Square Enix suututti Marvel's Avengers -pelin loputkin fanit lisäämällä peliin aiempien lupausten vastaisia DLC-apuja
Pelijulkaisija Square Enix on onnistunut suututtamaan Marvel's Avengers -pelin fanikunnan lisäämällä peliin kokemuspisteiden keräämistä ja muutakin edistymistä nopeuttavia DLC-tuotteita. Odotuksia huonommin menestyneen pelin pelaajat ovat erityisen tyrmistyneitä tästä siksi, että pelistä vastuussa olevan Crystal Dynamicsin pomo Scot Amos lupasi ennen julkaisua pelin sisältävän ainoastaan kosmeettista maksullista lisäsisältöä.
Pelaajin pettymystä pahentaa tästä vielä entisestään se, että Crystal Dynamics hidasti pelin kokemuspisteiden kertymistä tämän vuoden maaliskuussa ilmestyneellä päivityksellä ja syynä tähän kehittäjien mukaan oli se, että pelaajat hämmentyivät liian nopeasti saavutetuista tasoista sekä näiden tuomista vaihtoehdoista liikaa.
Remember when Marvel's Avengers nerfed XP gain because players were 'too overwhelmed and confused' by how quickly they were leveling?
— Skill Up (@SkillUpYT) October 8, 2021
Well they just added paid XP boosters to their cash shop, so now you can purchase some of that sweet, sweet overwhelmed confusion for a low price pic.twitter.com/LtU7AWiIPx
Pelin virallinen Reddit-sivusto onkin täynnä fanien pettyneitä ja vihaisia kommenttejasiitä, kuinka Square Enix sekä Crystal Dynamics ovat tuhonneet pelaajien luottamuksen peliin. Useat pelaajat ovat myös spekuloineet uusien boostereiden olevan pelijulkaisijan viimeinen keino rutistaa pelistä ja pelaajakunnasta viimeisetkin rahat irti, varsinkin nyt kun peli saapui osaksi Xbox Game Pass -palvelua.
Square Enix tai Crystal Dynamics ei ole vielä kommentoinut tai muuten reagoinut kohuun mutta pelin fanit ovat olleet jo hermostuneita sen luvattua hitaammasta lisäsisällön julkaisutahdista ja myöhemmin tänä vuonna vain pelin PlayStation-versioihin yksinoikeudella ilmestyvästä Spider-man-sisällöstä.
Nähtäväksi siis jää miten Marvel's Avengersille käy pidemmällä tähtäimellä, uusi maksullinen DLC-sisältö voi auttaa pitämään pelin hengissä, Square Enix voi Final Fantasy XIV:n tavoin onnistua parin vuoden sisällä uudistamaan pelin kokonaan entistä paremmaksi tai sitten peli voi vain hiljalleen hiipua pelaajamäärien laskiessa.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti