Kotimainen Psyon Games julkaisee maailmanlaajuisen COVID-19-pelikampanjan yhteistyössä WHO:n kanssa
Terveys- ja tiedepeleihin erikoistunut suomalainen startup-yritys Psyon Games on julkaisemassa globaalia pelillistä COVID-19-tietoisuuskampanjaa yhteistyössä WHO:n ja terveysviranomaisten kanssa. Sosiaali- ja terveysministeriö sekä Suomen ulkoministeriö ovat antaneet tukensa kampanjalle ja tavoitteelle viedä se maailmalle.
Psyon Gamesin toimitusjohtaja Olli Rundgren kertoo, että Antidote-peli on saanut inspiraationsa 90-luvulta tutusta animaatiosarjasta Olipa kerran elämä, jossa seikkailtiin ihmisen elimistön sisällä ja seurattiin kuinka elimistön immuunijärjestelmä taisteli bakteereja ja viruksia vastaan. Antidotea on kehitetty erityisesti rokoteviestinnän tarpeisiin vuodesta 2017 alkaen ja se on voittanut Suomen peliteollisuuden Vuoden Hyötypeli-palkinnon.
Pelistä ollaan nyt julkaisemassa maailman terveysjärjestö WHO:n tuella COVID-19-versio. WHO kertoo, että kyseessä on ainutlaatuinen tapa viestiä COVID-19-tautiin liittyvistä toimenpiteistä. Kampanja alkaa ensimmäisissä kohdemaissa tässä kuussa ja Psyon Games on voittanut pelinsä myötä myös Health Startup of the Year -palkinnon.
Tältä Antidoten aiempi versio näyttää:
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti