Supercellin Brawl Stars liittyy yhtiön yli miljardi dollaria tuottaneiden pelien joukkoon
Gamesindustry.bizin uutisen mukaan suomalaisen pelinkehittäjän Supercellin Brawl Stars on tuottanut elinkaarensa aikana miljardi dollaria.
Laskelma perustuu Sensor Towerin tietoihin. Kyseessä tosin voi olla jo Supercellin viides peli, joka ylittää miljardin dollarin rajapyykin. Helsingin Sanomat nimittäin julkaisi vuosi sitten artikkelin, jossa toimitusjohtaja Ilkka Paanasen mukaan Supercellin viidestä menestyspelistä neljä on tuottanut jo yli miljardi dollaria. Tuolloin Paananen tarkoitti viidellä peleillä Hay Dayta, Clash of Clansia, Boom Beachia, Clash Royalea ja Brawl Starsia.
Gamesindustry.bizin julkaisemien laskelmien mukaan Clash of Clans on edelleen rahallisesti tuottavin, sillä vuonna 2020 peli tuotti 681 miljoona dollaria. Brawl Stars on kuitenkin toiseksi eniten tuottanut teos 526 miljoonan dollarin ansioillaan.
Brawl Starsin kasvua selittää sen julkaiseminen Kiinassa kesäkuussa 2020. Sama kuukausi oli pelin paras kuukausi rahallisesti, sillä myyntiä oli lähes 90 miljoonaa dollaria. Kasvua edelliseen kuukauteen oli 90 prosenttia. Kiinalaiset pelaajat ovat käyttäneet laskelmien mukaan Brawl Starsiin jo yli 100 miljoonaa dollaria. Peli on myös suosittu Yhdysvalloissa sekä Etelä-Koreassa. Yhdysvaltalaiset ovat syytäneet peliin 143,5 miljoonaa dollaria, kun taas eteläkorealaiset 138,5 miljoonaa dollaria.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti