Hupsista! Juuri julkaistun cyberpunk-peli The Ascentin Xbox Game Pass -versiossa ei ole PC:llä DLSS- ja ray tracing -tukea vaikka Steam-versiosta ne löytyvät
Pari päivää sitten julkaistun lupaavan oloisen The Ascent -cyberpunk-toimintaroolipelin ruotsalainen pelinkehittäjä Neon Giant on joutunut nopeasti aloittamaan päivityksen työstämisen pelin PC:llä julkaistuun Xbox Game Pass -versioon, kun useat pelaajat huomasivat siitä puuttuvat pelin Steam-versiossa olevia ominaisuuksia.
Pelaajien mukaan pelin Game Pass -version ray tracing eli valaistuksen säteenseuranta ei toimi lainkaan, vaikka peli sanookin sen olevan päällä. Tämän lisäksi toisin kuin pelin Steam-versiossa, niin pelaajat eivät voi käyttää Nvidian uudemmista näytönohjaimista löytyvää DLSS-teknologiaa (Deep Learning Super Sampling) vauhdittamaan pelin pyörimistä.
Kaiken kruunaa se, että Game Passista löytyvä The Ascent lataa pelin kentät yli kaksi kertaa hitaammin kuin Steamissä myynnissä oleva versio.
We are working on bringing them up to parity. The level load is news to me though, thanks for bringing that to my attention! / Tor
— Neon Giant (@NeonGiantGames) July 31, 2021
Pelinkehittäjät eivät ole tarjonneet varsinaista selitystä sille miksi pelin kaksi PC-versiota ovat erilaiset, mutta pelistudion perustajiin kuuluva Tor Frick on luvannut pelinkehittäjien tuovan Game Pass -version ominaisuudet samalle tasolle Steamistä löytyvän pelin kanssa. Frickin mukaan kyseisillä kaupoilla on niitä varta vasten tehdyt versiot eli ihan välitön ongelman ratkaisu ei kuitenkaan ilmeisesti ole.
Ottaen huomioon Cyberpunk 2077 -pelin hyvin tiedossa olleet ongelmat, niin kenties cyberpunk-aiheiset pelit ovat vain yksinkertaisesti kirottuja kärsimään teknisistä pulmista?
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti