Fanien negatiivinen reaktio sai STALKER 2 -kehittäjät perumaan NFT- ja metaverse-suunnitelmat vain pari päivää julkistamisen jälkeen
Pelinkehittäjä GSC Game World julkisti aiemmin tällä viikolla tuovansa ensi vuonna ilmesyvään S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl -peliin lohkoketjuteknologiaan perustuvia NFT-hahmoja, jotka muodostaisivat peliin oman metaversen jota pelaajat voisivat asuttaa omien NFT-muodossa olevien metaihminen-NPC-hahmojen avulla.
Huolimatta siitä, että useat pelifirmat ovat lähteneet mukaan NFT-huumaan, niin GSC Game Worldin ilmoitus niiden saapumisesta STALKER 2 -peliin ei saanut pelin faneilta erityisen positiivista vastaanottoa ja pelifirmaa kritisoitiinkin muun muassa NFT-tuotannon aiheuttamasta turhasta energiankulutuksesta.
Reaktio onnistui olemaan niin voimakas ja välitön, että pelistudio ilmoitti vain muutama päivä alkuperäisen ilmoituksen jälkeen lopettavansa yhteistyön NFT-alusta Dmarketin kanssa ja hylkäävänsä kaikki NFT-suunnitelmat Stalker 2 -peliin liittyen.
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) December 16, 2021
Vaikka mahdollisuus päästä mukaan peliin NPC-hahmona kuulostaakin mielenkiintoiselta, etenkin pelinkehittäjien luoman yksityiskohtaisen kasvomallinnusteknologian vuoksi, niin muuten NFT-hahmojen tuomisesta peliin on vaikea löytää mitään erityisesti pelaajien kannalta mitään hyötyä.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl julkaistaan ensi vuoden huhtikuussa PC- ja Xbox Series X|S -alustoille, sekä osana Xbox Game Pass -palvelua.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti