Tuorein sisältö

Microsoft melko varma indie-pelien halpuudesta

16.06.2008 klo 21.01 | Luettu: 3921 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Microsoftilta vuotanut tutkimustieto paljastaa tulevan Community Games on LIVE -pelipalvelun hintatietoja. Palvelussa tullaan jakelemaan yhtiön XNA-pelintekotyökaluilla toteutettuja indie-tuotoksia. Pelien ostaminen tulee toimimaan samoin kuin muunkin sisällön hankinta Xbox Livestä. Tuotteiden hinnan epäillään tulosten mukaan asettuvan hieman XBLA-pelien hintatason alapuolelle.

Ottaen huomioon, että Xbox Live Arcade -pelit ovat usein vakiintuneiden pelistudioiden valmistamia ja sijoittajarahalla tuettuja projekteja on hieman kummallista, että autotallikoodaajien tekemistä XNA-peleistä pyydettäisiin lähes vastaavaa hintaa. Tietenkään iso budjetti ei aina korreloi suoraan pelin laatuun, joten XNA-markkinoilta saattaa jatkossa löytyä mielikuvituksellisia haastajia isomman rahan Arcade-pelien kilpailijoiksi.

Microsoft on ilmoittanut myös pyrkimyksistään parantamaan XBLA-pelien laatua ja samalla nostamaan kyseisten pelien hintaa. XNA-pelien hinnat saattavat hyvinkin tulla olemaan siis XBLA-pelien tämänhetkisellä 400-800 MS-pisteen tasolla.

Lähde: Kotaku

V2.fi | Matti Lintula
< Team Ninja hajoamise... Sisusta peliluolasi ... >

Keskustelut (3 viestiä)

Wasd

Rekisteröitynyt 12.12.2007

16.06.2008 klo 23.44

Taas pitää sanoa että miksi maksaa samasta laadusta jota pikkukehittäjät ovat vuosia PC:lle ilmaiseksi suoltaneet. Mutta sanotaan vaikka että joku oikeasti hyvä peli tuolta tulisikin voisi siitä sen 800 pistettä maksaa.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

17.06.2008 klo 15.28

Pakko kysyä, että miten niin mukamas ison rahan pelit ovat "arvokkaampia" kuin vähän pienemmän rahan, niinkuin uutisesta sai kuvan.
lainaa
frfr

17.06.2008 klo 17.29

Juurihan vastasit omaan kysymykseesi omassa kysymyksessäsi? Taito sekin...
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova