Peli herää eloon 180 asteen ratkaisulla
John Nilsson kyllästyi pelaamaan pelejä litteältä näytöltä, joka parhaimmillaankin peittää vain pienen osan ihmisen näkökentästä. Mies rakensi projektoritekniikkaan perustuvan jDomen, 180 asteen kuvakulman tarjoavan pelinäytön. Fyysisesti näyttö on lähes puolipallon muotoinen kupoli.
Varsinaisen valkokankaan hinta on reilut 100 euroa, jonka lisäksi tarvitaan tietenkin projektori, jolla kuva heijastetaan kupolin pintaan. Pelit muuttuvat huomattavasti luonnollisemmiksi kun sivuilla tapahtuvan liikkeen näkee silmäkulmastaan ilman pelihahmon jatkuvaa kääntelemistä.
Lähde: Kotaku
Keskustelut (12 viestiä)
Rekisteröitynyt 24.05.2007
12.05.2008 klo 18.07
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.05.2008 klo 18.08
Minulle tommonen :P
Rekisteröitynyt 12.04.2007
12.05.2008 klo 18.14
Rekisteröitynyt 02.12.2007
12.05.2008 klo 18.31
12.05.2008 klo 18.56
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.05.2008 klo 19.44
Rekisteröitynyt 17.10.2007
12.05.2008 klo 19.45
Rekisteröitynyt 23.07.2007
12.05.2008 klo 20.06
Rekisteröitynyt 17.10.2007
12.05.2008 klo 20.12
Ideahan tossa on että kuvaa saadaan lisää (Resoluutio suuremmaksi) ja ettei reunoihin katsota vaan ne näkyvät siinä sivulla? kun kuva on venynyttä
Okei... Seuraava kysymys sitten miksi resoa ei pidettäisi maxilla jo tavallisella ruudulla? Tykkihän tuohonkin tarvitaan ja jos se kerta ei ole tykistä tai koneen tehoista kiinni.
Rekisteröitynyt 25.07.2007
12.05.2008 klo 23.11
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.05.2008 klo 00.20
13.05.2008 klo 00.26
Semmoinen headtracking systeemi (en jaksa nyt käydä katsomassa nimeä mikä lieneekään) ajaa saman asian ja on paljon käyttäjä ystävällisempi.
Kirjoita kommentti