Tuorein sisältö

Bethesda-pomon mukaan Starfield tarjoaa syvällisempiä ihmissuhteita kuin pelistudion aiemmat pelit

04.12.2022 klo 11.00 | Luettu: 1215 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Pelinkehittäjä Bethesdan johtaja Todd Howard on pitkässä podcast-haastattelussa kertonut hieman lisää yksityiskohtia odotetusta Starfield-scifiroolipelistä ja lupaa muun muassa pelin tarjoavan syvällisempiä hahmosuhteina, kuin mikään aiempi pelistudion peli.

Aiemmat pelistudion pelit ovat syvällisten hahmosuhteiden sijaan keskittyneet enemmän avoimen pelimaailman esittelyyn mutta Howardin mukaan Starfield tulee erityisesti neljän hahmon kohdalla antamaan pelaajille mahdollisuuden monimutkaisempiin ihmissuhteisiin ja romanssin mahdollisuuksiin.

Howardin mukaan hahmot tulevat suhtautumaan pelaajaan ja tämän toimiin huomattavasti moniulotteisemmalla tasolla, kuin yksinkertaisesti binäärisesti joko pitämällä tai olemalla pitämättä tästä. Sen sijaan hahmot voivat olla pitämättä pelaajat yksittäisistä valinnoista tai olla vihaisia tämän teoista mutta olla yhä parisuhteessa pelaajan kanssa.

Romantiikan ulkopuolelta Howard mainitsee pelinkehittäjän poistaneen pelistä avaruusalusten polttoainevaatimukset, sillä Bethesda huomasi kehitysvaiheessa pelimekaniikan vievän hauskuuden pelaamisesta. Alkuperäisen suunnitelman mukaan pelaajat olisivat polttoaineen loppuessa joutuneet laittamaan hätäkutsun päälle ja odottamaan jännityksellä kuka saapuisi apuun mutta käytännössä pelistudio huomasi, että tämän sijaan testipelaajat välttivät tätä ja mieluummin menivät lähiplaneetoille pitkäveteisesti kaivamaan polttoainetta.

Howard myös haastattelussa puhuu Starfieldin tulevasta Xbox-konsoliyksinoikeudesta ja kertoo muun muassa, että Xboxiin keskittyminen auttaa pelistudiota keskittymään tuotantoon paremmin. Pelistudio on Howardin mukaan aina ollut konsoliversioiden kehityksessä Xbox-vetoinen, sillä esimerkiksi pelistudion ensimmäinen konsoleille julkaistu Elder Scrolls -peli oli Morrowind alkuperäiselle Xboxille.

Bethesda on myös hyötynyt Starfieldin kehityksessä Microsoftin osana olemisesta, sillä Howardin mukaan Xboxin johtavat insinöörit ovat auttaneet pelin kehittämisessä. Tämä kuitenkin luo myös pelistudiolle paineita, sillä Starfieldin on tarkoitus olla yksi konsolia myyvistä peleistä.

Koko lähes kolmituntisessa podcastissa on myös lisää muuta tietoa Starfieldistä, liittyen esimerkiksi avaruusasuihin ja pelin tasojärjestelmiin ja se onkin kuuntelemisen arvoinen, jos haluaa tietää lisää ensi vuonna PC- ja Xbox-konsoleille ilmestyvästä pelistä.



Lähde: Rock Paper Shotgun

V2.fi | Mikko Seppänen
< Genshin Impactin pel... Halo-pelisarjan moni... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova