Haastattelussa World of Warcraftin tekijät: Earthen-rotu saapui peliin
Activision Blizzard lähetti V2.fi:lle haastattelun, jossa osallisina olivat World of Warcraft: The War Withinin pelisuunnittelia Owen Landgren, elokuvallisesta kerronnasta vastaava Terran Gregory ja suunnittelupäällikkö Maria Hamilton. Haastattelu koski pelin uutta rotua, eartheneita, jotka ovat olleet eristäytyneenä Khaz Algariin pitkään ja kehittäneet oman kulttuurinsa ja tapansa. Nyt earthenit ovat vapaana ja nähtäväksi jää, miten he sulautuvat Alliancen ja Horden joukkoihin.
Alla suomennettuna haastattelun parhaita paloja.
Hamilton: The War Withinissa eartheneihin törmää kahdella eri alueella, jotka ovat yhteydessä toisiinsa: Dornin saarella ja Ringing Deepsin syvyyksissä maan alla. Molemmat ovat osa Khaz Algaria. Dornin saarella on huikeita rantamaisemia, ruohoalueita ja vuoria sekä earthenien suurin kaupunki Dorgonal, jonka keskellä oleva Coreway on todiste rodun nerokkuudesta. Corewayn kautta pääsee Ringing Deepsiin, joka on täynnä luolastoja ja raskasta koneistoa. Se alue kuuluu Machine Speakereille, jotka ovat omistautuneet teollisuudelle ja käsityötaidoille.
Landgren: Kun suunnittelimme eartheneita, halusimme heidän kykyjensä heijastelevan sitä, että he ovat elävää kiveä. He ovat tavallaan taianomaisia olentoja, joita liikuttaa Azerothin ydin. Siitä pohjakonseptista syntyi monia hauskoja desig-nhaasteita. Mitä he tekevät ruoalla? Eivät kivet syö hampurilaisia! Tällaisten kysymysten esittäminen auttoi meidät luomaan hauskoja ja innostavia kykyjä sekä kertomaan tarinaa siitä, keitä earthenit ovat. Toivomme, että työmme herättää pelaajien mielikuvituksen.
Gregory: Earthenit ovat hyvin sisukkaita. He ovat uskollisesti täyttäneet tehtäväänsä tuhansien vuosien ajan. Rodun heikkous on se, että earthenit ovat alkaneet jakautua - heillä on sisäisiä konflikteja: osa haluaa jatkaa kuten ennen, osa haluaa muutosta.
Gregory: Kun peliin lisätään uusi pelattava rotu, pitää aina miettiä, tuntuuko se enemmän Hordelta vai Alliancelta. Earthenit luotiin kauan ennen kuin Azerothissa vaeltavat olennot, joten he eivät ajattele samalla tavalla, eikä heillä ole samoja ennakkoluuloja kuin maailman kuolevaisilla. Ajatuksena oli, että heidän tehtävänään on löytää itsenäisyytensä ja liittyä sitten jomman kumman puolelle - se on heidän päätöksensä, jota ei tehty heidän puolestaan.
Hamilton: Uuden saagan alku on aina hyvä paikka uusille aluille. Monet pelaajat valmistautuvat uuteen laajennukseen järjestämällä hahmonsa valmiiksi seikkailuun. Toiset saattavat luoda aivan uusia hahmoja voidakseen kokea jotain uutta. Eartheneiden kanssa on mahdollista tehdä molemmat - ne eivät ole vain uusi rotu, vaan syvällä tämän saagan kuiduissa. Heidän uniikki näkökulmansa ja historiansa tuo mukanaan tuoreen tavan kokea tarina.
Gregory: Heidän persoonallisuutensa ja jatkuva matkansa itsensä löytämiseen. Heidän pitää selvittää, mitä tarkoittaa olla itsenäinen ja luoda oma polkunsa, silti kunnioittaen juuriaan. Siitä syntyy kiehtova tarina, jonka kaltaista pelissä ei ole ennen ollut.
Landgren: Se yksityiskohtiin huomioon kiinnittäminen, mitä eartheneita suunniteltaessa on tehty: jokainen yksityiskohta kertoo tarinaa. On hienoa nähdä heidän kulkevan läpi pelin vaikuttamassa sen maailmaan.
Hamilton: Minuakin aina hämmästyttää se yksityiskohtien määrä, jonka kehitystiimi laittaa peliin. En voinut olla nauramatta, kun näin earthenien sängyt ensimmäistä kertaa - ne näyttävät grilleiltä, joissa earthenit lepäävät kuumien hiilien päällä. Earthenien maailma tuntuu elävältä ja siltä, että sillä on historiaa.
Alla suomennettuna haastattelun parhaita paloja.
Mitä voit kertoa maasta, jossa earthenit oleilevat - mikä siitä tekee erityisen?
Hamilton: The War Withinissa eartheneihin törmää kahdella eri alueella, jotka ovat yhteydessä toisiinsa: Dornin saarella ja Ringing Deepsin syvyyksissä maan alla. Molemmat ovat osa Khaz Algaria. Dornin saarella on huikeita rantamaisemia, ruohoalueita ja vuoria sekä earthenien suurin kaupunki Dorgonal, jonka keskellä oleva Coreway on todiste rodun nerokkuudesta. Corewayn kautta pääsee Ringing Deepsiin, joka on täynnä luolastoja ja raskasta koneistoa. Se alue kuuluu Machine Speakereille, jotka ovat omistautuneet teollisuudelle ja käsityötaidoille.
Mitkä ovat earthenien vahvuudet ja heikkoudet?
Landgren: Kun suunnittelimme eartheneita, halusimme heidän kykyjensä heijastelevan sitä, että he ovat elävää kiveä. He ovat tavallaan taianomaisia olentoja, joita liikuttaa Azerothin ydin. Siitä pohjakonseptista syntyi monia hauskoja desig-nhaasteita. Mitä he tekevät ruoalla? Eivät kivet syö hampurilaisia! Tällaisten kysymysten esittäminen auttoi meidät luomaan hauskoja ja innostavia kykyjä sekä kertomaan tarinaa siitä, keitä earthenit ovat. Toivomme, että työmme herättää pelaajien mielikuvituksen.
Gregory: Earthenit ovat hyvin sisukkaita. He ovat uskollisesti täyttäneet tehtäväänsä tuhansien vuosien ajan. Rodun heikkous on se, että earthenit ovat alkaneet jakautua - heillä on sisäisiä konflikteja: osa haluaa jatkaa kuten ennen, osa haluaa muutosta.
Miksi päätitte tehdä eartheneista neutraalin rodun?
Gregory: Kun peliin lisätään uusi pelattava rotu, pitää aina miettiä, tuntuuko se enemmän Hordelta vai Alliancelta. Earthenit luotiin kauan ennen kuin Azerothissa vaeltavat olennot, joten he eivät ajattele samalla tavalla, eikä heillä ole samoja ennakkoluuloja kuin maailman kuolevaisilla. Ajatuksena oli, että heidän tehtävänään on löytää itsenäisyytensä ja liittyä sitten jomman kumman puolelle - se on heidän päätöksensä, jota ei tehty heidän puolestaan.
Miksi nyt oli oikea aika tuoda earthenit mukaan pelattavana rotuna?
Hamilton: Uuden saagan alku on aina hyvä paikka uusille aluille. Monet pelaajat valmistautuvat uuteen laajennukseen järjestämällä hahmonsa valmiiksi seikkailuun. Toiset saattavat luoda aivan uusia hahmoja voidakseen kokea jotain uutta. Eartheneiden kanssa on mahdollista tehdä molemmat - ne eivät ole vain uusi rotu, vaan syvällä tämän saagan kuiduissa. Heidän uniikki näkökulmansa ja historiansa tuo mukanaan tuoreen tavan kokea tarina.
Mikä on teidän lempiasianne eartheneissa?
Gregory: Heidän persoonallisuutensa ja jatkuva matkansa itsensä löytämiseen. Heidän pitää selvittää, mitä tarkoittaa olla itsenäinen ja luoda oma polkunsa, silti kunnioittaen juuriaan. Siitä syntyy kiehtova tarina, jonka kaltaista pelissä ei ole ennen ollut.
Landgren: Se yksityiskohtiin huomioon kiinnittäminen, mitä eartheneita suunniteltaessa on tehty: jokainen yksityiskohta kertoo tarinaa. On hienoa nähdä heidän kulkevan läpi pelin vaikuttamassa sen maailmaan.
Hamilton: Minuakin aina hämmästyttää se yksityiskohtien määrä, jonka kehitystiimi laittaa peliin. En voinut olla nauramatta, kun näin earthenien sängyt ensimmäistä kertaa - ne näyttävät grilleiltä, joissa earthenit lepäävät kuumien hiilien päällä. Earthenien maailma tuntuu elävältä ja siltä, että sillä on historiaa.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti