Payday-pelien entisten tekijöiden seuraava projekti tulee olemaan ryöstelyyn keskittyvä yhteistyöräiskintä
Payday-pelien parissa työskennelleistä veteraaneista koostuva pelinkehittäjä 10 Chambers on vahvistanut seuraavaksi työstävänsä uutta teknotrilleri-tyylistä ryöstelyyn keskittyvää yhteistyöräiskintää.
Asiasta kertoi Gamescom-tapahtumassa pelistudion toimitus- ja luovajohtaja Ulf Andersson, joka paljasti NME-sivustolle antamassaan haastattelussa halunneensa vielä tehdä yhden ryöstelyräiskinnän lähdettyään Payday- ja Payday 2 -peleistä vastanneelta Overkill Softwarelta.
Andersson kertoo tunteneensa, että uusi projekti on peli joka hänen yksinkertaisesti täytyy tehdä. Pelistudion pomon mukaan tuleva toistaiseksi vielä nimeämätön peli ottaa inspiraatio teknotrillerien ohella cyberpunk-genrestä eikä tule olemaan pelkkää räiskintää.
Pelisarjan luojan mukaan Payday-peleillä oli massiivinen ongelma siinä, että pelien toiminta kasvoi intensiteetiltään vain ylöspäin eikä koskaan antanut pelaajille tilaa hengähtää. Anderssonin mukaan jatkossa pelinkehittäjä 10 Chambers haluaa erityisesti painottaa pelaajien toimivuutta ja mahdollisuutta vaikuttaa peliin.
Pelistudion pomo kuitenkin myöntää, että syy projektin nimeämättömyydelle on se, että projekti voi mahdollisuudessa vielä tulevaisuudessa muuttua eikä pelinkehittäjä halua luvata liikoja ennakkoon. Toistaiseksi peli on vielä esituotantovaiheessa mutta Anderssonin mukaan se etenee vauhdilla kohti varsinaista tuotantoa.
Pelinkehittäjä 10 Chambersin ensimmäinen projekti oli vuonna 2019 julkaistu kauhuaiheinen yhteistyöräiskintä GTFO, joka sai pääasiassa positiivisen vastaanoton pelaajilta ja kriitikoilta.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti