Mainokset Oculus Quest 2:n VR-peleissä kokivat heti takaiskun - pelinkehittäjä perui aikeitaan
The Verge uutisoi, että Resolution Games ei haluakaan peliinsä mainoksia, mikä varmasti johtuu Facebookin ilmoituksen saamasta negatiivisesta palautteesta. Se palaute kulminoitui, kun Blastonille alkoi sataa protestimielessä tyrmäysarvioita sekä Oculus Storessa että Steamissa.
"Palautteessa oli hyviä ajatuksia ja ymmärsimme, että Blaston ei ole paras peli tällaisella mainoskokeilulle. Tämän vuoksi emme aio testata niitä Blastonissa", kerrottiin Resolution Gamesilta.
Sen sijaan mainoksia tulee ilmestymään ilmaiseen Bait!-peliin.
Keskustelut (1 viestiä)
Rekisteröitynyt 08.01.2017
22.06.2021 klo 19.04 4
Pessimisti veikkaisi, että mainokset normalisoidaan ensin ilmaispeleissä ja sen jälkeen niillä pilataan maksulliset pelit, kuten mikromaksujen kanssa tehtiin. Toivon pilkahdus on siinä, että mikromaksut kannatti ottaa mukaan negatiivisesta palautteesta välittämättä, koska ne tuottavat niin paljon rahaa. Mainokset eivät ole yhtä tuottoisia, koska niillä ei voi yhtä tehokkaasti saalistaa heikon itsekurin omaavia ihmisiä. Valaiden käsitettä ei tunneta.
Toivottavasti ensi kerrallakin samaa yrittävä firma saa somessa niin rajusti turpaan, että luopuu leikistä. Pelkään silti, että kynnys päästää mainoksia maksullisiin peleihin madaltuu sen jälkeen, kun ilmaispelit täytetään niillä.
Kirjoita kommentti