kauan kuin sitä kestää. Ilo se on pienikin ilo :D
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.08.2008 klo 21.52
Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)
Kuten jo Intrasigent mainitsikin, boxin tämän hetken myyntien nousu USA:ssa johtuu siis boxin 20GB version poisto/polkumyynnistä. Kyseinen mallihan tullaan korvaamaan 60GB mallilla, joten entiset pitää saada pois jaloista pyörimästä halvemmalla. Ja PS3:n suhteen on ainakin USA:ssa ja Euroopassa saatavuusongelmia, koska 40GB mallia ei enää tuoteta ja se tullaan korvaamaan 80GB mallilla kohtapuolin.
Tuo hinnanalennus saattaa kohta vaikuttaa kaikkiin bokseihin ja siis jäädä pysyväksi.
http://www.gamedaily.com/articles/news/rumor-more-xbox-36
On se kyllä kumma kun boxipojut ovat olleet hissun kissun näiden myyntilukujen postauksen suhteen viime marraskuusta tähän saakka.
Joops, en ole boxipoju enkä ole myöskään ollut hissun kissun noiden myyntilukujen suhteen. :)
08.08.2008 klo 22.45
Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.08.2008 klo 13.07
Sonyn heikkoa kolmossijaan oikeuttavaa ps3-myyntiä ei tosiaankaan voi pitää minään voittokulkuna, eikä pääkonttorilla varmasti poksautella shampanjapulloja ja taputella selkiä, kun edes XBox360:n etumatkaa ei ole vieläkään onnistuttu kaventamaan, saatika kuromaan umpeen.
Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.
Oikeasti ero ei ole edes kaventunut vaan päinvastoin,
VGChartz Hardware data for the period 11th Nov 2006 to 02nd Aug 2008:
PS3 14,606,905
X360 14,963,768
09.08.2008 klo 14.22
Oikeasti ero ei ole edes kaventunut vaan päinvastoin,
VGChartz Hardware data for the period 11th Nov 2006 to 02nd Aug 2008:
PS3 14,606,905
X360 14,963,768
Tekemäsi vertaus ei ole kelvollinen. Et voi vain leikata pois X360:n hitainta ajanjaksoa ja jättää PS3:n hitaimman ajanjakson silti vertaukseen mukaan.
Verrataanpa molempien konsolien 18 ensimmäistä kuukautta.
VGChartz Hardware data for the period 26th Nov 2005 to 26th May 2007:
Console X360 Total 9,948,126
VGChartz Hardware data for the period 04th Nov 2006 to 03rd May 2008:
Console PS3 Total 12,393,814
Tai vaihtoehtoisesti viimevuoden lopulta tähän saakka.
VGChartz Hardware data for the period 03rd Nov 2007 to 02nd Aug 2008:
Console X360 Total 7,517,683
VGChartz Hardware data for the period 03rd Nov 2007 to 02nd Aug 2008:
Console PS3 Total 9,130,710
09.08.2008 klo 14.39
Sonyn heikkoa kolmossijaan oikeuttavaa ps3-myyntiä ei tosiaankaan voi pitää minään voittokulkuna, eikä pääkonttorilla varmasti poksautella shampanjapulloja ja taputella selkiä, kun edes XBox360:n etumatkaa ei ole vieläkään onnistuttu kaventamaan, saatika kuromaan umpeen.
Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.
PS3 on ottanut boxia myynneissä kiinni jo yli 1.5 miljoonaa kappaletta viime vuodesta tähän saakka. Sanoisin että eipä ole Microsoftillakaan mitään syytä poksautella shampajapulloja, kun kilpailevan firman yli puolet kalliimpi (399-699€), puolet vähemmän pelejä (niin kokonaismäärässä kuin hittipeleissä) omaava kone on hitaasti mutta vuorenvarmasti menossa heidän värkistään edelle. Kyllä siellä on varmasti Microsoftin pojat tuskissaan, kun näyttää siltä että vaikka mitä tekisi niin viimeiseksi ovat jäämässä. Blu-Ray jo jyräsi HD-DVD:n ja sama on käymässä myös varsinaisessa konsolisodassa. Sekös vasta vituttaa mäsää ja mäsän hardcore fanipoikia, kjeh kjeh.
09.08.2008 klo 15.10
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.08.2008 klo 15.42
Oikeasti ero ei ole edes kaventunut vaan päinvastoin,
VGChartz Hardware data for the period 11th Nov 2006 to 02nd Aug 2008:
PS3 14,606,905
X360 14,963,768
Tekemäsi vertaus ei ole kelvollinen. Et voi vain leikata pois X360:n hitainta ajanjaksoa ja jättää PS3:n hitaimman ajanjakson silti vertaukseen mukaan.
Verrataanpa molempien konsolien 18 ensimmäistä kuukautta.
Örr, miksi? Mikä teitä oikein vaivaa? Miksi en voisi leikata pois sitä kun kyse oli tästä?
Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.
Huoh taas... -.-
09.08.2008 klo 16.13
Faktat tiskiin:
2. marraskuuta 2007 (halvemman PS3 40GB julkaisu)
X30: 12,835,497
PS3: 5,635,461
---------------
ERO: 7,200,036
2. elokuuta 2008
X30: 20,155,806
PS3: 14,606,905
---------------
ERO: 5,548,901
ERO MARRASKUUSSA 2007: 7,200,036
ERO ELOKUUSSA 2008: 5,548,901
-----------
ERO KAVENTUNUT: 1,651,135 KONETTA
Tuolta voi jokainen myös itse laskea saman, jos ei usko näitä lukuja.
http://vgchartz.com/
09.08.2008 klo 16.16
Tuli typotettua X360 vahingossa. Tästä pahoittelut :)
09.08.2008 klo 21.19
Ei voi kuin hämmästellä kuinka nolosti Sony on yhden konsolisukupolven aikana pudonnut käytännön monopoliasemastaan kaukaiseksi kolmoseksi.
09.08.2008 klo 22.39
PS3:n julkaisun aikaan Xbox360:lla oli n. 6 miljoonan etumatka, eikä se etumatka ole siitä kaventunut, vaikka vihaiset (lue: vittuuntuneet ja katkerat) pleikkaripojat pyörittäisivät numeroitaan miten vain. Kjeh kjeh!
Ei voi kuin hämmästellä kuinka nolosti Sony on yhden konsolisukupolven aikana pudonnut käytännön monopoliasemastaan kaukaiseksi kolmoseksi.
http://communitiesonline.homestead.com/files/troll_2.jpg
Kirjoita kommentti