Outriders törmäsi tuttuun ongelmaan - peli on kärsinyt palvelinpulmista julkaisun jälkeen
Aprillipäivänä julkaisu pelinkehittäjä People Can Flyn yhteistyöräiskintäroolipeli Outriders
kohtasi monia muita nettiyhteyttä vaativia pelejä kiusanneen liiankin tutun ongelman, nimittäin pelin palvelinkapasiteetti ei lainkaan riittänyt kohtaamaan kysyntään ja pelaajat eivät yksinkertaisesti voineet pelata peliä tämän.
Pelin palvelimet saatiin vihdoinkin toimivaan kuntoon perjantain ja lauantain välisenä yönä, joten nyt pelaajilla ei pitäisi olla ongelmia päästä pelaamaan peliä. Pelistudio on lisäksi julkaissut erikseen sivuston, jolla pelin palvelinten tilan voi tarvittaessa käydä tarkistamassa.
PC-pelaajista osa on tosin myös ilmoittanut kärsivänsä teknisistä ongelmista, joista ilmeisesti yleisin on pelin nykivä ruudunpäivitys. Julkaisija Square Enixin tekemän Reddit-ketjun mukaan ongelman taustalla on pelinkehittäjien käyttämä DirectX 12 -toteutustapa mutta pelinkehittäjät työstävät ongelmaan ratkaisua.
Pelin palvelinongelmista päätellen pelin julkaisu on kuitenkin ollut menestys ainakin pelaajamäärissä mitattuna ja tämän taustalla voi olla hyvinkin se, että peli ilmestyi heti julkaisupäivänä Xbox Game Pass -palvelun valikoimiin. Xbox One- ja Xbox Series X|S -konsolien lisäksi peli on kuitenkin myös saatavilla PC-, PlayStation 4-, PlayStation 5- ja Google Stadia -alustoille.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (2 viestiä)
03.04.2021 klo 16.29
03.04.2021 klo 17.51
Hieman toki säälittää PR- ja tukipuolta joka saa kaiken paskan niskaansa, kun huonosta pelisuunnittelusta vastuussa olevat todnäk ei joudu kärsimään ainakaan yhtä tuntuvasti.
Kirjoita kommentti