Tuorein sisältö

PlatinumGamesin pomo haluaa jatkossa ''isompia ja riskialttiimpia'' pelejä sekä vihjaa uudesta panostuksesta live service -tyyppisiin peleihin

07.02.2022 klo 20.00 | Luettu: 2786 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen


PlatinumGamesin uusi toimitusjohtaja Atsushi Inaba on japanilaiselle Famitsu-lehdelle antamassaan haastattelussa kertonut tulevaisuuden suunnitelmistaan Bayonetta, Nier: Automata ja Astral Chain -peleistä tutun pelinkehittäjän suhteen.

Pelisivusto VGC:n kääntämän haastattelun mukaan Inaba kertoo haluavansa kasvattaa tällä hetkellä noin 300 työntekijästä koostuvan pelinkehittäjän jopa yli 500 henkeen voidakseen toteuttaa kunnianhimoiset tavoitteensa.

Inaba kertoo haluavansa tuoda takaisin PlatinumGamesin alkuperäisen eetoksen, joka oli luoda uusia tapoja pelata. Jos PlatinumGames ei pysty tähän, niin Inaban mukaan on parempi yksinkertaisesti sulkea koko pelistudio huolimatta siitä, kuinka tuottoisa se on. Tämän vuoksi uusi toimitusjohtaja kertookin haluavansa firman ottavan enemmän riskejä isompien ja uniikimpien pelien suhteen.

Uusi toimitusjohtaja kertoo myös haluavansa PlatinumGamesin luovan pelejä, joista voidaan "nauttia pidempään" verrattuna hyvin suunniteltuihin mutta kertapelattaviin peleihin, kuten vaikkapa Bayonetta. Tämä vaikuttaisi hyvin vahvalta viittaukselta siihen, että Inaba on kiinnostunut viemään pelistudion tuotoksia enemmän live service -tyyppisten pelien suuntaan.

Varsinkin kehutun pelinkehittäjä Hideki Kamiyan tuleva Project G.G. -peli mainittiin esimerkkinä pelistä, joka tulisi olemaan erilainen kuin pelinkehittäjän aiemmat julkaisut. Tulevan hirviöpelin live service -luonne ei kuitenkaan ole vielä välttämättä täysin varmaa, sillä Inaban mukaan Project G.G. on vielä varhaisessa kehitysvaiheessa.

Inaban mukaan pelimarkkinat tulevat seuraavan viiden vuoden aikana kokemaan sellaisia muutoksia, että pelinkehittäjän on välttämätöntä luoda tulevaisuudessa rakenteeltaan erilaisia pelejä.

PlatinumGames ei suinkaan ole yksin live service -malliin panostamisessa, sillä Sony julkisti äskettäin suunnitelmansa julkaista vuoteen 2026 mennessä PlayStationille yli kymmenen live service -peliä.

Aivan heti ei kuitenkaan tarvitse murehtia perinteisten yksinpelien katoamisesta, sillä PlatinumGames on ilmoittanut julkaisevansa vihdoinkin tänä vuonna pitkään odotetun Bayonetta 3 -pelin sekä tämän lisäksi myös Sol Cresta -räiskinnän.

Ensimmäisiä maistiaisia mahdollisesta live service -tulevaisuudesta saadaan kuitenkin myös tänä vuonna, kun PlatinumGamesin Square Enixille kehittämä GaaS-mallia (Games as a Service) käyttävä Babylon's Fall -toimintaroolipeli julkaistaan maaliskuussa.

Lähde: VGC

V2.fi | Mikko Seppänen
< IKEA:n feikkipelit v... Indiepelikauppa itch... >

Keskustelut (1 viestiä)

voishdvohegag

08.02.2022 klo 09.40 3 tykkää tästä

pelaaminen jatkaa kuolemista. ymmarran live servicen jos pelifirma realistisesti uskoo pelin elavan vuosikymmenen tai yli. tehdaan hyva pohja johon lisataan jatkuvasti uutta. mutta aivan liian moni live service on betapaske ja genrea jota pelaajat ei jaksa pelata yli vuotta vaikka kuinka lisattaisiin uutta kamaa ja live service jatkuu maksimissaan kolme vuotta eli normaalin pelin aika. kaytannossa maailmassa ei ole tilaa kuin kouralliselle live servicelle muiden pitaisi pysya osta pelaa lopeta peleina. en usko etta platinum gamesilla on mitaan kykya tai asiaa haaveilla live service peleista heidan osaamisensa on taysin 10 tunnin yksinpeleissa
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova