Tuorein sisältö

Sony: 'PS3 alkaa tehdä eroa kilpailijoihin'

07.08.2008 klo 22.30 | Luettu: 33131 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Sonyn tuotemarkkinoinnin johtaja Scott Steinberg kertoo GamesIndustrylle antamassaan haastattelussa, että PlayStation 3 alkaa nyt tehdä eroa kilpailijoihinsa grafiikan osalta.

"Uskon, että graafisesti PS3-pelit alkavat erottua edukseen ja kilpailijoista tulee tuntumaan siltä, että he jäävät alakynteen, että he näyttävät vanhanaikaisilta, koska he eivät ole luoneet konsolinsa tehoja 10-vuotista suunnitelmaa tukemaan", Steinberg hehkuttaa.

Steinberg uskoo Sonyn voittavan selkeästi, mikäli he onnistuvat saamaan kaikki PS2-pelaajat vaihtamaan koneensa PlayStation 3:een ja DVD-elokuvat Blu-ray-elokuviin.

Lähde: PSU

V2.fi | Matti Lintula
< Alkuperäinen Driver ... Mitä ihmettä - Japan... >

Keskustelut (53 viestiä)

Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

07.08.2008 klo 22.31

Juu. Ja grafiikathan ovat siis Wiitä myyneet?
lainaa
jasqa

07.08.2008 klo 22.34

Less talk,more GAMES!
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

07.08.2008 klo 22.36

"Steinberg uskoo Sonyn voittavan selkeästi, mikäli he onnistuvat saamaan kaikki PS2-pelaajat vaihtamaan koneensa PlayStation 3:een ja DVD-elokuvat Blu-ray-elokuviin."

On se viisas mies. Ja hänen palkkansa oli..?
lainaa
Intrasigent

Rekisteröitynyt 15.07.2008

07.08.2008 klo 22.38

Siinäpä vasta ihme, jos Sonyn johtaja sanoisikin, että "graafisesti Xbox 360-pelit alkavat erottua edukseen ja tuntuu siltä, että jäämme alakynteen ja näytämme vanhanaikaisilta". Eli taas pelkkää puhetta ja vähän tekoja. Saisivat laitteen myynnit edes puoleen Wiin vastaavista.
lainaa
-A-

07.08.2008 klo 22.39

Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.08.2008 klo 22.46

Tuntuu että toimittajat itse kysyvät näitä kysymyksiä.. Typerää touhua kaikki.
lainaa
Harmi

07.08.2008 klo 22.49

Wii oli hetken hauska. Liian kasuaalikonsoli. Jos Xbox ei lähde bluray-kelkkaan mukaan, niin valitettavasti jää vanhanaikaiseksi tuokin nykyinen versio. PS3 on selkeästi tämän selkeimmin suunniteltu tulevaisuutta ajatellen.
lainaa
joku_vain

07.08.2008 klo 22.54

Mikähän hinku noilla Sonyn ja MS:n pelipuolen pomoilla on tehdä itsestään julkinen pelle. Joku kilpailu käynnissä kuka nolaa itsensä pahemmin? Palkinto on mikä? Wii?
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

07.08.2008 klo 22.58

joku_vain kirjoitti:
Mikähän hinku noilla Sonyn ja MS:n pelipuolen pomoilla on tehdä itsestään julkinen pelle. Joku kilpailu käynnissä kuka nolaa itsensä pahemmin? Palkinto on mikä?


Fanipoikien rajaton kunnioitus?
lainaa
jmk

07.08.2008 klo 23.08

Pelkkää puhetta. Multiplattereissa X0 on vienyt voiton varmaan kaikissa peleissä.
lainaa
KylläLähtee

07.08.2008 klo 23.27

xbotithaisee kirjoitti:
joku_vain kirjoitti:
Mikähän hinku noilla Sonyn ja MS:n pelipuolen pomoilla on tehdä itsestään julkinen pelle. Joku kilpailu käynnissä kuka nolaa itsensä pahemmin? Palkinto on mikä?


Fanipoikien rajaton kunnioitus?


Nimimerkkisi kertoo kyllä kaiken...
lainaa
Albi

07.08.2008 klo 23.32

Korjaus 'alkaa nyt tekemään' -> 'alkaa nyt tehdä'.
lainaa
Intrasigent

Rekisteröitynyt 15.07.2008

07.08.2008 klo 23.35

KylläLähtee kirjoitti:
xbotithaisee kirjoitti:

Fanipoikien rajaton kunnioitus?


Nimimerkkisi kertoo kyllä kaiken...


Älä ota sitä niin vakavasti. =)
lainaa
GraF

07.08.2008 klo 23.50

-A- kirjoitti:
Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D

Hohhoi, hienon näköinen grafiikka ei sulje pois hyvää pelattavuutta, juonta ja pelimekaaniikkaa. Usein tietyn aikakauden parhaat pelit ovat sisältäneet kaikki nuo ominaisuudet. Lisäksi graafinen loisto peleissä on myynyt aina niin konsoleita kuin PC-komponentteja. Myös elokuvabisneksessä ollaan menty koko ajan vain parempaan kuvan ja äänenlaatuun. Ei voida siis sanoa, että (audio)visuaalisella tykityksellä ei olisi mitään merkitystä.
lainaa
Tintento

08.08.2008 klo 00.03

Dingo kirjoitti:
Juu. Ja grafiikathan ovat siis Wiitä myyneet?

Wii myy vielä tällä hetkellä kuin häkä. Mutta se ei takuulla tule olemaan yhtä pitkäikäinen kuin muut tämän sukupolven konsolit, koska sen rauta oli vanhaa jo markkinoille tullessaan.

Pelin voisi jo viheltää poikki, jos MS ja Sonykin julkaisisivat kapulaohjaimensa massoille. Eihän tuota Wiitä mikään muu myykään kuin liikkeentunnistukseen liittyvä hype. Tarjolla on melkeinpä samat pelit ja pelisarjat kuin Gamecubella, jotka eivät tehneet siitäkään sen suurempaa menestystä.

Vai kumpi houkuttaisi enemmän? Susipaskat grafiikat liikkeentunnistuksen kera vai silmiä hivelevät grafiikat samojen liikkeentunnistus ominaisuuksien kera?
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

08.08.2008 klo 00.19

KylläLähtee kirjoitti:

Nimimerkkisi kertoo kyllä kaiken...


;)
lainaa
fantsu

08.08.2008 klo 00.56

-A- kirjoitti:
Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D


Suprarealistiset.
lainaa
Lenin

08.08.2008 klo 01.12

Sonylla on kymmenvuotissuunnitelma, Xboxilla ja Nintendolla viisivuotissuunnitelmat ;D
lainaa
Radikaali

Rekisteröitynyt 31.12.2007

08.08.2008 klo 01.22

Oma arvioni on että Wii pysyy kärjessä loppuun asti, kahden vuoden sisällä pleikkari ohittaa Xboxin joka jää lopullisesti viimeiseksi.

Wii saavuutta samanlaisen aseman kun PS2 mutta pienemässä mittakaavassa.

Tää on sitten täysin mun omaa spekulaatiotani!
lainaa
TotuusSattuuFloppeja

08.08.2008 klo 01.51

Radikaali kirjoitti:
Kahden vuoden sisällä pleikkari ohittaa Xboxin joka jää lopullisesti viimeiseksi.


Jolloin tuleekin uusi Xbox jonkinlaisella liikkeentunnistussysteemillä varustettuna ja voimme sanoa hyvästit Playstation-brändille. Eikä tarvita edes mitään ennustajan lahjoja nähdäkseen tämän tapahtuman. Vai veikkaako kukaan että PS3 ja Playstation-brändi jaksavat taistella n.4 vuotta vanhalla näytönohjaimella Xbox720 ja Wii 2.0 vastaan? Bye, Bye Playstation.
lainaa
LucasKane

08.08.2008 klo 01.59

Ei Steinberg palturia puhu. Tästä se lähtee! Nimittäin Heavy Rain pelin muodossa. Peliähän kehittää Sonylle sama firma joka teki Fahrenheitin (Indigo Prophecyn).

http://spilzonen.dk/images/dynamic/archive/126917.jpg


lainaa
LisaaKovaaSadetta

08.08.2008 klo 02.01

http://spilzonen.dk/images/dynamic/archive/126915.jpg
http://spilzonen.dk/images/dynamic/archive/126916.jpg
lainaa
-A-

08.08.2008 klo 02.14

GraF kirjoitti:
-A- kirjoitti:
Grafiikkako se nykyään myy? sama mitä tuubaa sisällöllisesti, kuhan on fotorealistiset grafiikat :D

Hohhoi, hienon näköinen grafiikka ei sulje pois hyvää pelattavuutta, juonta ja pelimekaaniikkaa. Usein tietyn aikakauden parhaat pelit ovat sisältäneet kaikki nuo ominaisuudet. Lisäksi graafinen loisto peleissä on myynyt aina niin konsoleita kuin PC-komponentteja. Myös elokuvabisneksessä ollaan menty koko ajan vain parempaan kuvan ja äänenlaatuun. Ei voida siis sanoa, että (audio)visuaalisella tykityksellä ei olisi mitään merkitystä.

Ei tietenkään sulje. Tuntuu vaan, että nykyään siihen panostetaan enemmän kuin mihinkään muuhun. Kuhan on karkkia joka paikassa, hällä väliä tunnelmalla, juonella ja uudelleenpelattavuudella.
Blu-ray on kyllä se valtti millä ps3 voi tulla vielä voittamaan kisan.
Onko se tarpeeksi suuri valtti? saa nähdä
lainaa
KaikenlaistaSakkia

08.08.2008 klo 02.15

TotuusSattuuFloppeja kirjoitti:
Jolloin tuleekin uusi Xbox jonkinlaisella liikkeentunnistussysteemillä varustettuna ja voimme sanoa hyvästit Playstation-brändille. Eikä tarvita edes mitään ennustajan lahjoja nähdäkseen tämän tapahtuman.

Omistatko kenties X360:n? Ihan täpinöissäsi siis toivot, että X360:n seuraaja tulisi jo parin vuoden sisään? Niin pääsisit sitten korvaamaan nykyisen vasta ostetun boxin uudella 500€ tai enemmän maksavalla laitteella? Kun ei se MS sitä sinulle ilmaiseksikaan tule antamaan tai vaihtamaan nykyiseen konsoliisi. Oletko kenties investoinut boxiisi myös lisälaitteita esim. Wlanin, kiintolevyn tai muita härpäkkeitä? Sinuna paremminkin toivoisin, ettei MS tuo ihan heti uutta konsolia markkinoille ja katkaise entiseltä laitteelta kokonaan tukea niin kuin kävi ekalle Xboxille. Mitäs sitten pelaisit boxillasi? Vanhoja läpikoluttuja pelejä ;)
lainaa
shaminy

Rekisteröitynyt 23.01.2008

08.08.2008 klo 02.22

Hauskaa tekstiä ottaen huomioon että PS3:n grafiikkapiiri on jo nyt auttamattomasti vanhentunut, eikä 2x256MB muistillakaan pitkälle pötkitä...
lainaa
pööpöileväapina

08.08.2008 klo 02.25

jmk kirjoitti:
Pelkkää puhetta. Multiplattereissa X0 on vienyt voiton varmaan kaikissa peleissä.


Ei kyllä enään oo vieny. Kyllä tuo asiaan puhuu. Koittakaa tekin nyt vaan niellä se.
lainaa
pööpöileväapina

08.08.2008 klo 02.34

shaminy kirjoitti:
Hausaa tekstiä ottaen huomioon että PS3:n grafiikkapiiri on jo nyt auttamattomasti vanhentunut, eikä 2x256MB muistillakaan pitkälle pötkitä...


Sit otetaan asioista vähän selvää eikä kirjotella tyhmiä. Ei ps3 ole pc-pohjainen niinkuin esim. xbox. tuo toinen muiti on vaivaset 3.2gHz nopeuksista.. että sillei.. ja cell pystyy pirtämään graffaa gpu:n kanssa.. ja molemmilla pääsy tuohon nopeeseen muistiin. Ps3 256mb 3.2 gHz + 256mb 667MHz vs Xbox 512mb 667MHz mietippä sitä sitten.
lainaa
MAX224Mt

08.08.2008 klo 03.19

Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.

lainaa
pööpöileväapina

08.08.2008 klo 05.01

MAX224Mt kirjoitti:
Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.


Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.
lainaa
shaminy

Rekisteröitynyt 23.01.2008

08.08.2008 klo 06.17

pööpöileväapina kirjoitti:
shaminy kirjoitti:
Hausaa tekstiä ottaen huomioon että PS3:n grafiikkapiiri on jo nyt auttamattomasti vanhentunut, eikä 2x256MB muistillakaan pitkälle pötkitä...


Sit otetaan asioista vähän selvää eikä kirjotella tyhmiä. Ei ps3 ole pc-pohjainen niinkuin esim. xbox. tuo toinen muiti on vaivaset 3.2gHz nopeuksista.. että sillei.. ja cell pystyy pirtämään graffaa gpu:n kanssa.. ja molemmilla pääsy tuohon nopeeseen muistiin. Ps3 256mb 3.2 gHz + 256mb 667MHz vs Xbox 512mb 667MHz mietippä sitä sitten.

Miksi vedit konsoliosdan tähänkin. Xboxi on vanhanaikainen myöskin. Tuleeko Ladastakin urheiluatuo, kun sitä aletaan verrata Mosseen...
Fakta on se, että jos tuohon 512MB pitää mahtua peli ja tekstuurit, niin peleissä ei koskaan tule olemaan hyvän näköisiä tekstuureja. PC puolella alkaa olemaan jo nyt 1GB tekstuurien tukea peleissä, ja parin vuoden päästä peleissä on jo parin Gigan tekstuurit.

BluRay koneena PS3:lla on varmasti käyttöä vuosiksi, mutta jo 3 vuoden päästä PS3 pelit näyttävä todella antiikkisilta.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.08.2008 klo 08.26

Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)

http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=®1=------&cons2=
lainaa
pertti

08.08.2008 klo 08.51

taitaa osittain toi kesän notkahdus ps3lla johtua siitä että siirtyvät myymään 80gb paketteja.

40gb ei enään edes valmisteta ja jonot on edelleen hirveät ainakin verkkokaupassa
lainaa
DaffyD

08.08.2008 klo 08.59

pööpöileväapina kirjoitti:
MAX224Mt kirjoitti:
Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.


Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.

Eikös se PS3:n käyttöjärjestelmä alun alkaen vienyt 64 mb siitä Cell:lle ja näytönohjaimelle varatusta 3.2 gHz muistista ja 32 mb siitä näytönohjaimelle varatusta 667MHz muistista, kun taas XO:lla koko käyttis varaa vain sen 32 mb 512 mb muistista?

Vaikka PS3:n xmb:n muistinkulutusta onkin uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä hillitty, niin ei se muisti ole vapautunut pelien käyttöön, vaan uusiin ominaisuuksiin, kuten in game xmb:n.
lainaa
HumbleJohn

Rekisteröitynyt 29.01.2008

08.08.2008 klo 11.26

jasqa kirjoitti:
Less talk,more GAMES!
Asia puhetta.
lainaa
Interested

08.08.2008 klo 12.26

DaffyD kirjoitti:

Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.

Eikös se PS3:n käyttöjärjestelmä alun alkaen vienyt 64 mb siitä Cell:lle ja näytönohjaimelle varatusta 3.2 gHz muistista ja 32 mb siitä näytönohjaimelle varatusta 667MHz muistista, kun taas XO:lla koko käyttis varaa vain sen 32 mb 512 mb muistista?

Vaikka PS3:n xmb:n muistinkulutusta onkin uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä hillitty, niin ei se muisti ole vapautunut pelien käyttöön, vaan uusiin ominaisuuksiin, kuten in game xmb:n. [/quote]
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko boxilla sitten jää sitä muistia esim. Xenonin käytettäväksi, kun Xenos ja I/O toiminnot + käyttöjärjestelmä rohmuaa samaa muistia?
lainaa
DaffyD

08.08.2008 klo 13.40

Interested kirjoitti:
DaffyD kirjoitti:

Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.

Eikös se PS3:n käyttöjärjestelmä alun alkaen vienyt 64 mb siitä Cell:lle ja näytönohjaimelle varatusta 3.2 gHz muistista ja 32 mb siitä näytönohjaimelle varatusta 667MHz muistista, kun taas XO:lla koko käyttis varaa vain sen 32 mb 512 mb muistista?

Vaikka PS3:n xmb:n muistinkulutusta onkin uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä hillitty, niin ei se muisti ole vapautunut pelien käyttöön, vaan uusiin ominaisuuksiin, kuten in game xmb:n.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko boxilla sitten jää sitä muistia esim. Xenonin käytettäväksi, kun Xenos ja I/O toiminnot + käyttöjärjestelmä rohmuaa samaa muistia?[/quote]
Siis XO:lla kaikki käyttöjärjestelmän toiminnot varaavat sen 32 mb prosessorin ja näytönohjaimen yhteisestä muistista. Jäljelle jäävä muisti on pelien käytössä.
lainaa
MegaT

08.08.2008 klo 13.55

shaminy kirjoitti:
.
Fakta on se, että jos tuohon 512MB pitää mahtua peli ja tekstuurit, niin peleissä ei koskaan tule olemaan hyvän näköisiä tekstuureja. PC puolella alkaa olemaan jo nyt 1GB tekstuurien tukea peleissä, ja parin vuoden päästä peleissä on jo parin Gigan tekstuurit.

Kyllä noihin ongelmiin löytyy aina kiertotiet. Kuten striimaus optiselta medialta tai kiintolevyltä. Hyvänä esimerkkinä tuleva Id tech 5 ja sen käyttämät megatekstuurit.

MegaTextures are streamed during gameplay which is how Carmack gets around the fact that you can't load a 128000x128000 texture into GPU memory. Just to put it into perspective, traditional high resolution textures are 1024x1024 or 2048x2048 pixels.

1024x1024 pixel texture takes up Just over 3MB (10^6 bytes) of space and a 2048x2048 pixel textures takes up 12MB of space. These numbers are tiny and insignificant in the long run because that means you can store hundreds of unique textures without even coming close to using up the full 9GB on a DVD. However, a 128000x128000 pixel MegaTexture takes up an unbelievable 49GB of space PER MegaTexture.

Ja kun miettii sitäkin, että PS2:lla käytössä oli vain 32Mt muistia ja silti sillä saatiin aikaiseksi sellaisiakin pelejä kuten God of War. Niinkin vanhalle raudalle uskomattoman hyvännäköinen peli, IMO.
lainaa
MAX224Mt

08.08.2008 klo 15.58

pööpöileväapina kirjoitti:
MAX224Mt kirjoitti:
Kun keskusmuistista 32 Mt on varattu xmb:n kättöön, cellin käytössä ei missään olosuhteissa voi olla 224 Mt enempää muistia. Siitäkin se joutuu tarpeen vaatiessa luovuttamaan osan grafiikkasuorittimen käyttöön.


Unohdit kokonaan sen toisen muistin.. eli käytettävissä on vielä se toinen 256mb. joko nopea tai se perus muisti. Riippuu kumpaa ollaan käytetty tuo 32 Mt. Kunhan vaan muistatte, että konsoli ei ole pc. konsoli boottaa suoraan vaan peliin ja vain peliä varten mikä on vielä räätälöity kyseiselle hardwarelle täysin.


En unohtanut. RSX voi ottaa keskusmuistista leijonanosan omaan käyttöönsä, mutta Cell _EI_ millään keinolla voi saada näyttömuistia käyttöönsä.
lainaa
tilipitappi

08.08.2008 klo 16.39

Saatte te kiistellä noista muisti ynnä muista laitteistoihin liittyvistä asioista vaikka maailman tappiin asti. Teot ja pelit ne on silti mitkä ratkaisee.
lainaa
Intrasigent

Rekisteröitynyt 15.07.2008

08.08.2008 klo 16.59

Neoncat kirjoitti:
Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)

http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=®1=------&cons2=PS3®2=All&cons3=X360®3=All&start=39628&end=39663


Tämän saman toitottanut jo ties kuinka monelle. Xbox 360:n myynnin nousu johtuu boxin tuntuvasta hinnanalennuksesta jenkeissä. PS3 on myynyt boxia enemmän viime marraskuusta lähtien ja plegen myyntien uskoisi taas kuun lopulla kääntyvän nousuun, kun Euroopassa julkaistaan 80GB:n malli 40GB:n mallin hintaan. ;)

Tää keskustelu on muuten mennyt hienoon suuntaan. "MegaTextures are streamed during gameplay..." =)
lainaa
Crike

Rekisteröitynyt 18.07.2007

08.08.2008 klo 17.55

Tuntuu aina vaan yhä enemmän siltä, että nykyään peleissä panostetaan pelkästään grafiikkaan. Tämä onkin se syy miksi nykyään itselläni tuo pelaaminen on vähentynyt todella paljon. Tietenkin muutaman hittiräiskintäpelin ostan joka vuosi pc:lle. Pelin sisältö on kuitenkin se tärkein, eikä grafiikka.
PS3 on muutenkin minulle aivan liian kallis, eikä laitteelle ole hintaansa nähden hirveän montaa hyvää peliä.
lainaa
80GBapproaches

08.08.2008 klo 19.07

Neoncat kirjoitti:
Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)

Kuten jo Intrasigent mainitsikin, boxin tämän hetken myyntien nousu USA:ssa johtuu siis boxin 20GB version poisto/polkumyynnistä. Kyseinen mallihan tullaan korvaamaan 60GB mallilla, joten entiset pitää saada pois jaloista pyörimästä halvemmalla. Ja PS3:n suhteen on ainakin USA:ssa ja Euroopassa saatavuusongelmia, koska 40GB mallia ei enää tuoteta ja se tullaan korvaamaan 80GB mallilla kohtapuolin.

On se kyllä kumma kun boxipojut ovat olleet hissun kissun näiden myyntilukujen postauksen suhteen viime marraskuusta tähän saakka. Nyt sitten muutaman viikon ilo ennen kuin PS3:n 80GB malli saapuu ja jättää taas boxin jälkeensä. No iloitkaa niin kauan kuin sitä kestää. Ilo se on pienikin ilo :D
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.08.2008 klo 21.52

80GBapproaches kirjoitti:
Neoncat kirjoitti:
Jep, jep, myynneissäkin ero vain kasvaa, mutta meneeköhän tuo hiukan eri suuntaan kuin mitä haluttaisiin? :)

Kuten jo Intrasigent mainitsikin, boxin tämän hetken myyntien nousu USA:ssa johtuu siis boxin 20GB version poisto/polkumyynnistä. Kyseinen mallihan tullaan korvaamaan 60GB mallilla, joten entiset pitää saada pois jaloista pyörimästä halvemmalla. Ja PS3:n suhteen on ainakin USA:ssa ja Euroopassa saatavuusongelmia, koska 40GB mallia ei enää tuoteta ja se tullaan korvaamaan 80GB mallilla kohtapuolin.

Tuo hinnanalennus saattaa kohta vaikuttaa kaikkiin bokseihin ja siis jäädä pysyväksi.

http://www.gamedaily.com/articles/news/rumor-more-xbox-36

Lainaus:

On se kyllä kumma kun boxipojut ovat olleet hissun kissun näiden myyntilukujen postauksen suhteen viime marraskuusta tähän saakka.

Joops, en ole boxipoju enkä ole myöskään ollut hissun kissun noiden myyntilukujen suhteen. :)
lainaa
floppi3

08.08.2008 klo 22.45

Sonyn heikkoa kolmossijaan oikeuttavaa ps3-myyntiä ei tosiaankaan voi pitää minään voittokulkuna, eikä pääkonttorilla varmasti poksautella shampanjapulloja ja taputella selkiä, kun edes XBox360:n etumatkaa ei ole vieläkään onnistuttu kaventamaan, saatika kuromaan umpeen.

Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.08.2008 klo 13.07

floppi3 kirjoitti:
Sonyn heikkoa kolmossijaan oikeuttavaa ps3-myyntiä ei tosiaankaan voi pitää minään voittokulkuna, eikä pääkonttorilla varmasti poksautella shampanjapulloja ja taputella selkiä, kun edes XBox360:n etumatkaa ei ole vieläkään onnistuttu kaventamaan, saatika kuromaan umpeen.

Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.

Oikeasti ero ei ole edes kaventunut vaan päinvastoin,

VGChartz Hardware data for the period 11th Nov 2006 to 02nd Aug 2008:
PS3 14,606,905
X360 14,963,768
lainaa
StupidXbots

09.08.2008 klo 14.22

Neoncat kirjoitti:

Oikeasti ero ei ole edes kaventunut vaan päinvastoin,

VGChartz Hardware data for the period 11th Nov 2006 to 02nd Aug 2008:
PS3 14,606,905
X360 14,963,768

Tekemäsi vertaus ei ole kelvollinen. Et voi vain leikata pois X360:n hitainta ajanjaksoa ja jättää PS3:n hitaimman ajanjakson silti vertaukseen mukaan.

Verrataanpa molempien konsolien 18 ensimmäistä kuukautta.

VGChartz Hardware data for the period 26th Nov 2005 to 26th May 2007:
Console X360 Total 9,948,126

VGChartz Hardware data for the period 04th Nov 2006 to 03rd May 2008:
Console PS3 Total 12,393,814


Tai vaihtoehtoisesti viimevuoden lopulta tähän saakka.

VGChartz Hardware data for the period 03rd Nov 2007 to 02nd Aug 2008:
Console X360 Total 7,517,683

VGChartz Hardware data for the period 03rd Nov 2007 to 02nd Aug 2008:
Console PS3 Total 9,130,710
lainaa
Floppi360

09.08.2008 klo 14.39

floppi3 kirjoitti:
Sonyn heikkoa kolmossijaan oikeuttavaa ps3-myyntiä ei tosiaankaan voi pitää minään voittokulkuna, eikä pääkonttorilla varmasti poksautella shampanjapulloja ja taputella selkiä, kun edes XBox360:n etumatkaa ei ole vieläkään onnistuttu kaventamaan, saatika kuromaan umpeen.

Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.

PS3 on ottanut boxia myynneissä kiinni jo yli 1.5 miljoonaa kappaletta viime vuodesta tähän saakka. Sanoisin että eipä ole Microsoftillakaan mitään syytä poksautella shampajapulloja, kun kilpailevan firman yli puolet kalliimpi (399-699€), puolet vähemmän pelejä (niin kokonaismäärässä kuin hittipeleissä) omaava kone on hitaasti mutta vuorenvarmasti menossa heidän värkistään edelle. Kyllä siellä on varmasti Microsoftin pojat tuskissaan, kun näyttää siltä että vaikka mitä tekisi niin viimeiseksi ovat jäämässä. Blu-Ray jo jyräsi HD-DVD:n ja sama on käymässä myös varsinaisessa konsolisodassa. Sekös vasta vituttaa mäsää ja mäsän hardcore fanipoikia, kjeh kjeh.
lainaa
JackTretton

09.08.2008 klo 15.10

Resistance is futile!!! :)
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.08.2008 klo 15.42

StupidXbots kirjoitti:
Neoncat kirjoitti:

Oikeasti ero ei ole edes kaventunut vaan päinvastoin,

VGChartz Hardware data for the period 11th Nov 2006 to 02nd Aug 2008:
PS3 14,606,905
X360 14,963,768

Tekemäsi vertaus ei ole kelvollinen. Et voi vain leikata pois X360:n hitainta ajanjaksoa ja jättää PS3:n hitaimman ajanjakson silti vertaukseen mukaan.

Verrataanpa molempien konsolien 18 ensimmäistä kuukautta.

Örr, miksi? Mikä teitä oikein vaivaa? Miksi en voisi leikata pois sitä kun kyse oli tästä?

Lainaus:

Xbox360:n etumatka on edelleen se sama n. 6 miljoonaa mitä se oli syksyllä 2006, kun Sony vihdoin sai toosansa myyntiin.


Huoh taas... -.-
lainaa
MaxPayne

09.08.2008 klo 16.13

Ainut mikä ratkaisee on se, että ero kokonaismyynneissä on kaventunut ja se tulee myös kaventumaan jatkossa lisää uuden 80GB PS3:n myötä, joka antaa enemmän vastinetta rahoille kuin 40GB PS3 tai 60GB XO.

Faktat tiskiin:

2. marraskuuta 2007 (halvemman PS3 40GB julkaisu)

X30: 12,835,497
PS3: 5,635,461
---------------
ERO: 7,200,036


2. elokuuta 2008

X30: 20,155,806
PS3: 14,606,905
---------------
ERO: 5,548,901


ERO MARRASKUUSSA 2007: 7,200,036
ERO ELOKUUSSA 2008: 5,548,901
-----------
ERO KAVENTUNUT: 1,651,135 KONETTA

Tuolta voi jokainen myös itse laskea saman, jos ei usko näitä lukuja.
http://vgchartz.com/
lainaa
MaxPayne

09.08.2008 klo 16.16

^
Tuli typotettua X360 vahingossa. Tästä pahoittelut :)
lainaa
sonysucks

09.08.2008 klo 21.19

PS3:n julkaisun aikaan Xbox360:lla oli n. 6 miljoonan etumatka, eikä se etumatka ole siitä kaventunut, vaikka vihaiset (lue: vittuuntuneet ja katkerat) pleikkaripojat pyörittäisivät numeroitaan miten vain. Kjeh kjeh!

Ei voi kuin hämmästellä kuinka nolosti Sony on yhden konsolisukupolven aikana pudonnut käytännön monopoliasemastaan kaukaiseksi kolmoseksi.
lainaa
HeIsAPatheticXbot

09.08.2008 klo 22.39

sonysucks kirjoitti:
PS3:n julkaisun aikaan Xbox360:lla oli n. 6 miljoonan etumatka, eikä se etumatka ole siitä kaventunut, vaikka vihaiset (lue: vittuuntuneet ja katkerat) pleikkaripojat pyörittäisivät numeroitaan miten vain. Kjeh kjeh!

Ei voi kuin hämmästellä kuinka nolosti Sony on yhden konsolisukupolven aikana pudonnut käytännön monopoliasemastaan kaukaiseksi kolmoseksi.

http://communitiesonline.homestead.com/files/troll_2.jpg
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova