Nintendo selittelee SSBB:n myöhästelyä
Nintendo alkaa olla pahamaineisesti tunnettu hitaahkosti alueelta toiselle leviävistä peleistään. Hartaasti odotettu Super Smash Bros. Brawl on saanut fanit jo raivostumaan Nintendon viivyttelyyn. Japanissa tammikuun lopulla julkaistu peli ehti jo Yhdysvaltoihinkin maaliskuussa, mutta Euroopassa mäiskintää päästään aloittelemaan vasta aivan kesäkuun viimeisinä päivinä.
"Jokaiseen lokalisointiprosessiin kuuluu testaaminen, jolla varmistetaan, että oikea ääni on tallennettu ja oikea laukaisin pelissä kytkee siihen kuuluvan äänen oikeaan aikaan. Kyse ei siis ole pelkästä sanojen vaihtamisesta, vaan toimenpide vaatii kunnollisia lisäprosesseja tuotannossa. Tämä vie aikaa", selittää Laurent Fischer Nintendolta.
Fischer tietää, että hidas lokalisointi on suututtanut ihmisiä ympäri maailmaa, mutta asialle ei voi tehdä mitään. Käännösajat ovat kuitenkin lyhenemään päin ja Fischer täräyttää, että ilman odottelua Euroopalta olisi jäänyt monta hyvää peliä kokematta. Fischer ei kuitenkaan ota kantaa siihen, miksi suurin osa maailman pelistudioista osaa tehdä lokalisoidun version samanaikaisesti alkuperäisen kanssa ja Nintendo viimeisenä suurena pelijulkaisijana joutuu pitämään faninsa jatkuvasti odotuksessa.
Lähde: Destructoid
Keskustelut (11 viestiä)
Rekisteröitynyt 24.11.2007
20.05.2008 klo 16.58
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.05.2008 klo 17.07
Onko jotenkin laillisesti vaadittuja noi lokalisoinnit? Jos ei, niin jättäisivät vaan tekemättä >_>
Luulen, että kovin moni ei tahdo pelata Euroopassa japaninkielisiä pelejä ;)
20.05.2008 klo 17.13
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
20.05.2008 klo 17.14
Rekisteröitynyt 12.10.2007
20.05.2008 klo 17.29
Rekisteröitynyt 11.04.2007
20.05.2008 klo 17.37
Saksan ja Ranskan markkinat vaativat lokalisoinnin, ellei laki- niin myyntisyistä ainakin.
Miksi ihmeessä kaikki pitää sönkätä makkara poskessa?
20.05.2008 klo 17.55
Rekisteröitynyt 03.09.2007
20.05.2008 klo 18.10
Ei mene tämä selitys kyllä läpi, tai sitten Nintendo ei tosiaan ole oppinut mitään.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
20.05.2008 klo 18.26
Rekisteröitynyt 11.10.2007
20.05.2008 klo 18.46
Toivottavasti ovat taas edes hieman hioneet tasapainoa, ainakin Meleen kohdalla Foxia viilattiin USA-versiosta alaspäin. Ainakin Snakea ja Metaknightia on haukuttu rikkinäisiksi, joten mielestäni voisivat säädellä niitä alaspäin jotta niitä kehtaisi koittaa.
Huom! saattaa sisältää spoilereita.
Metaknight on rikki, poikki ja hajalla, niin kauan kuin ollaan reunalla tai ilmassa(eli pääsääntöisesti koko ajan), snake taas, on ennemmin sellainen jekkumaakari ja gimp-machine, muttei muussa tunnu oikein pärjäävän. Jos jokin on oikeasti rikki niin Pit ja Toon Link ovat sellaisia.
Ja mitä tuohon viivästymiseen tulee, niin mikään nintendon selityksistä ei ole ollut oikein vedenpitävä.
Rekisteröitynyt 04.04.2007
20.05.2008 klo 23.52
Kirjoita kommentti