Bethesdan mukaan Starfieldin yli tuhat planeettaa sisältävät proseduraalisesta generoinnista huolimatta ennätysmäärän käsintehtyä sisältöä
Bethesda esitteli viime viikon sunnuntaina tulevaa Starfield-peliä yli 40 minuutin edestä mutta pelistudion johtaja ja pelin ohjaaja Todd Howard laajensi vielä erinäisiä yksityiskohtia IGN-sivustolle antamassaan haastattelussa.
Pelinkehittäjä on luvannut, että tulevassa scifiroolipelissä tulee olemaan yli 1000 planeetta joille pelaajat voivat oikeasti matkustaa mutta kyseiset planeetat on luotu proseduraalisesti generoimalla, joka herätti joissain pelaajissa pelkoa, että planeetat tulisivat olemaan tämän vuoksi hyvin geneerisiä ja tylsiä.
Tästä ei Howardin mukaan kuitenkaan ole pelkoa, sillä ohjaajan mukaan proseduraalinen luonti keskittyy erityisesti planeettojen maisemien luomiseen ja Starfield pitää sisällään enemmän käsintehtyä sisältöä ja erityisesti paikkoja kun mikään Bethesdan aiempi peli.
Peli tulee jälleen kerran rikkomaan myös Bethesdan ennätyksen dialogin suhteen, sillä sitä tulee tällä kertaa olemaan enemmän kuin Skyrimissä ja Fallout 4:ssä yhteensä.
Massiivinen määrä avoimen pelimaailman sisältöä on usein myös ilmennyt Bethesdan kehittämissä peleissä massiivisena määränä bugeja mutta Microsoftin Matt Bootyn mukaan Starfield tulee olemaan julkaisussa vähiten bugeja sisältävä Bethesda-peli sillä jättifirma on ilmeisesti pistänyt käytännössä kaikki pelitestaajansa metsästämään pelistä bugeja.
Se kuinka hyvin tämä on onnistunut selviää syyskuun 6. päivä kun Starfield julkaistaan Xbox Series X|S- ja PC-alustoille.
Lähde: PC Gamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti