2K Games ilmoitti joutuneensa tietomurron kohteeksi - hakkerit pääsivät käsiksi järjestelmään, jonka kautta lähetettiin haitallisia sähköposteja
2K Games ilmoitti joutuneensa tietomurron kohteeksi. Tietomurto tapahtui 20. syyskuuta, jonka jälkeen yhtiö tiedotti asiasta ainakin sosiaalisen median kanavien kautta. Hakkerit pääsivät käsiksi 2K Gamesin tukijärjestelmään, jonka kautta yhtiö lähettää asiakkaille esimerkiksi tukipyyntöihin liittyviä sähköposteja. Nyt hakkerit olivat lähettäneet osalle asiakkaista sähköposteja, jotka olivat sisältäneet haitallisia linkkejä.
2K Games pyytääkin, etteivät sähköposteja saaneet käyttäjät avaisi linkkejä. Jos käyttäjä on erehtynyt avaamaan haitallisen linkin, pyydetään käyttäjää seuraamaan 2K:n antamia ohjeita. Käyttäjää pyydetään muun muassa vaihtamaan kaikki salasanat, jotka on varastoitu käytössä olevaan selaimeen. Lisäksi olisi hyvä ottaa käyttöön kaksivaiheinen tunnistautuminen, sekä ladata virusohjelma, joka tunnistaa haitallisen liikenteen. Pelaajia pyydetään myös tarkistamaan oman sähköpostin asetukset, jotta niitä ei ole päästy muuttamaan.
Yhtiö muistuttaa, ettei se koskaan kysy käyttäjiensä salasanoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. 2K Games pyytää anteeksi tapahtunutta tietomurtoa.
Hey folks, please read an important message from our Customer Support team. Thank you. pic.twitter.com/yKI18eL7mY
— 2K Support (@2KSupport) September 20, 2022
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti