Cyberpunk 2077 -pelaajista vain alle prosentti haki rahojaan takaisin
Huolimatta siitä, että pelinkehittäjä CD Projekt Red lupasi viime vuoden joulukuussa aloittamassaan ennennäkemättömän laajassa "Help Me Refund" kampanjassa palauttaa kaikkien halukkaiden Cyberpunk 2077 -peliin tyytymättömien rahat, eivät pelaajat lopulta erityisen laajasti tarttuneet tähän tilaisuuteen.
Tänään järjestetyssä taloustulosten jälkeisessä puhelinkonferenssissa pelinstudion pomot kertoivat tarkemmin kampanjan lopputuloksesta. Pelinkehittäjä käytti kampanjaan yhteensä noin 1,8 miljoonaa euroa ja kertoi käsitelleensä noin 30 000 palautuspyyntöä pelaajilta.
Ottaen huomioon, että Cyberpunk 2077 oli myynyt vuoden 2020 loppuun mennessä noin 13,7 miljoonaa kappaletta, niin pelin tekniseen toteutukseen täydellisesti pettyneitä tai muuten palautuksia pyytäneitä pelaajia oli lopulta vain 0,2 prosenttia pelin ostaneista.
Pelinkehittäjä myös kertoi, että pelimyynnistä 56 prosenttia oli PC- tai Stadia-versioita, 28 prosenttia PlayStation 4 -versioita ja 17 prosenttia Xbox One -versioita. Pelin lopullisen budjetin myös paljastettiin olleen noin 263 miljoonaa euroa mutta varoitti, että pelin myyntikäyrä tulee olemaan todennäköisesti normaalista poikkeava, sillä pelin poistaminen kokonaan myynnistä PlayStation Storesta voi suoran vaikutuksen lisäksi myös vaikuttaa pelaajien ostohalukkuuteen muilla alustoilla.
Pelinkehittäjä on yhä myös sitoutunut julkaisemaan pelistä myöhemmin tänä vuonna PlayStation 5- ja Xbox Series X|S -konsoleille optimoidut versiot, vaikka pelit toki pyörivät konsoleilla jo nyt taaksepäin yhteensopivuuden avustuksella.
Lähde: GamesIndustry.biz
Keskustelut (3 viestiä)
23.04.2021 klo 06.08
23.04.2021 klo 10.37 1
23.04.2021 klo 17.25 4
monet osti ison floppipelin täyteen hintaan ja pelaajat sai bugipelin itselleen.melkein sama asia kun ostaa auton mutta moottori puuttuu.floppi numero uno.
Sama trolli täällä soittaa samaa levyä. Hanki elämä.
Kirjoita kommentti