PlatinumGamesin uudella pelimoottorilla luvataan synnyttää entistä isompia ja ilmaisuvoimaisempia pelejä
PlatinumGames on julkaissut sivustollaan haastattelun, jossa PlatinumEngine-pelimoottoria (nimi saattaa muuttua) väsäävät ohjelmoijat kertovat studion oman pelipyörittimen tekemisestä, ominaisuuksista ja kyvyistä.
Artikkelin mukaan Platinumilla on aina ollut periaatteena käyttää vain omaa pelimoottoria (muitakin vaihtoehtoja testattiin), mutta uuden sukupolven pelit aiheuttavat omia haasteitaan, joten uusi moottori lupaa tehdä peleistä helpompia tehdä, sekä isompia ja ilmaisuvoimaisempia.
Erityisesti moottorin kehityksessä on panostettu siihen, että peli-ideoita on helppo prototyypata, eli testata, olisiko ajatuksesta varsinaiseksi peliksi vai ei. Haastattelun mukaan ohjelmoijat voivat esimerkiksi vaikuttaa hahmoanimaatioon tarvittaessa - tekijöille halutaan antaa enemmän valtaa vaikuttaa lopputulokseen.
Studiollahan on työn alla ainakin neljä peliä, mutta yhdenkään julkaisupäivää ei ole vielä paljastettu. (Bayonetta 3, Babylon's Fall, Granblue Fantasy: Relink sekä "Project G.G.").
Kuva: PlatinumGames
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti