Yhdistyneen kuningaskunnan kilpailu- ja markkinaviranomainen tutkii Microsoftin ja Activision Blizzardin kauppoja keräämällä tietoa suoraan pelaajilta
Yhdistyneen kuningaskunnan kilpailu- ja markkinaviranomainen CMA on ilmoittanut aloittavansa tutkimuksen, jossa se tutkii Microsoftin ja Activision Blizzardin välistä kauppaa. CMA:n sivuilla julkaistun tutkimustiedotteen mukaan kyseessä on pidempi tutkimus, joka sisältää useampia prosesseja. Lopuksi CMA julkaisee raportin tuloksista.
CMA kertoo, että tutkimuksessa tutkitaan sitä, voiko yrityskauppa aiheuttaa Yhdistyneen kuningaskunnan alueella kalliimpia hintoja, vähemmän valinnanvaraa tai huonolaatuisempia tuotteita. Lisäksi tutkimuksessa tutkitaan yksinoikeuksien vaikutusta ja pilvipelaamista.
CMA on ilmoittanut, että tutkimuksen 2-osioon voivat osallistua tavalliset pelaajat, jotka voivat toimittaa oman näkemyksensä aiheesta yhtiölle CMA:n ohjeiden mukaisesti.
Lisätietoja tutkimuksen etenemisestä voit lukea CMA:n sivuilta.
Lähde: Gamesindustry.biz
Keskustelut (2 viestiä)
Kirjoita kommentti