Returnal sai vihdoinkin uuden päivityksen myötä pelaajien kaipaaman ominaisuuden tallentaa peli tilapäisesti
Kotimaisen pelinkehittäjä Housemarquen toukokuussa ilmestynyt PlayStation 5 -yksinoikeuspeli Returnal sai pitkälti positiivisen vastaanoton kriitikoilta ja pelaajilta mutta pelin haastavuuden ohella, kritiikkiä peli sai muun muassa muuten positiivisessa (V2.fi:n arviossa (4/5 arvosana)) kokonaan puuttuvasta mahdollisuudesta tallentaa kesken olevaa pelitilannetta.
Pelin pystyi jättämään kesken PS5:n ollessa virransäästötilassa mutta jos konsoli tai peli sattui päivittymään tai muusta syystä käynnistymään kokonaan uudestaan, niin tämä tarkoitti kesken jääneen pelin pois pyyhkiytymistä. Tähän ongelmaan on nyt kuitenkin vihdoinkin Returnal saanut ratkaisun tänään ilmestyneen 2.0 -päivityksen myötä.
PlayStation blogissa julkaistussa artikkelissa pelin ohjaaja Harry Krueger painottaa ettei päivityksen myötä tuleva mahdollisuus keskeyttää sen hetkinen pelikerta ole kuitenkaan perinteinen pelitallennus, vaan uusi Suspend Cycle nimensä mukaisesti tekee kertakäyttöisen tallennuksen pelaajan lopettaessa pelin ja tämä tallennus poistetaan heti kun pelaaja jatkaa peliä seuraavan kerran.
Suspend Cycle -ominaisuudella on myös muutamia rajoitteita eli sitä ei voi käyttää kesken pomotaisteluiden, välianimaatioiden, ensimmäisen persoonan pelikohtauksien tai intensiivisten taisteluiden aikana. Tällä tavoin Krueger kertoo, että pelinkehittäjät voivat pitää kiinni pelin roguelike-hengestä ja pelaajien "korkeista panoksista" jokaista pelikertaa koskien.
Uuden päivityksen myötä peli saa myös Photo Mode -tilan, jolloin pelaajat voivat muissa kuin muutamissa rajatuissa tapauksissa, kuten jälleen ensimmäisen persoonan kohtauksissa, koska tahansa laittaa pelin pauselle ja mennä uuteen valokuvaustilaan ottamaan sydämensä kyllyydestä taiteellisia pelikuvia.
Lähde: VGC
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti