Dino Crisis -pelisarjan tuottaja jättää Capcomin 27 vuoden jälkeen
Etenkin Dino Crisis- ja Sengoku Basara -pelisarjoista tunnettu tuottaja Hiroyuki Kobayashi on ilmoittanut jättäneensä pelinkehittäjä Capcomin 27 vuoden jälkeen ja siirtyvänsä työskentelemään kiinalaiselle NetEase Games -pelistudiolle.
Kobayashi kertoo jättäneensä Capcomin virallisesti jo maaliskuun lopussa mutta julkisti asian vasta elokuun 12. päivä oman 50-vuotis syntymäpäivänsä kunniaksi. Pelituottaja lupaa lisätietoa tulevaisuudensuunnitelmistaan myöhemmin mutta kertoo "pyrkivänsä jatkossa luomaan uudessa yrityksessä yhä nautinnollisempia pelikokemuksia kaikille".
— ???? (@HiroKobaP) August 12, 2022
Mielenkiintoisesti vain kaksi viikkoa ennen lähtöään japanilaiselta pelinkehittäjältä Kobayashi ilmoitti Twitterissä olevansa mukana tekemässä Capcomin tulevaa Exoprimal-dinoräiskintää.
Capcomilla vuonna 1995 uransa alkuperäisen Resident Evil -pelin parissa ohjelmoijana aloittanut Kobayashi, siirtyi skenaariosuunnittelijaksi alkuperäiseen Dino Crisis -peliin ja eteni siitä seuraavaksi tuottajaksi pelin jatko-osaan sekä muiden pelien pariin.
Kiinalainen NetEase ei ole länsimaissa erityisen tunnettu mutta omaa vahvan jalansijan Aasian markkinoilla ja onkin yksi maailman isoimmista pelialan yrityksistä. NetEase on tehnyt pitkään jo yhteistyötä Blizzardin kanssa pyörittäen amerikkalaisen pelinkehittäjien pelien kiinalaisia versioita ja myös kehitti yhdessä Blizzardin kanssa ristiriitaisen vastaanoton saaneen Diablo Immortal -mobiilipelin.
Viime vuosina NetEase on myös laajentanut omaa pelinkehitystään hankkimalla esimerkiksi Suda51:n perustaman Grasshopper Manufacture -pelistudion ja perustamalla useita uusia pelistudioita muiden japanilaisten pelinkehittäjien ympärille.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti