Returnal on 25-vuotiaan Housemarquen kaikkien aikojen suurin projekti
Suomen pelialan kulmakivi Housemarque täyttää tällä viikolla 25 vuotta ja työstää tiiviiseen tahtiin isointa projektiaan tähän asti: PlayStation 5 -yksinoikeus Returnalia.
Housemarque lupaa, että firmalle tutut nopea toiminta ja hiotut pelimekaniikat ovat pelin ytimessä edelleen, mutta konseptia laajennetaan kohti tarinallisempaa ja eeppisempää pelikokemusta.
“Saimme mahdollisuuden lähteä kehittämään suuremman luokan peliä vuoden 2017 alussa. Suuri pelaava yleisö odottaa peleiltä hyvän pelattavuuden lisäksi myös vahvaa tarinallista sisältöä. Meidän on pystyttävä tarjoamaan pelaajille kaikkea tätä isommassa paketissa, joten tuotannon koko on luonnollisesti kasvanut merkittävästi aiemmasta”, kertoo toimitusjohtaja Ilari Kuittinen.
Peliä työstää yli 70 hengen tiimi, jossa mukana on myös kolme elokuvien erikostehosteiden Oscar-voittajaa: Tommi Saaristoranta (The Jungle Book, 2017), Risto Jankkila (Hugo, 2011) ja Returnal-pelin tarinallisesta suunnittelusta vastaava johtaja Gregory Louden (Gravity, 2013). Projektia luotsaa Harry Krueger.
“Returnal edustaa Housemarquen uutta aikaa ja panosta kohti elokuvallisempaa kerrontaa. On ollut huikea mahdollisuus voida kehittää kerronnallista osaamista ja panostusta studiomme sisällä. Meillä ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin suurta tiimiä suunnittelemassa pelin taustatarinaa, juonta ja maailmaa, joten uuden luominen on ehdottomasti palkitsevaa”, Louden kertoo.
Returnalissa ollaan vieraalla planeetalla, jossa kuoleman jälkeen palataan eloon roguelike-tyyliin hieman muuttuneessa maailmassa.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti