Peli opettaa poliiseille koska saa ampua
Abertayn yliopistolla Isossa-Britanniassa kehitetty Shoot/NoShoot on realistinen peli, jolla opetetaan poliiseja tunnistamaan rikollisen käytöksestä milloin on parasta tähdätä rehellisesti kohti ja painaa liipaisinta. Äänikäskyjä ymmärtävässä pelissä konstaapelin roolissa toimiva pelaaja lähestyy tähän selin olevaa, auton peräkonttia kaivavaa miestä. Miestä voidaan käskyttää, mutta tämän lopulta ympäri kääntyessä on kriittistä havaita millisekunneissa se, aikooko tämä ampua kohti vai antautua.
Pelin animointiin ja tekoälyyn on panostettu ja pelaaja voikin nähdä roiston liikkeistä tämän aikeet. Realistiseksi pelin tekee se, että yksikin laukaus on kuolettava. Opiskelija Paul Robertson kertoo tavallisten pelien olevan usein aivan liian arcade-henkisiä. Ihmisten tappamiseen vaaditaan peleissä lukuisia panoksia ja kaiken voi räjäyttää tieltään.
Peliä ei vielä kuitenkaan päästä käyttämään koulutuksessa, sillä se on ensin testattava perin pohjin ennen poliisilaitoksen lopullista hyväksyntää.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 25.07.2007
19.05.2008 klo 21.33
jos joku saa käsiinsä kyseisen pelin pistäkääs torrentteja
ei kyllä ole aivan parhaat graffat http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44669000/jpg/_44669
19.05.2008 klo 22.01
ei kyllä ole aivan parhaat graffat http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44669000/jpg/_44669
omg it's CJ
Rekisteröitynyt 20.08.2007
19.05.2008 klo 23.31
Mitäpä sitä fotorealistisella grafiikalla, jos pelistä saa selvää. Tosin luulisi että valtion tuilla saisi nyt hieman parempaa laatua
Rekisteröitynyt 26.06.2007
20.05.2008 klo 11.51
Kirjoita kommentti