Löydetty Ocarina of Time -prototyyppi paljasti, että Link pystyi alun perin muuttumaan Navi-keijuksi
Yhtenä kaikkien aikojen parhaana pelinä pidetty The Legend of Zelda: Ocarina of Time olisi voinut olla hyvin erilainen peli äskettäin löytyneen vanhan Nintendo 64 -prototyypin perusteella. Yksi vanhassa kehitysversiossa olleista ideoista oli se, että Link olisi voinut muuttua kaikkien suosikkikeijuksi Naviksi.
Ocarina of Timen varhaisen kehitysversion tiedostoja löytyi sattumalta F-Zero X:n pelinkehityskasetilta ja vaikka tiedostojen joukossa ei ollut varsinaista pelikoodia tai musiikkia, niin Nintendon historian säilyttämiseen erikoistunut Forest of Illusion onnistui grafiikkaa ja karttoja kaivamaan sieltä esiin sekä julkaisemaan ne kaikkien saataville.
Here's the F-Zero X development cartridge which contains the Spaceworld 97 Zelda 64 data in the overdump. There doesn't appear to be much code or music, just graphics and maps. Zelda 64 data begins at 0x1000000 in hex.https://t.co/DsFpv5uVau pic.twitter.com/JUyOjGRP5w
— Forest of Illusion (@forestillusion) January 19, 2021
Tämän jälkeen useat hyvätahtoiset hakkerin onnistuivat emulaattorien ja työkalujen avulla kaivamaan kaikenlaista mielenkiintoista tietoa pelistä. Näiden joukossa on muun muassa lista erilaisista lopulta käyttämättä jääneistä taikamedaljongeista, jotka olisivat antaneet Linkille erilaisia kykyjä, kuten aiemmin mainitun mahdollisuuden muuttua Naviksi.
And this is Huge -- the effect of the lost Magic Spells explained!!!!! pic.twitter.com/fnhoDZxU2c
— MrCheeze ???????? (@MrCheeze_) January 19, 2021
Muita mielenkiintoisia löytöjä olivat muun muassa pelin alkuperäinen Hyrulen kartta, joka oli hyvin erilainen, kun mitä pelissä lopulta nähtiin sekä varhainen ja huomattavasti yksinkertaisempi versio Kakariko Villagesta.
Hyrule World Atlas from the 1997 Zelda 64 overdump! Now that is incredibly different! pic.twitter.com/EMykH1eMub
— MrTalida (@MrTalida) January 19, 2021
Incredible, we have our first playable map - kakariko village - from the Spaceworld 97 Zelda OoT discovery https://t.co/PHRa0LHGFC pic.twitter.com/qOcKI6VyMy
— Shane Battye ???? (@shanebattye) January 19, 2021
Voi hyvinkin olla, että Nintendo joutui hylkäämään osan alkuperäisistä ideoista yksinkertaisesti sen aikaisten laiterajoitusten vuoksi ja osa kehitysversiosta löytyneistä ympäristöistä on hyvinkin selvästi protoyyppivaiheen tilapäisiä ratkaisuja.
Kokonaisuutena on kuitenkin mielenkiintoista nähdä millaisia hurjia visioita pelinkehittäjillä alun perin oli ja mitä lopulta päätyi peliin. Koska ahkerat pelihistorioitsijat työstävät koko ajan uutta materiaalia löydetystä datasta, niin kannattaa käydä katsomassa itse linkattuilta Twitter-tileiltä viimeisempiä löydöksiä.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti