Puolet MGS4:n kehitysajasta meni PS3-opiskeluun
BBC:lle antamassaan haastattelussa Metal Gear Solid 4:n pääkehittäjä Hideo Kojima kertoo tiiminsä saaneen Sonylta PlayStation 3 -konsolin prototyyppejä käyttöönsä kauan ennen laitteen virallista julkaisua. Sonylle Metal Gear Solid -pelin kehitys oli riittävän tärkeä, jotta erityissopimukseen kannatti satsata.
Kojima kertookin MGS4:n tuotannon lähteneen käyntiin heti kun sarjan kolmas osa valmistui. Ensimmäiset kaksi vuotta meni miehen mukaan laitteeseen tutustumiseen sekä yrityksen ja erehdyksen kautta oppimiseen. "Jälkimmäisenä kahtena vuonna tiesimme mihin PS3 pystyy, tunsimme laitteen ominaisuudet ja osasimme hyödyntää niitä. PS3 on hirviö koneeksi. Siksi meillä kesti niin kauan saada Metal Gear Solid 4 valmiiksi", kertoo Kojima pelin nelivuotisesta tuotantoprosessista.
Lähde: Videogamer
Keskustelut (10 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.07.2008 klo 15.02
23.07.2008 klo 15.03
Hyvä sanavalinta: siinä on hirviömäisen paljon voimaa tai: se on hirviömäisen vaikea ohjelmoida. Ilmeisesti molemmat pitävät paikkaansa.
23.07.2008 klo 15.04
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
23.07.2008 klo 15.05
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
23.07.2008 klo 15.06
Ratchet & Clank, Uncharted, Resistance, MotorStorm, Heavenly Sword, Warhawk...
Nämä ovat kaikki first partyja, joten protolaitteet ovat varmasti olleet ajossa jo ennen Kojimaakin.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
23.07.2008 klo 15.17
Rekisteröitynyt 07.06.2008
23.07.2008 klo 15.44
"Hirviö koneeksi"
Hyvä sanavalinta: siinä on hirviömäisen paljon voimaa tai: se on hirviömäisen vaikea ohjelmoida. Ilmeisesti molemmat pitävät paikkaansa.
Sama juttu tuli mieleen...
Rekisteröitynyt 02.06.2007
23.07.2008 klo 16.24
23.07.2008 klo 17.27
Rekisteröitynyt 03.09.2007
23.07.2008 klo 17.54
Musta vähän tuntuu, että nyt kun ollaan takuttu tää kerran läpi, niin seuraavat pelit meneekin puolella tuosta opiskeluajasta.. Ainakin saman tallin ei tartte enään tuskailla opiskelun kanssa.
Muistaakseni jossain oli jotain kommenttia, että MGS4:n pelimoottoria olisi aikomus käyttää myös muissa projekteissa kehityskustannusten takia. Ei mikään ihmekään, sillä kyseinen pelimoottorihan on luokkaa loistava.
samaa mieltä. Kyllä se nyt alkaa siitä menemään kun on saatu pelimoottoreita tehtyä ps3:lle valmiiksi. Toivottavasti seuraavat metalgear 5... tai minkä nimisiä seuraavat 2 mahtaa ollakkaan (jos huomasitte pelissä sen kohdan kun näytettiin kaikki nuo pelien kannet ja alhaalla luki 2 harmaata kantta jossa luki under construction tai jotai siihen viittaavaan). eli 2 ainkin jo suunnitteella.
Jatkoa on kyllä muistaakseni jo luvattu lähes varmasti, joskaan mitään ei ole vielä julkistettu/vahvistettu. En kuitenkaan menisi välttämättä sanomaan, että kaksi osaa olisi tulossa. No, PSP-MG ja PS3-MG olisi kyllä varsin todennäköistä.
Kirjoita kommentti