Elite-pomo David Braben pyysi anteeksi Odyssey-lisäosan ongelmia
Viime viikolla julkaistu Elite Dangerous -avaruussimulaation odotettu Odyssey-lisäosa sai pelaajilta hyytävän vastaanoton sen teknisten ongelmien vuoksi ja pelin Steam-kauppasivu onkin täynnä negatiivisia arvioita.
Negatiivinen vastaanotto oli niin suurta, että se sai Elite-pelisarjan luojan ja Frontier Developments -pelistudion pomon David Brabenin julkaisemaan pelin foorumeilla anteeksipyynnön liittyen lisäosan teknisiin ongelmiin.
Braben kertoo pelistudion suhtautuvan ongelmiin vakavasti ja niiden korjaamisen olevan tällä hetkellä pelinkehittäjien pääfokus. Lisäosa on saamassa jo toisen hotfix-päivityksensä pian ja Braben kertookin kehittäjien toivovan sen korjaavan lisää bugeja sekä parantavan pelin stabiliteettia.
Osa pelaajista on kertonut törmänneensä suorituskykyongelmiin jopa uunituoreilla RTX 3090 -näytönohjaimilla kun taas joillain pelaajilla, kuten Brabenilla itsellään peli on pyörinyt varsin mainiosti jopa GTX 980 -näyttökortilla. Tämän vuoksi kehittäjät eivät vielä osaa tarkalleen sanoa mistä suorituskykyongelmat johtuvat mutta lupaavat selvittää asian perinpohjaisesti.
Lopuksi veteraanikehittäjä kertoo Elite Dangerous -pelaajayhteisön olevan äärimmäisen tärkeä pelille ja vakuuttaa pelistudion keskittyvän täysin ongelmien korjaamiseen sekä lupaa pelistudion jatkossa kommunikoivan avoimesti ja säännöllisesti siitä, miten ongelmat aiotaan korjata.
Nähtäväksi jää vaikuttaako Odyssey-lisäosan vielä toistaiseksi hieman levällään oleva tekninen toteutus ja pelinkehittäjien keskittyminen niiden korjaamiseen esimerkiksi alustavasti syksylle kaavailtujen Xbox- ja PlayStation -versioiden julkaisuun.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti